چینی یا کره ای ؟ مسئله این است.

 
چینی یا کره ای ؟ مسئله این است.
چه تفاوت ها و شباهت هایی بین زبان چینی و زبان کره ای وجود داره؟ کدوم یکی از این دو زبان سخت تره ؟ کجا میتونم این زبان ها رو یاد بگیرم؟

آموزش چینی یا کره ای؟


خیلی از افراد تصور میکنن که زبان های چینی و کره ای یکی هستن اما چنین باوری از پایه غلطه. درسته که منشا هردوی این زبان ها از آسیای شرقیه و شباهت هایی با هم دارن، اما این هرگز به معنی یکی بودن این دوتا زبان نیست. چون تفاوت های خیلی زیادی هم بینشون وجود داره که این دو زبان رو از هم متمایز میکنه. اگه دوست داری چند مورد از این تفاوت رو بدونی تا آخر این مطلب رو بخون.

تفاوت زبان چینی و کره ای :

الفبا

اولین چیزی که درمورد یه زبان وجود داره الفبای اونه. پس برای بررسی تفاوت های بین دو زبان هم باید به عنوان قدم اول الفبای اون ها رو با هم مقاسه کنیم. اگه بخوام تفاوت الفبای زبان های چینی و کره ای رو توی یه جمله بگم، باید بگم توی زبان چینی الفبا وجود نداره چون الفبای این زبان بیشتر از 80 هزارکاراکتر داره که افراد بومی هم همه اون ها رو نمیشناسن. ولی زبان کره ای الفبای مشخصی داره.

تلفظ

تفاوت تلفظ بین این دو زبان خیلی چشمگیره. زبان کره ای Tone نداره و موقع تلفظ آسون تره. اما توی بخش شنیداری زبان کره ای کمی دشوار تر از چینی به نظر میرسه. اما در حالت کلی زبان کره ای قوانین زیادی برای تلفظ داره. بعضی از افراد عادت کردن که هر زمان یه تلفظ خاصی داشته باشن و تلفظ های بدون قانون هم انجام میدن. اما این نوع صحبت کردن در مراحل اولیه یادگیری، افراد مسلط به این زبان رو عصبانی میکنه.

اما توی زبان چینی، هر لغت الفاظ و معنای متفاوتی داره که یادگیری و تشخیص اونا موقع نوشتن متن ها یه خورده سخته. البته وجود یه سیستم نوشتار رومی به نام “Pinyin” توی زبان چینی باعث شده این مشکل تا حدی برطرف بشه و موقع تشخیص تلفظ صداها به شما کمک کنه.

تفاوت زبان چینی و کره ای
تلفظ کلمات در زبان چینی و کره ای کاملا با هم متفاوته.

گرامر

با اینکه گرامر زبان کره ای تقریبا سخته، اما ساختار نسبتا منطقی داره. برای مقایسه کردن گرامر این دو زبان باید بگم که گرامر زبان چینی خیلی راحت تر از زبان کره ای هستش. چون پسوند و پیشوند نداره و صرف فعل هم توی این زبان وجود نداره. اگه بخوایم گرامر این دوتا زبان رو با یه زبان دیگه مقایسه کنیم، باید بگیم که ساختار جمله‌بندی توی زبان چینی مثل زبان انگلیسی از ترتیب "فاعل- فعل- مفعول" تشکیل شده، درحالی که ساختار جمله‌بندی زبان کره‌ای مثل زبان فارسی از ترتیب "فاعل- مفعول- فعل" پیروی می‌کنه. یعنی در حالت کلی قواعد دستور زبان کره ای به گرامر چینی شباهتی نداره و بیشتر شبیه زبان ژاپنیه.

کلمات

میزان کلماتی که از زبان های دیگه مثل انگلیسی به زبان کره ای وارد شدن، خیلی زیاده. پس یادگرفتن این زبان برای افرادی که به انگلیسی مسلط هستن، آسون تره. اما از اونجایی که افراد توی چین تمایل زیادی برای یادگرفتن زبان های دیگه از خودشون نشون نمیدن میتونیم بگیم شما فرصت تمرین کمتری دارین و باید حسابی به این زبان مسلط بشین چون افراد کمتری قصد یادگرفتن زبان کشور شما رو دارن.

تعداد گویشوران

زبان چینی یکی از قدیمی‌ترین و پراستفاده‌ترین زبان‌های زنده دنیاست و بیشتر از یک میلیارد نفر توی کل دنیا به این زبان صحبت میکنن. اما شما با یادگرفتن زبان کره‌ای با حدود 80 میلیون نفر در سراسر جهان هم زبان میشین.

خط

خط کره‌ای به اسم Hangul « هانگول » ، باعث صرفه‌جویی در زمان نوشتن میشه. همچینین سردرگمی شما رو موقع خوندن تا حد زیادی کم میکنه. اما نوشتن لغات زبان چینی با دست، کار خیلی سختی به نظر میرسه وحتما باید کلی تمرین کنین تا به مهارت کافی برسین.

خط در زبان چینی:

خط توی زبان چینی تماماً بر مبنای رسم‌الخط نوشته میشه. جالب اینجاس که توی این زبان از حداقل دو نسخه‌ی متفاوت توی دنیا استفاده میشه. نسخه‌ی سنتی و نسخه ساده شده. جمله پایین یه مثاله که به زبان چینی نوشته شده و درباره‌ رنگ نارنجیه.

橙色,又稱橘色,為二次顏料色,是红色与黄色的混合,得名于橙的颜色。

همونطور که میبینین بیشتر کاراکترهای چینی، بسیار مربعی و نزدیک به هم هستن.

خط در زبان چینی
بیشتر کاراکترها در زبان چینی، بسیار مربعی و نزدیک به هم هستن.

خط در زبان کره ای:

هانگول یا همون خط زبان کره ای، یکی از برجسته‌ترین سیستم‌های نوشتاری جهانه. اما جالبه بدونین که این نوع نوشتار، نه بر اساس زبان‌های نوشتاری کهن بنا شده و نه تقلیدی از سایر مجموعه‌های حروفه. جمله پایین معادل همون جمله بالاست که درمورد رنگ نارنجیه.

주황(Orange)은 색 중 하나이다. 이 색은 빨강과 노랑의 중간색이며.

با دیدن جمله بالا میتونین تفاوت بین این دو زبان رو کاملا مشاهده کنین و اون ها رو از هم تشخیص بدین.

کلام آخر:

بعد از اینکه در مورد تمام تفاوت زبان چینی و کره ای خوندین، باید بهتون بگیم که همیشه باید علاقه خودتون رو دنبال کنین. چون اگه واقعا کاری رو دوست داشته باشین و به اندازه کافی براش تلاش کنین تمام این سختی هایی که الان وجود داره، از بین میره. راستی سپانو هم به شما در طی کردن این مسیر کمک میکنه.

سپانو کجاست؟

سپانو یه آموزشگاه زبان توی استان گیلان و شهر رشت هستش که به شما برای یادگرفتن زبان کمک میکنه. شما برای یادگرفتن هر کدوم ازاین زبان ها میتونین به سپانو مراجعه کنین. بعد از اینکه ثبت نام کردین، با خیال راحت یادگرفتن هر زبانی که دوست دارین رو شروع کنید. شما توی سپانو میتونین زبان های دیگه مثل آلمانی، روسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و خیلی زبان های دیگه رو هم یاد بگیرین. اما قبل از ثبت نام اگه سوالی درمورد کلاس ها دارین با این شماره تماس بگیرید و از ما بپرسین.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید