آموزش زبان فرانسوی در رشت

 
آموزش زبان فرانسوی در رشت
آیا واقعا آموزش زبان فرانسوی ساده است؟ برای اینکه زبان فرانسوی رو راحت تر یادبگیرم باید چی کار کنم؟ چطوری زبان فرانسوی رو آسون تر یادبگیرم ؟ زبان فرانسوی را در رشت یاد بگیرید.

یادگیری زبان فرانسوی، آسون تراز چیزیه که فکرشو کنی.

آموزش زبان فرانسوی خیلی راحت تر و جذاب تر از چیزی هستش که فکر میکنین. شما به راحتی میتونین این زبان رو یادبگیرین در صورتی که برنامه مشخصی داشته باشین و زمان بذارین. و البته یادتون نره که باید به اندازه کافی تلاش کنین.

درمورد زبان فرانسوی:

زبان فرانسه زبان رسمی 29 کشور محسوب میشه. زبان فرانسه به عنوان زبان اول در کشور فرانسه، بخش کبک از کشور کانادا، بخش والونیا در کشور بلژیک، غرب کشور سوئیس، موناکو، و بخش های دیگری از کانادا و ایالات متحده هستش. تا سال 2015 حدود 40 درصد از جمعیت فرانکوفون ها (کشور هایی که از زبان فرانسوی استفاده میکنن) توی اروپا زندگی می کردن. 35% از اونا توی کشورهای آفریقای مرکز و جنوب آفریقا و 15% اونا در آمریکای شمالی و خاورمیانه بودن.

زبان فرانسوی زبان کار و زبان رسمی خیلی از مکان هاست.
فرانسه کشوری با پیشینه فرهنگی و هنری و علمیه و زبان فرانسوی در هرکدوم از این رشته ها کاربرد زیادی داره.

همچنین زبان فرانسه پیشینه ای بسیار غنی در فرهنگ، هنر، دیپلماسی، ادبیات و علم داره. و این باعث شده تاثیر خیلی زیادی روی بخش وسیعی از اصطلاحات این رشته ها داشته باشه. خوبه که بدونین زبان فرانسوی زبان کار و زبان رسمی در سازمان ملل، اتحادیه اروپا، یونسکو، ناتو، کمیته بین المللی المپیک یا صلیب سرخ بین المللی هم هست.

اگه تو هم مثل خیلی از افراد فکر میکنی که یادگرفتن این زبان سخته و معجزه میخواد، باید بهت بگم که اشتباه فکر میکنی. میپرسی چرا؟ پس تا آخر این مطلب با من همراه شو تا بهت بگم.

تفاوت های زبان فرانسه با فارسی

اگه بخوایم خیلی دقیق بررسی کنیم تفاوت های زیادی بین این دو زبان وجود داره. اما چند مورد رو که از نظر زبان آموزهای فارسی زبان عجیب به نظر میرسه بهتون میگم. شاید برای شما هم جالب باشه...

آواهای صدادار، و شبه صدادار متعدد در زبان فرانسه:

 در زبان فارسی ما مجموعا شش حرف صدادار داریم که هرکدومشون یه آوای مشخصی رو می سازن. اما در زبان فرانسه تعداد آواهای صدادار به مراتب بیشتره و بخش بزرگی از اونا توی زبان فارسی هیچ معادلی ندارن. این موضوع باعث میشه یادگیری درست و دقیق تلفظ در زبان فرانسه اهمیت بیشتری برای فارسی زبان ها داشته باشه. اما در حالت کلی بدونین که در صورتی زبان فرانسه رو به خوبی یاد میگیرین که وقت کافی بذارین و هر روز تمرین کنین.

جنسیت اسامی در زبان فرانسه:

توی زبان فرانسوی همه اسامی جنسیت دارن. زبان فرانسه دو جنسیت گرامری رو برای اسامی مشخص می کنه: مذکرو مونث. توی زبان فرانسوی همه اسامی بدون توجه به اینکه جنسیت طبیعی دارن یا نه، جنسیت دارن. حتی اسامی که جنسیت طبیعی ندارن هم با توجه به حروف آخرشون شناسایی می شن. قواعد مربوط به شناسایی جنسیت توی زبان فرانسه تا حدی پیچیده اس و شما باید جنسیت اسامی رو موقع یادگرفتن این زبان به خوبی بلد باشین.

ضمایر شخصی در زبان فرانسه: 

همونطوری که میدونین توی زبان فارسی ما یه نوع ضمیر شخص داریم. ضمیر شخص فاعلی (من، تو، او، ما، شما، آنها).و برای کاربرد این ضمیر به شکل مفعول ما تنها نشانه های مفعول ساز رو به اونا اضافه می کنیم. ولی توی زبان فرانسه در مجموع 5 شکل متفاوت (اما تا حدی مشابه) از ضمایر شخصی فاعلی و مفعولی وجود داره.

زمان ها در زبان فرانسه:

ساختار زمان ها در زبان فرانسه تا حد زیادی شبیه زبان انگلیسیه. این زمان ها معمولا مشابه ها و معادل های دقیقی توی زبان فارسی ندارن. پس باید برای درک و کاربرد درست اونا حسابی تمرین کنی تا کاملا بهشون مسلط بشی.

ساختار صرف افعال در زبان فرانسه:

زبان های فارسی و فرانسوی شباهت هایی توی صرف افعال با هم دارن. توی زبان فارسی، ما از یه فرمول تقریبا ثابت برای صرف همه افعال استفاده می کنیم. اما توی زبان فرانسه افعال با توجه به نحوه صرف به چند دسته تقسیم می شن و نحوه صرفی نسبتا متفاوتی برای هر دسته از اونا وجود داره.

یادگیری زبان فرانسوی، آسون تراز چیزی که فکرمیکنی.
یادگرفتن زبان فرانسوی خیلی راحت تر و جذاب تر از چیزی هستش که فکر میکنین.

ویژگی های زبان فرانسوی:

خواندن زبان فرانسه نسبتا راحت است.

مثل جمله بالا، خوندن فرانسه تقریبا سرراست و راحته. حتی اگه همه کلمات رو ندونین، فهمیدن خلاصه جمله سخت نیست. یکی از دلایلش می تونه واژگان مشابه و الفبای یکسان باشه. اگه تا به حال با کسی که این زبان رو بلده صحبت کرده باشین، این جمله رو ازش شنیدین :« قبل از اینکه بتونم فرانسه صحبت کنم یا صحبت های دیگران رو بفهمم، می تونستم متن های فرانسوی رو بخونم.»

همیشه چیزی که نوشته میشه خونده نمیشه.

البته این موضوع توی خیلی از زبان ها وجود داره که چیزی که نوشته میشه خونده نمیشه و یا اینکه تلفظ اون توی کلمه متفاوته. اما زبان فرانسوی از این نمونه ها زیاد داره. یکی از دلایلی هم که اکثر افراد موقع آموزش زبان فرانسه به مشکل برمیخورن، یادگرفتن املای کلمات فرانسوی هستش. البته باز هم بهتون میگم که شما با تمرین و تکرار هر کار سخت و یا غیر ممکنی رو میتونین انجام بدین.

زبان فرانسوی پر از کلمات هم آواست.

کلمات هم آوا کلماتی هستن که تلفظ یکسانی دارن، اما املا و معنای اونا با هم فرق داره. در زبان فرانسوی از این دست کلمات زیاده. و شما باید موقع یادگرفتن زبان فرانسوی، این کلمات رو به ذهنتون بسپرین.

چه چیزی یادگرفتن زبان فرانسه رو ساده تر می کنه؟

خوبه که بدونین واژگان زبان فرانسه بسیار شبیه به زبان انگلیسی هستن. بعد از حمله نورماندی ها در سال 1066، کلمات فرانسوی به زبان انگلیسی نفوذ کرد و امروزه تعداد زیادی از کلماتی که ما توی زبان انگلیسی استفاده می کنیم، ریشه فرانسوی دارن. این مسئله باعث میشه یادگیری کلمات فرانسوی در صورتی که زبان انگلیسی رو بلد باشین خیلی ساده تر از قبل بشه.

اما نگران نباشین چون شما میتونین به راحتی هم آموزش زبان فرانسوی و هم زبان انگلیسی رو در سپانو پشت سر بذارین.

سپانو کجاست؟

سپانو یه مرکز آموزش زبان در شمال کشوره که انواع زبان های انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، روسی، کره ای، چینی و زبان های دیگه رو به شما آموزش میده.

راستی سپانو نماینده رسمی خانه آیتلس آفرینش هم هست. تو میتونی وارد سایت ما بشی و اطلاعات بیشتری از ما کسب کنی.

پس هر زمانی که تصمیم گرفتی زبان فرانسوی یا هر زبان دیگه ای رو یادبگیری میتونی با این شماره تماس بگیری و با ما در سپانو صحبت کنی.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید