اخبار نبرد سنگین و خطرناک فضانوردان با قدرت خورشید

 
در حال حاضر آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد این فضاپیما به یک محافظ حرارتی ۲.۵ متری مجهز شده است که وقتی این کاوشگر در اواخر سال ۲۰۲۴ به فاصله ۶.۵ میلیون کیلومتری خورشید برسد، قابلیت مقاومت در دمای ۲۵۰۰ درجه فارنهایت را دارد. آموزش زبان انگلیسی ، آموزش زبان در رشت ، بهترین موسسه زبان در رشت ، آموزش زبان آلمانی ، آموزشگاه زبان سپانو

کالاسودا_گروهی از فضانوردان تصمیم دارند نبردی سنگین و خطرناک را با خورشید به راه اندازند. نبردی که می تواند بسیار مهیج باشد.

اما این پروژه نبر سنگین و خطرناک با خورشید را می توان محصولی تابع از ملیات یک کاوشگر فضایی دانست. این  کاوشگر خورشیدی که  “پارکر” نام دارد،  قرار است در ماه اوت به فضا پرتاب شود.

کاوشگر مذکور، امروز به جدیدترین و مقاوم‌ترین سپر حرارتی مجهز شد. درواقع کاوشگر خورشیدی پارکرPARKER SOLAR PROBE  ناسا در آخرین مراحل آماده سازی خود قرار دارد و محققان اکنون در حال مقاوم‌سازی آن و تقویت جدی بدنه آن هستند.

در حال حاضر آژانس فضایی آمریکا اعلام کرد این فضاپیما به یک محافظ حرارتی ۲.۵ متری مجهز شده است که وقتی این کاوشگر در اواخر سال ۲۰۲۴ به فاصله ۶.۵ میلیون کیلومتری خورشید برسد، قابلیت مقاومت در دمای ۲۵۰۰ درجه فارنهایت را دارد.

اما چرا احتناب از گرمای بیش از حد خورشید تا این حد مهم است؟

خورشید یک راکتور هسته‌ای طبیعی بسیار عظیم است. که ماده در آن جا بر اثر همجوشی هسته‌ای به انرژی تبدیل می‌شود و هر روز حدود ۳۵۰ میلیارد تن از جرمش به تابش تبدیل می‌شود، دمای داخلی آن حدود ۱۵ میلیون درجه سانتیگراد است.

 انرژی که بدین ترتیب به شکل نور مرئی، فرو سرخ و فرابنفش به ما می‌رسد ۱ کیلو وات بر متر مربع است. خورشید به توپ بزرگ آتشین شباهت دارد که صد بار بزرگتر از زمین است.

این ستاره‌ها از گازهای هیدروژن و هلیوم تشکیل شده است. گازها انفجارهای بزرگی را بوجود می‌آورند و پرتوهای قوی گرما و نور را تولید می‌کنند. این پرتوها از خورشید بسوی زمین می‌آیند در طول راه ، یک سوم آنها در فضا پخش می‌شوند و بقیه بصورت انرژی گرما و نور به زمین می‌رسند.

 می‌دانیم که سرعت نور ۳۰۰۰۰۰ کیلومتر در ثانیه است. از سوی دیگر ، ۸ دقیقه طول می‌کشد که نور خورشید به زمین برسد. بنابراین می‌توان فاصله خورشید تا زمین را حساب کرد. در این مسیر طولانی، مقدار زیادی از نور و گرمای خورشید از دست می‌رود، اما همان اندازه‌ای که به زمین می‌رسد، کافی است تا شرایط مناسبی برای زندگی ما و جانوران و گیاهان به وجود آید.

مهم این است که دمای داخل این فضاپیما در چنین شرایطی، مطبوع باقی می‌ماند و تجهیزات پردازش اطلاعاتی که در مورد کرونا (بیرونی‌ترین لایه اتمسفر خورشید) جمع‌آوری شده است را از شر آسیب مصون نگه می‌دارد. ضمن اینکه یک پوشش سفید که مخصوص بازتاب انرژی خورشید طراحی شده است، روی سپر حرارتی اسپری می‌شود.

این سپر که حدود ۷۳ کیلوگرم وزن دارد، در واقع یک ساختار بسیار سبک وزن محسوب می‌شود که از دو پنل و یک هسته فومی ۴.۵ اینچی که ۹۷ درصد آن هوا است، ساخته شده است.

با توجه به این که کاوشگر خورشیدی پارکر با سرعت ۶۹۲ هزار کیلومتر بر ساعت سفر می‌کند که طبق گفته ناسا به اندازه کافی سریع است تا شما را در یک ثانیه از فیلادلفیا به واشنگتن برساند، یک بدنه نازک برای رسیدن به مدار مقرر نیاز است.

درواقع کاوشگر خورشیدی پارکر در تاریخ ۴ اوت به فضا پرتاب خواهد شد. سفر آن آغاز یک ماموریت ۶۰ ساله برای پرواز در نزدیک ترین فاصله ممکن به خورشید است. پرواز در فاصله چهار میلیون مایلی(۶.۵ میلیون کیلومتری) زمین، یعنی نزدیک‌ترین فاصله یک کاوشگر به خورشید.

نظر شما چیست؟ آیا این کاوشگر می تواند در نقش مقابله با گرمای خورشید موفق عمل کند ؟

منبع : kalasoda

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید