دریافت ویزای پیوست به همسر در آلمان با آزمون ecl

 
دریافت ویزای پیوست به همسر در آلمان با آزمون ecl
برای اینکه بتوانید در کنار همسر یا خانواده تان در یک کشور آلمانی زبان زندگی کنید، لازم است تا ویزای پیوست به همسر را دریافت کنید. برای دریافت ویزای الحاق به همسر، باید مدرک سطح a2 زبان آلمانی را دریافت کنید. برای دریافت مدرک a1 در آزمون ecl شرکت کنید.

مهاجرت به کشور های آلمانی

اگر همسر شما در یکی از کشور های آلمانی زبان زندگی میکند و شما میخواهید در آینده ای نزدیک به او بپیوندید و ادامه زندگی خود را در کنار او بگذرانید، ادامه این مطلب را بخوانید. برای انجام این کار و مهاجرت به آلمان لازم است مدرک سطح a2 زبان آلمانی را دریافت کنید. برای دریافت این مدرک باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کرده و در آن نمره خوبی را به دست آورید. اما علاوه بر این باید به نکاتی نیز توجه کرده تا بتوانید به راحتی این مراحل را پشت سر بگذارید.

انواع ویزای پیوست آلمان

انواع ویزای پیوست به آلمان برای اقامت موقت یا دائم اعضای خانواده فرد ساکن آلمان صادر میشود.این ویزا انواع مختلفی دارد که شما باید با توجه به شرایط خودتان از یکی از این موارد استفاده کنید.

+ ویزای پیوست همسر به همسر: اگر همسر شما به صورت قانونی اقامت آلمان را دارا باشد، اجازه درخواست برای ویزای پیوست را دارد. ( البته انجام این کار به همین راحتی نیست و شرایط دیگری را هم شامل میشود که میتوانید در ادامه بخوانید.)

+ ویزای پیوست فرزندان به والدین: اگر فرزند شما زیر 18 سال سن داشته باشد و اقامت آلمان را دارا باشد، میتواند درخواست ویزای پیوست را برای والدین خود بدهد.

+ویزای پیوست والدین به فرزند: همچنین اگر یکی از والدین ( پدر یا مادر ) دارای اقامت کشور آلمان باشد، اجازه این را دارد تا برای ویزای پیوست درخواست خود را اعلام کند.

خوب است بدانید که ویزای پیوست برای سایر بستگان شما هم وجود دارد اما شرایط آن بسیار سخت تر از این شرایط است.

در این مطلب میخواهیم درمورد ویزای پیوست به همسر صحبت کنیم و شما میتوانید قوانین این کار را در ادامه این مطلب بخوانید.

پیوست به همسر

قوانین و الزامات پیوست به همسر در آلمان

شخصی که چنین درخواستی را اعلام میکند، باید قوانینی را رعایت کرده و خودش نیز شرایط مورد نظر پایین را دارا باشد:

  • این فرد باید یکی از مجوزهای اقامت بلند مدت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مجوز اقامت در کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد. ( این امکان برای افرد ایرانی وجود ندارد.)
  • شرایط مالی کافی برای حمایت از همسر خود را دارا باشد.
  • تسلط زیادی به زبان آلمانی داشته باشد. «حداقل مدرک b1 یا b2 داشته باشد.»
  • سن او بیشتر از 18 سال باشد.

نکته مهم اینجاست که افراد ایرانی به دلیل اینکه شرایط مورد اول را ندارند باید حتما مدرک سطح a1 بگیرند تا بتوانند به همسر خود ملحق شوند. اما گرفتن مدرک a1 چگونه ممکن است؟

مدت زمان درخواست ویزای پیوست آلمان:

مدت زمان بررسی درخواست شما برای ویزای پیوست و دادن وقت مصاحبه ممکن است بین چند هفته تا چند ماه طول بکشد. این مدت بستگی به تعداد افراد متقاضی دارد. اگر در زمانی که شما مدارک خود را به سفارت تحویل میدهید، متقاضی زیاد نباشد، چند روز پس از تحویل مدارک، زمان مصاحبه به شما داده میشه. اما اگر تعداد متقاضی از حد معمول بیشتر باشد، این زمان ممکن است حتی تا چندین ماه طول بکشد.

مدت زمان صدور ویزای پیوست آلمان:

اگه شما قصد گرفتن ویزای پیوست کوتاه مدت یعنی حداکثر سه ماه را دارید، باید بدانید که زمان صدور این ویزا پس از انجام مصاحبه بین 2 تا 10 روز به طول می انجامد. اما اگر قصد دریافت ویزا به صورت بلند مدت و بیش از سه ماه در آلمان را دارید، زمان صدور ویزای پیوست تان ممکن است چندین ماه طول بکشد. پس به این نکته توجه کرده و صبور باشید.

مدارک لازم برای درخواست الحاق به همسر در آلمان

اگر همسرتان قصد دارد برای شما درخواست الحاق به همسر را صادر کند، لازم است تا مدارک خود را جهت مهاجرت آماده کنید. یکی از مهم ترین مدارکی که برای انجام این کار لازم است، مدرک سطح a2 زبان آلمانی است. اگر شما به تنهایی تصمیم به مهاجرت بگیرید، باید حداقل مدرک سطح b1 یا b2 زبان آلمانی داشته باشید. اما برای الحاق به همسر باید مدرک سطح A1 دریافت کنید.

دریافت مدرک سطح a1 زبان آلمانی

برای اینکه مدرک سطح A1 زبان آلمانی را دریافت کنید باید ابتدا خوب درس بخوانید و با شرکت در کلاس ها و دوره ها به این سطح زبانی برسید. بعد از تمرین کردن باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کرده تا مدرکی مبنی بر آموزش این سطح از زبان آلمانی تان در دست داشته باشید. برای مثال میتوانید در آزمون آلمانی گوته، ecl ، تست داف ، dsh، تلک و دیگر امتحانات بین المللی شرکت کنید. اما باید در امتحان همان سطح نمره حد نساب را بیاورید.

مهاجرت به آلمان

شرکت در امتحان آلمانی ecl

یکی از این آزمون ها، ecl است. این آزمون به زبان های متعددی برگزار میشود که مهم ترین آن ها آلمانی است. شما با ثبت نام و شرکت در آزمون ecl میتوانید به راحتی امتحان این سطح را پشت سر گذاشته و مدرک خود را دریافت کنید. چون ecl در سنجش مهارت هایش از جنبه های عملی بهره گرفته تا توانایی زبان آلمانی شما را در موقعیت های مختلف بسنجد. در واقع این  موضوع نشاندهنده این است که حل سوالات امتحان بین المللی آلمانی ecl از دیگر آزمون ها آسان تر خواهد بود.

شرکت در آزمون ecl آلمانی

اگر تصمیم خود را مبنی بر شرکت در آزمون ecl گرفتید، به سایت سپانو با مراجعه کرده و ثبت نام کنید. چون سپانو اولین برگزار کننده آزمون زبان آلمانی ecl در ایران است و این امتحان را با همکاری کنسرسیوم ecl برگزار میکند. شما قبل از شرکت در آزمون می توانید با شرکت در دوره ها و کلاس های آلمانی سپانو در رشت توانایی خود را در زبان آلمانی بالا ببرید و آموزشی با کیفیت را تجربه کنید.

برای ثبت نام در کلاس های سپانو، وارد سایت شوید یا به صورت حضوری به موسسه سپانو مراجعه کنید. اگر قبل از ثبت نام سوالی دارید با شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما همچنین میتوانید این شماره را در تلفن همراه خودت ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام دهید. 09215231719 و یا با کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که از اینستاگرام سپانو دیدن کرده و ما را در فضای مجازی دنبال کنید. 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید