درمورد آزمون گوته زبان آلمانی چه میدانید؟

 
درمورد آزمون گوته زبان آلمانی چه میدانید؟
آزمون گوته آلمانی، امتحانی بین المللی است. برای مهاجرت به آلمان میتوانید در آزمون گوته شرکت کنید و با دریافت مدرک زبان آلمانی هدف خود را نهایی کنید.

همه چیز درمورد آزمون گوته

گوته امتحانی بین المللی است که مدرک آن مانند اکثر آزمون های آلمانی نظیر  ÖSD و ecl در دانشگاه ها و مراکز کاری کشور های آلمانی زبان، معتبر است. این آزمون به دلایل متعددی نامش بر سر زبان هاست و گوش زبان آموزان بیشتر از بقیه آزمون ها به اسم این زبان آشناست. پس لازم است این مطلب را بخوانید تا اطلاعات کلی درمورد آزمون زبان آلمانی گوته به دست آورید.

امتحان بین المللی زبان المانی گوته

نام این آزمون از نام شاعر و نویسنده بزرگ ادبیات آلمان یعنی «گوته » بر گرفته شده است. این آزمون در سطح بین المللی برگزار میشود و مدرک آن نیز در مراکز کاری و تحصیلی مورد اعتبار است. در این تست بین المللی مهارت های مختلف زبان آلمانی شما مورد ارزیابی قرار میگیرد تا سطح دقیق زبان آلمانی تان سنجیده و در مدرک شما ثبت شود.

سنجش مهارت های مختلف آزمون گوته آلمانی

آزمون گوته در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار میشود که معمولا بخش کتبی قبل از شفاهی از شما گرفته میشود. معمولا بدین گونه است که اگر این دو بخش در یک روز برگزار نشوند فاصله زمانی بین این دو حداکثر 14 روز خواهد بود. لازم است بدانید که کل زمان موجود برای آزمون کتبی 65 دقیقه و برای شفاهی 15 دقیقه است. البته امتحان کتبی به سه بخش مختلف تقسیم بندی میشود که ادامه در مورد آن میخوانیم.

آزمون کتبی گوته

بخش کتبی امتحان گوته شامل سه بخش شنیداری، نوشتاری و درک مطلب است. هر کدام از این موارد مدت زمان و تعداد سوالات محدودی را به خودشان اختصاص میدهند تا شما بتوانید به راحتی این آزمون را پشت سر بگذارید.

بخش نوشتاری یا Schreiben و همچنین بخش شنیداری یا Hören حدود 20 دقیقه زمان دارد اما برای بخش درک مطلب این آزمون 25 دقیقه زمان برای آزمون دهندگان در نظر گرفته میشود.

آزمون گوته در رشت

سطوح مختلف آزمون گوته آلمانی

برای سنجش سطح زبان آلمانی افراد، این آزمون در سطوح متفاوتی برگزار میشود. در این صورت افراد میتوانند با توجه به دانش زبان آلمانی خود در هر کدام از سطوح مورد نظر شرکت کنند و مدرک خود را دریافت کنند.

A1: ابتدایی ترین سطح آزمون گوته است که با گذراندن آن، فرد می تواند بر جمله های ساده و کلمه های روزمره مسلط شود. زبان آموزان با گذراندن 2 یا 3 ترم میتوانند، آزمون این بخش را پشت سر بگذرانند.

A2: در این سطح افراد لغات بیشتری از سطح قبلی میدانند. همچنین میتوانند با ساخت جملات نظرات خود را در سطح ابتدایی بیان کنند.

B1:  در این سطح فرد میتواند با ساخت جملات پیشرفته تر، درمورد موضوعات مختلف صحبت کند. دریافت مدرک این سطح، برای ورود به دانشگاه ها و کار در آلمان کافی است. برای مثال برای شرکت در دوره های فنی اوسبیلدونگ داشتن این سطح از زبان آلمانی الزامی است. اما اگر سطح b2 را نیز داشته باشید، به راحتی در این دوره ها پذیرفته خواهید شد.

 B2: افراد در این سطح میتوانند کاملا مسائل تخصصی مرتبط با تحصیل و کار خود را درک کنند. شرط ورود به بسیاری از دانشگاه های آلمان، داشتن مدرک این سطح از زبان آلمانی است.

 C1: پیشرفته ترین سطحی از زبان آلمانی است که در ازمون گوته از شما سنجیده میشود. افرادی که به این سطح میرسند به راحتی میتوانند سلیس و روان صحبت کنند و مطالب تخصصی زبان آلمانی را نیز بخوانند و متوجه شوند. دریافت این مدرک، برای پزشکان و مقاطع بالای تحصیلی مورد استفاده قرار میگیرد.

آزمون های زبان آلمانی

نحوه نمره دهی در آزمون گوته

حالا که درمورد سطوح مختلف این آزمون و بخش های مختلفی که در آن مورد ارزیابی قرار میگیرد، اطلاعاتی به دست آوردید، لازم است بدانید که بعد از شرکت در این امتحان مهم بین المللی، نمره شما چگونه محاسبه خواهد شد.

هر سطح از آزمون گوته شامل 4 مهارت خوانداری نوشتاری، شنیداری و مکالمه است. کل بارم این آزمون 60 نمره است که افراد برای قبول شدن و دریافت مدرک باید 60 درصد نمره کل یعنی 36 نمره را کسب کنند. هر کدام از این بخش ها، دارای 15 نمره میباشد.

توجه کنید که اگر در یکی از این مهارت ها نمره کافی را به دست نیاورید، امکان آزمون دادن مجدد در همان بخش برایتان وجود خواهد داشت.

محل برگزاری آزمون gothe

افراد با داشتن این مدرک این آزمون میتوانند به راحتی در آلمان تحصیل کنند. به همین خاطر است که سالانه هزاران نفر از ایران به این کشور های آلمانی زبان مهاجرت میکنند. امتحان گوته هم در آلمان و هم در ایران برگزار میشود. بدین صورت که با هماهنگی با مرکز آزمون های گوته در تهران در زمای های مقرر شده برای افراد علاقه مند ترتیب داده میشود.

موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

برای موفق شدن در امتحانات بین المللی لازم است تا به مطالب تسلط کافی داشته باشید تا بتوانید به سوالاتی که برای شما در نظر گرفته شده پاسخ درست بدهید. برای انجام این کار باید به خوبی تمرین کنید. اما قبل از تمرین کردن، آموزش صحیح زبان آلمانی را نیز از یاد نبرید. اگر میخوهید یادگرفتن زبان آلمانی را شروع کنید، به سپانو مراجعه کنید. زیرا سپانو با برگزاری دوره های متنوع برای شما میتواند آموزشی با کیفیت را در کنار اساتید مجرب و حرفه ای ارائه دهد. حتی اگر قبلا زبان آلمانی را تحصیل کرده اید و میخواهید آن را ادامه دهید، باز هم به آکادمی زبان سپانو بیایید. چون در اینجا با برگزاری تعیین سطح های بسیار دقیق، در ابتدای کار سطح زبان آلمانی شما سنجیده خواهد شد و سپس میتوانید به ادامه آموزش بپدازید.

لوگوی سپانو

اگر در دوره های سپانو ثبت نام کنید، میتوانید از آزمون های جامع در انتهای هر سطح برخوردار شوید. این آزمون ها نشان میدهد که شما مطالب گذشته را به خوبی آموخته اید و میتوانید بدون هیچ مشکلی وارد سطح جدید شوید. در این حالت، آموزشی کم نظیر را تجربه خواهید کرد.

پس اگر در رشت یا هر کدام از شهرستان های استان گیلان زندگی میکنید و مایل هستید در یکی از دوره های آلمانی آموزشگاه سپانو شرکت کنید، وارد سایت سپانو شوید یا به صورت حضوری به موسسه مراجعه کنید. اما قبل از ثبت نام اگر سوالی درمورد این دوره ها دارید، میتوانید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

  33330595_013

32330596-7_013

شما میتوانید این شماره را در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید