سطوح مختلف آزمون ای سی ال زبان آلمانی

 
سطوح مختلف آزمون ای سی ال زبان آلمانی
آزمون زبان آلمانی ecl سطح مختلفی رو شامل میشه. برای دریافت مدرک زبان آلمانی و شرکت در آزمون ecl لازمه که زبان آلمانی ات رو به سطح بالایی برسونی.

مهاجرت به آلمان

اگه به فکر مهاجرت های کاری و تحصیلی به آلمان یا کشور های آلمانی زبان هستی، باید  این رو بدونی که شرط اول مهاجرت داشتن مدارک لازم هستش. یکی از مهم ترین مدارکی که باید داشته باشی، مدرک زبان آلمانیه. دریافت مدرک زبان آلمانی بعد از کسب نمره مطلوب در یکی از آزمون های آلمانی صورت میگیره. مثلا برای گرفتن مدرک باید در آزمون ecl شرکت کنی و نمره خوبی  به دست بیاری. اما قبل از اینکه تصمم بگیری و تلاش کنی و نمره خوبی در آزمون به دست بیاری، باید اطلاعاتی در مورد آزمون ecl داشته باشی.

همه چیز درمورد آزمون ecl زبان آلمانی

 آزمون ECL زبان آلمانی، به معنی کنسرسیوم اروپایی برای گواهی دستیابی به زبان های مدرن است. ECL، آزمونی بین المللی هستش که در کشور های مختلف و در زبان های مختلف برگزار میشه. این آزمون برای آزمایش مهارت های شفاهی و نوشتاری داوطلبان در موقعیت های مختلف روزمره و همچنین در موقعیت های حرفه ای، مرتبط با کار و یا شرایط دانشگاهی طراحی شده . به خاطر همین در این آزمون ها انواع مهارت ها اعم از ارتباط شفاهی، درک شنیداری، ارتباط نوشتاری و درک مطلب آزمایش میشه.

آزمون آلمانی ecl در گیلان

سنجش مهارت های مختلف در آزمون ای سی ال آلمانی

در آزمون زبان آلمانی ecl مثل بقیه آزمون ها، به سنجش مهارت های مختلف زبان آلمانی پرداخته میشه تا سطح زبان آلمانی افراد رو به درستی مشخص کنه. اما نکته جالب اینجاست که سوالات این آزمون جنبه های عملی رو شامل میشن که باعث راحت تر شدن پاسخ به سوالات این آزمون میشه. این موارد باعث میشه تا سطح افراد به طور دقیق مشخص بشه تا بعد از مهاجرت و ساکن شدن در یکی از کشور های آلمانی زبان مشکلی براشون پیش نیاد.

سطوح مختلف آزمون ecl

این آزمون در چهار سطح a2, b1, b2 , c1 برگزار میشه. هر کدوم از این سطوح شامل سنجش مهارت های مختلفی میشن و سوالات محدودی داره. آزمون دهندگان برای پاسخ به سوالات هر بخش هم زمان محدودی دارن و برای موفقیت در آزمون ecl باید به تعداد سوالات مشخصی جواب بدن.

موفقیت در آزمون ecl

سطح A2 زبان آلمانی در آزمون ecl

در این سطح، افراد برای پاسخ به سوالات بخش خوانداری 35 دقیقه زمان دارن. در این مدت یک متن حدود 400 تا 600 کلمه ای به افراد داده میشه که باید در دو بخش جداگانه به سوالات جواب بدن. برای بخش نوشتاری این سطح 35 دقیقه زمان در نظر گرفته شده و آزمون دهندگان باید متنی بنویسن که حدود 50 کلمه داشته باشه. برای بخش شنیداری افراد آزمون دهنده باید در دو بخش جداگانه به سوالات جواب بدن. این افراد فرصت دارن تا 2 دقیقه قبل از شروع شدن پخش، به سوالات بخش اول نگاهی بندازن. بعد از گوش دادن به پادکست که حدودا 400 تا 600 کلمه است، میتونن 10 تا 30 ثانیه سوالات رو چک کنن و دوباره گوش بدن. بعد از انجام این مرحله دوباره به پادکست گوش میدن و دوباره حدودا 60 ثانیه فرصت دارن تا به سوالات جواب بدن و جواب نهایی رو چک کنن.

شما میتوانید با کلیک بر روی لینک رو به رو، نمونه سوالات این سطح را دریافت کنید.  نمونه سوال lesen آزمون ecl

سطح b1 آزمون ecl

برای پاسخ به سوالات بخش خوانداری این سطح افراد باید طی 35 دقیقه یه متن 500 تا 700 کلمه ای رو بخونن و در دو قسمت به سوالات جواب بدن. در بخش نوشتاری هم 40 دقیقه زمان دارن تا یک متن حدد 100 کلمه ای بنویسن و وارد بخش بعدی بشن. بخش شنیداری این سطح از آزمون هم دقیقا شبیه سطح  a1 برگزار میشه اما با این تفاوت که متنی که در پادکست خونده میشه طولانی تره و چیزی حدود 600 تا 800 کلمه است.

سطح B2 آزمون آلمانی ای سی ال

 در این سطح، افراد برای پاسخ به سوالات بخش خوانداری 45 دقیقه زمان دارن. در این مدت باید در دو بخش جداگانه متن 800 تا 1000 کلمه ای رو بخونن و به سوالات جواب بدن. برای بخش نوشتاری آزمون دهندگان 60 دقیقه زمان دارن تا متنی بنویسن که حدود 150 کلمه داشته باشه. در بخش شنیداری افراد آزمون دهنده باید در دو بخش جداگانه به سوالات جواب بدن. این افراد فرصت دارن تا حدودا 2 دقیقه قبل از شروع شدن پخش، به سوالات بخش اول نگاهی بندازن. بعد از گوش دادن به پادکست که حدودا 800 تا 1000کلمه است، میتونن 60 تا 90 ثانیه سوالات رو چک کنن و دوباره گوش بدن. بعد از انجام این مرحله دوباره به پادکست گوش میدن و دوباره حدودا 120 ثانیه یعنی دو دقیقه فرصت دارن تا به سوالات جواب بدن و جواب نهایی رو چک کنن.

آزمون آلمانی ecl در رشت

سطح C1 در آزمون ecl زبان آلمانی

این سطح از آزمون شباهت زیادی به سطح b2 داره. اما در بخش خوانداری آزمون دهندگان باید متن حدودا 1000 تا 1300 کلمه ای رو بخونن و به سوالات جواب بدن. همچنین در بخش نوشتاری باید در زمان 75 دقیقه، یک متن 200 کلمه ای بنویسن. بخش شنیداری این سطح از آزمون هم کاملا مشابه سطح قبلی برگزار میشه اما این تفاوت وجود داره که متنی که در پادکست برای افراد خونده میشه 1200 تا 1500 کلمه رو شامل میشه.

موفق شدن درآزمون ecl

 برای مسلط شدن به مهارت های زبان آلمانی و موفق شدن در آزمون ecl لازمه که کلاس شرکت کنی. چون اگه این مهارت ها رو در خونه تمرین کنی، ممکنه به تسلط لازم و کافی نرسی. همچنین مدت زیادی طول میکشه تا همه این موارد رو یاد بگیری. پس اگه در همه این مهارت ها ضعف داری، میتونی در کلاس های ترمیک ثبت نام گنی. اما اگه فرصت کوتاهی برای شرکت در آزمون و گرفتن مدرک داری، در کلاس های فشرده شرکت کن تا سریع تر به نتیجه برسی.

اگه دوست داری فقط یکی از مهارت های زبان آلمانی ات رو که تقویت کنی و در بقیه مهارت ها قوی هستی، یا اگه دوست داری موقع یادگرفتن مطالب، تمام تمرکز استاد فقط روی تو باشه، کلاس های خصوصی پیشنهاد ما به شماست. برای ثبت نام در هر کدوم از این دوره ها کافیه به آموزشگاه سپانو بیای یا به سایت سپانو مراجعه کنی تا اطلاعاتی به دست بیاری. علاوه بر این اگه سوالی از ما داری با شماره های زیر تماس بگیر.

  33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید