12 آزمون معتبر زبان آلمانی

 
12 آزمون معتبر زبان آلمانی
فرقی نمی‌کنه چه زبانی می‌خونین، از یه جایی همه‌ی ما دوست داریم میزان توانایی و تسلطمون در اون زبان رو بسنجیم؛ یا شاید به دلایل خاصی مثل ادامه‌ی تحصیل، نیاز به یه مدرک معتبر داشته باشیم تا مهارتمون در اون زبان رو در سطوح به خصوصی نشون بده. تو همچین مواقعی می‌گردیم دنبال یه آزمون معتبر، آزمونی که باهاش هم مهارتمون رو محک بزنیم، هم مدرکش معتبر و شناخته شده باشه. با ما همراه باشین تا با تعدادی از آزمون های معتبر سنجش مهارت زبان آلمانی آشنا بشیم.

مهارتتون در زبان آلمانی به حدی رسیده که دوس دارین خودتون رو به چالش بکشین؟ قصد ادامه تحصیل یا مهاجرت دارین؟ در هر دو صورت لازمه با آزمونهای معتبر سنجش زبان آلمانی آشنا بشین. آزمونهایی مثل ECL، تستداف ( TestDaFGDS، یا ZD .

تعداد زیادی از تستهای سنجش مهارت زبان آلمانی وجود دارند که شما باید مناسبترین گزینه رو با توجه به عوامل متعدد انتخاب کنین. عواملی مثل هدفتون از گرفتن مدرک زبان آلمانی؛ برای مثال، اگه قصدتون ادامهی تحصیل باشه، باید ببینین دانشگاهی که مد نظرتونه تست خاصی رو ازتون میخواد، تست خاصی رو ارجح میدونه یا نه.

 

تعدادی از دانشگاهها و کالجها در آلمان تستهای سنجش مهارت آلمانی رو خودشون برگزار میکنن، اما ما اینجا میخوایم رو تستهایی مانور بدیم که توسط موسسههایی مثل انستیتو گوته و سازمانهای مشابه، تایید و برگزار میشن. تستهایی که ازشون حرف میزنیم مثل Zertifikat Deutsch (سرتیفیکَت دویچ)، سالهاست که امتحانشون رو پس دادن و در شرایط مختلف به عنوان یه ملاک معتبر قابل قبول هستن. هرچند ممکنه باز مواردی وجود داشته باشه که تست دیگهای رو ملاک صلاحیت شما بدونن.

مثل هر زبان دیگهای برای زبان آلمانی هم تستهای اختصاصیتری وجود داره، مخصوصاً در زمینهی کسب و کار و بیزنس. تستهای BULATS و Zertifikat Deutsch für den Beruf ( ZDfB ) هر دو جزو آزمونهایی هستن که نیاز به مهارت بالایی در زبان آلمانی تخصصی بیزنس دارن و مخصوص کسایی هستن که پیش زمینهی مرتبطی دارن و مخصوصا برای همین هدف میخوان آزمون بدن.

 

هزینه‌ی آزمون‌ها

هر کدوم از این آزمونهای زبان آلمانی هزینهی متفاوتی دارن که فرد شرکت کننده باید پرداختش کنه. برای هر آزمون باید با موسسهی برگزارکننده‌‌ی همون آزمون بهخصوص تماس بگیرین (البته توجه داشته باشین که همهی این آزمونها در ایران برگزار نمیشن). برای اطلاعات بیشتر شما، لینک دسترسی برای هر آزمون و موسسه رو در متن گذاشتیم.

 

آمادگی برای آزمون

از اونجایی که این تستهای سنجش مهارت زبان آلمانی، تواناییهای  کلی زبانیتون رو محک میزنن، یک کتاب یا فرمول بهخصوص برای موفقیت در این آزمونها وجود نداره. هرچند، انستیتو گوته و تعدادی از موسسههای دیگه، دورهها و متدهای خاصی جهت آمادهسازی زبانآموزها برای امتحانات تدوین کردن.

برخی از این آزمونها، موارد خاصی رو ازتون میخوان؛ مثلاً برای آزمون اختصاصی مرتبط با بیزنس، لازمه ساعتهای مشخصی آموزش دیده باشین و گواهی دورهی مخصوص رو داشته باشین.

برای هر نوع آزمونی که بخواین آماده بشین میتونین از دورههای آلمانی سپانو که منطبق با آخرین روشهای بینالمللی هستن استفاده کنین.

 

آزمون آلمانی ای سی ال ECL

زبان آلمانی به عنوان یکی از زبان‌های مهم و پرکاربرد در جهان، جایگاه ویژه‌ای در صنعت کار و تحصیلات بین‌المللی دارد. بنابراین، تقویت مهارت‌های زبان آلمانی و دریافت مدرک معتبر در این زبان می‌تواند در راستای رشد شغلی و تحصیلی شما بسیار مؤثر باشد. یکی از مدارک معتبر و بین‌المللی در زبان آلمانی، آزمون ECL است. در این مقاله، به بررسی جامع آزمون آلمانی ECL پرداخته و راهنمای کاملی برای شرکت در این آزمون ارائه خواهیم داد.

آزمون ECL چیست؟

آزمون آلمانی ECL یکی از مهمترین و قابل اعتمادترین آزمون‌های زبان آلمانی است که در بیش از ۲۵ کشور دنیا برگزار می‌شود. این آزمون توسط انجمن آزمایش کنندگان زبان در اروپا (ALTE) مورد تأیید قرار گرفته است و با اعتبار بین‌المللی خود، امکان دریافت مدرک معتبر در زبان آلمانی را فراهم می‌کند.

اعتبار آزمون ECL

آزمون آلمانی ECL دارای اعتباری جهانی است و می‌تواند برای ارائه به موسسات کاری و تحصیلی در سراسر جهان استفاده شود. این آزمون تاییدیه‌های معتبری از سازمان‌های FLAD ALTE، ALTE Q241 و ALTE Q239 را دریافت کرده است. بنابراین، در صورتی که قصد مهاجرت به آلمان یا کشورهای آلمانی زبان را دارید، شرکت در آزمون ECL می‌تواند یکی از راه‌های دریافت مدرک زبان آلمانی برای شما باشد.

آزمون BULATS  ( Business Language Testing Service )

سازمان یا موسسه مربوطه: BULATS

آزمون BULATS یک امتحان بینالمللی سنجش زبان آلمانی، مخصوص تجارت و بیزنسه که با همکاری سندیکای امتحانات دانشگاه کمبریج اجرا میشه. به جز زبان آلمانی، این آزمون برای زبانهای انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی هم برگزار میشه. سازمانهای مختلف برای بررسی میزان تسلط افراد متقاضی کار یا کارمندانشون به زبان آلمانی، به طور اختصاصی در زمینهی کسب و کار و بیزنس، از آزمون BULATS استفاده میکنن. این آزمون از چند بخش تشکیل شده که میتونین تک تک و جداگانه در هر بخش آزمون بدین یا همه رو با هم امتحان بدین.

برخی از موسسه‌های گوته در کشور‌های مختلف آزمون BULATS زبان آلمانی رو برگزار می‌کنن.

 

آزمون DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang ausländischer Studienbewerber)

سازمان یا موسسه مربوطه: FADAF

این آزمون که ترجمه‌ اسمش میشه "آزمون زبان آلمانی برای پذیرش کالج برای دانش‌آموزان خارجی"، مشابه آزمون TestDaf، در آلمان و توسط موسسات و دانشگاه‌هایی که مجوز دارن، برگزار میشه. این آزمون نشون میده که دانش‌آموز، توانایی درک تدریس استاد و درس خوندن در یک دانشگاه آلمانی رو داره. دقت کنید که برعکس TestDaf، معمولاً این آزمون فقط یک بار امکان شرکت مجدد داره.

آزمون DSH، معمولاً در هر دانشگاهی، با تاریخ مطابق با تقویم آموزشی همون دانشگاه (در ماه مارچ و سپتامبر) برگزار میشه.

 

آزمون Goethe-Institut Einstufungstest ( GI Placement Test )

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

یه آزمون آنلاین که به صورت تستی با 30 سوال انجام میشه و نتیجهش شمارو در یکی از شش سطحی که توسط چهارچوب مشترک اروپایی تعریف شده جا میده.

شما میتونین هر زمانی در این آزمون آنلاین شرکت کنین.

 

آزمون GDS (Großes Deutsches Sprachdiplom)

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

این آزمون که معنی اسمش "دپیلم زبان آلمانی پیشرفته"س، توسط انستیتو گوته و با همکاری دانشگاه لودویگ مکسیمیلیان مونیخ، تدوین شده. شرکت در این آزمون به این معنیه که شما کاملا روان آلمانی صحبت میکنین و میزان اعبتارش به حدیه که در خیلی از کشورها مدرکش برای نشون دادن این که فرد توانایی تدریس زبان آلمانی رو داره، کافیه. این آزمون شامل چهار مهارت اصلی ( ریدینگ، رایتینگ، لیسنینگ و اسپیکینگ) و مهارتهای گرامری و دایرهی واژگانه. علاوه بر روان حرف زدن، کسایی که در این آزمون شرکت میکنن باید دانش گرامری بالایی داشته باشن و همینطور بتونن متنهای کامل با سطح واژگان بالایی بنویسن و دربارهی موضوعاتی مثل ادبیات آلمان، علوم انسانی و اقتصاد حرف بزنن.

این آزمون در موسسههای گوته و برخی موسسات دیگه، در آلمان و سایر کشورها، برگزار میشه.

 

آزمون KDS (Kleines Deutsches Sprachdiplom)

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

آزمون KDS یا "دیپلم زبان آلمانی سطح متوسط"، مشابه مورد قبلی، توسط انستیتو گوته و با همکاری دانشگاه لودویگ مکسیمیلیان مونیخ، تدوین شده. این آزمون، یه امتحان سنجش مهارتهای زبان آلمانی در سطح پیشرفتهس. بخش نوشتاری آزمون شامل درک متن، دایرهی واژگان، کمپوزیسون متن و شناخت ساختارهای  گرامریه. علاوه بر این، سوالاتی در خصوص جغرافیا و فرهنگ آلمان و همینطور یک امتحان شفاهی، جزو این آزمون هستن. آزمون KDS برای ورودی خیلی از دانشگاهها معتبره.

این آزمون در موسسههای گوته و برخی موسسات دیگه، در آلمان و سایر کشورها و در ماه‌های می و نوامبر برگزار میشه.

 

آزمون PWD ( Prüfung Wirtschaftsdeutsch International )

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

"آزمون بینالمللی آلمانیِ بیزنس" یا PWD که توسط انستیتو گوته با همکاری مرکز کارل دوئیزبرگ ( CDC) و صنعت و تجارت آلمان (DIHT) تدوین شده، آزمون سنجش مهارتهای زبان آلمانی تخصصی تجارت، در سطح متوسط یا پیشرفتهس. زبانآموزهایی که متقاضی این آزمون هستن باید ششصد تا هشتصد ساعت آموزش زبان آلمانی در زمینهی تجارت و اقتصاد آلمانی گذرونده باشن. مهارتهای که سنجیده میشه شامل واژگان تخصصی، درک مطلب، تسلط بر استانداردهای نامههای اداری و روابط عمومی مناسبه. این امتحان دو بخش شفاهی و نوشتاری داره.

این آزمون هم در موسسههای گوته و برخی موسسات دیگه، در آلمان و سایر کشورها، برگزار میشه.

 

آزمون TestDaf (Test Deutsch als Fremdsprache)

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو TestDaf

تستداف که ترجمهش میشه آزمون زبان آلمانی به عنوان یک زبان خارجی، یه آزمون مهارت زبان آلمانیه که توسط دولت آلمان به رسمیت شناخته میشه. معمولاً افرادی که میخوان در سطح دانشگاهی در آلمان درس بخونن، در این آزمون شرکت می کنن. این آزمون یکی از متداولترین تستهای سنجش مهارت آلمانی بین متقاضیهای ایرانیه.

تستداف در انستیتو گوته، سایر موسسههای زبان یا دانشگاههای آلمان برگزار میشه.

 

آزمون ZMP ( Zentrale Mittelstufenprüfung )

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

آزمون ZMP یا آزمون سطح متوسط مرکزی برای تعدادی از دانشگاههای آلمانی به عنوان مدرک تسلط شما بر زبان آلمانی قابل قبوله. برای شرکت در این آزمون لازمه هشتصد تا هزار ساعت آموزش زبان آلمانی پیشرفته رو گذرونده باشین. حداقل سن برای شرکت در این آزمون شانزده ساله و آزمون شامل درک مطلب، لیسنینگ، مهارت نوشتاری و  مهارت اسپیکینگ در سطح متوسط یا پیشرفتهس.

این آزمون هم در موسسههای گوته و برخی موسسات دیگه، در آلمان و سایر کشورها، برگزار میشه.

 

آزمون ZOP ( Zentrale Oberstufenprüfung)

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

متقاضیهای شرکت در این آزمون باید نشون بدن دانش کافی در مورد گونههای مختلف آلمانی استاندارد در مناطق مختلف این کشور دارن؛ باید بتونن متون پیچیدهی آلمانی رو متوجه شن و توانایی بیان شفاهی و کتبی کاملی داشته باشن. این آزمون یه بخش رایتینگ (تحلیل متن، تسکهایی برای توصیف خودتون و ارائه نظراتتون و انشای درست)، لیسنینگ و اسپیکینگ داره.یه نکتهی جالب اینه که قبول شدن در این آزمون شمارو از آزمونهای زبان ورودی دانشگاههای آلمان معاف میکنه.

این آزمون منحصراً در موسسههای گوته برگزار میشه.

 

آزمون ZD (Zertifikat Deutsch)

سازمان یا موسسه مربوطه: انستیتو Goethe

آزمون "گواهینامهی زبان آلمانی"، یه مدرک معتبر بینالمللیه دانش پایهی زبان آلمانیه. برای شرکت در این آزمون باید از پس مکالمات عادی هرروزه بربیاین و به ساختارهای گرامری اصلی و دایرهی واژگانی معمول تسلط داشته باشین. برای شرکت در این آزمون باید پانصد تا ششصد ساعت کلاس آلمانی رو گذرونده باشین.

تستهای ZD بسته به موسسه برگزارکننده، شش بار در سال و در تاریخهای متفاوتی برگزار میشه. خود انستیتو گوته در آخر هر دورهی فشرده یک آزمون ZD برگزار میکنه.

 

آزمون telc GmbH ( The European Language Certificates)

 سازمان یا موسسه مربوطه: موسسه telc

آزمونهای بینالمللی استاندارد telc، برای ده زبان برگزار میشه و زبان آلمانی هم یکی از این زبانهاست. این آزمونها طبق چهارچوب مشترک اروپاییِ مرجع زبانها تدوین شده. آزمون telc در 9 سطح مختلفی که از A1 شروع میشه و به C2 میرسه و با شاخههای جنرال و 8 شاخهی تخصصی دیگه برگزار میشه. بعد از قبولی در این آزمون مدرک شما توسط موسسه telc  و دانشگاه FHM از آلمان صادر میشه و برای اخذ پذیرش، کار و ادامه تحصیل در آلمان معتبره.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید