بررسی سوالات table completion لیسنینگ آیلتس و بهترین استراتژی‌های پاسخ‌دهی

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

در این مقاله آموزشی، یکی از انواع سوالات قسمت Listening آزمون IELTS رو بررسی میکنیم و بهترین استراتژی پاسخ دادن به این نوع سوال رو هم به شما آموزش میدیم.

سوالات table completion لیسنینگ آیلتس جزء سوالات نسبتاً رایج و آسان بخش لیسنینگ هستند. این سوالات شباهت زیادی بهسوالات form filling دارند. در این نوع سوال، یک جدول جلوی شما قرار میگیره که بخشی از اطلاعاتش ناقصه. شما باید هم‌زمان با شنیدن فایل صوتی، جاهای خالی جدول رو (معمولا با حداکثر 3 کلمه و/ یا یک عدد) پر کنید تا اطلاعات جدول کامل بشه. معمولا بخشی از اطلاعات جدول برای راهنمایی شما از قبل تکمیل شده. نمونه این سوال رو در تصویر زیر میبینید:

 

سوالات table completion لیسنینگ آیلتس کدوم مهارت شما را تست میکنن؟

این سوال مهارت شما را در پیش‌بینی کردن نوع اطلاعاتی که ناقصه تست میکنه. شما باید هم‌زمان با شندین فایل صوتی به جزئیاتی که مطرح میشن (مثل اسم‌ها، تاریخ ها، مکان‌ها، عددها و …) توجه کنید.

 

پاسخ‌ها رو چطور باید در پاسخنامه بنویسید؟

شما باید کلمات و/ یا اعداد پاسخ رو بدون هیچ غلط املایی به پاسخنامه انتقال بدید. همچنین اجازه دارید که اعداد رو به شکل نوشته (مثلا “five” به جای 5) بنویسید.

توجه مهم: به هنگام انتقال پاسخ‌ها به پاسخنامه، فقط لغات و اعدادی که خودتون نوشتید رو انتقال بدید. 

 

بهترین استراتژی پاسخ دادن به سوالات table completion لیسنینگ آیلتس

برای پاسخ دادن به این نوع سوال، پیشنهاد میکنیم مراحل زیر را دنبال کنید:

1- دستورالعمل ارائه شده در صورت سوال رو به دقت بخونید و ببینید که حداکثر چند کلمه و/ یا عدد میتونید در پاسخ هر سوال بنویسید.

2- یه نگاه سریع به عنوان جدول داده شده بندازید و سعی کنید موضوع کلی رو متوجه بشید؛ به عناوین ستون‌ها و ردیف‌ها دقت کنید.

3- کلمات کلیدی اطراف هر جای خالی در هر سوال رو مشخص کنید؛ کلمات کلیدی به شما کمک میکنن تا فایل صوتی رو بهتر دنبال کنید.

4- سعی کنید نوع اطلاعات (نام فرد، نام مکان، عدد و …) و همچنین نوع کلمه (اسم، صفت، فعل و …) را برای هر جای خالی پیش‌بینی کنید. پیش بینی شما در مورد هر واژه باید با توجه به 3 مورد باشه: الف. گرامر grammar ب. بافت و ماهیت متن context پ. عقل و منطق common sense

5- به ترتیب سوالات توجه کنید. پاسخ سوالات رو به ترتیب شماره سوالات خواهید شنید.

6- هم‌زمان با شنیدن فایل صوتی، پاسخ صحیح هر سوال را در جای خالی مربوطه بنویسید.

توجه مهم: زمانی که به فایل صوتی گوش میدید، به احتمال خیلی زیاد به جای کلمات کلیدی که انتخاب کردید، کلمات یا عبارات هم‌معنی اون‌ها را میشنوید. به این کلمات و عبارات هم‌معنی، عبارات paraphrase شده میگن. نمره Listening شما ارتباط مستقیم با تشخیص سریع و درست عبارات paraphrase شده داره. برای آشنایی بیشتر با اهمیت paraphrasing در قسمت لیسنینگ، اینجا را کلیک کنید و این مقاله آموزشی رو بخونید. 

 

بعد از پاسخ دادن به این سوال چه مواردی رو باید چک کنید؟

بعد از پاسخ دادن به این نوع سوال، پیشنهاد میکنیم موارد زیر رو بررسی کنید:

1- املای لغاتی که نوشتید صحیح باشه.

2- تعداد کلمات و/ یا اعداد بیش از تعداد ذکر شده در دستورالعمل سوال نباشه.

3- فقط لغات و اعدادی که خودتون به فرم اضافه کردید رو به پاسخنامه انتقال بدید.

 

حل یک مثال

فرض کنید قراره که به سوالات زیر پاسخ بدید (سوالات 1 تا 8 مربوط به table completion هست؛ اما سوالات 9 و 10 مربوط بهform filling)

نکاتی رو که در بالا در قسمت بهترین استراتژی پاسخ دادن به سوالات table completion توضیح دادیم، یک به یک اجرا میکنیم:

حواسمون هم هست که در این مثال، ابتدا ردیف‌ها رو کامل میکنیم و بعد از کامل کردن ردیف 1 (سوالات 1 تا 3)، میریم سراغ ردیف 2 (سوالات 4 و 5) و در انتها ردیف آخر جدول (سوالات 6 تا 8).

 منبع : zabantips

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید