مقاله آیلتس را در 250 کلمه بنویسیم.

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

چطور مقاله آیلتس خود را به 250 کلمه برسانم؟

عنوان های بخش اول رایتینگ آیلتس، در آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک متفاوت است اما در بخش دوم هر دو آزمون باید  ایده‌ها و نظرات خود را درباره‌ی موضوعی شرح دهید. توصیه های این مقاله به شما در نوشتن مقاله دوم هر دو آزمون آیلتس جنرال و آکادمیک و مقاله‌ی اول آیلتس آکادمیک کمک خواهد کرد.  

اگر به مقاله‌ای آکادمیک نگاه کنید، در میابید که بخش های کوتاهی شامل ایده اصلی شده و بیشتر قسمت‌ها مربوط به ساختار های زبانی هستند، به این معنی که جملات وساختارهای مشخصی در مقاله های آکادمیک وجود دارد که در هر نوشته رسمی و آکادمیک قابل استفاده‌اند.

 در اینجا 5  توصیه رایتینگ آیلتس را به اشتراک میگذاریم تا این ساختارها را معرفی کرده و نحوه‌ی به کاربردنشان را در جمله نشان دهیم. سعی کنید با استفاده از این مطالب و به کار بردنشان در مقاله آیلتس خود، به نمره‌ی رایتینگ آیلتس خود بیفزایید.  

 

توصیه اول، موضوع و عنوان خود را ابتدا صریحا مشخص کنید.

هنگامی که مقدمه‌ی مقاله آیلتس را شروع میکنید باید برنامه‌ای معین داشته باشید. سعی کنید از “topic sentence”  که ایده اصلی هر پاراگراف را نشان میدهد استفاده کنید تا خواننده را از هدف خود با خبر کنید. برای نوشتن این جمله میتوانید از عباراتی مانند

 “This essay will…” یا  “In this essay, I will” استفاده کنید. این عبارات هم نوشته‌ی شما را زیباتر کرده و هم به انسجام و پیوستگی متن کمک میکند چرا که ایده‌ های مختلف اینگونه  بهتر به هم متصل میشوند. اگر خواستید این عبارت را در  مقاله‌ی اول آیلتس آکادمیک به کار ببرید به جای کلمه‌ی “essay”  باید از کلمه‌ی “report” استفاده کنید.

توصیه دوم، عبارت سوال را در پاراگراف های مختلف تکرار کنید.

در تعریف پاراگراف بیان میشود که هر پاراگراف باید مستقل از سایر پاراگراف‌ها معنا دهد. میتوانید در هر پاراگراف موضوع اصلی را دوباره بیان کنید. مثلا در مقاله‌ای مرتبط با معیارهای آکادمیک به جای “Another reason is…” بگویید  “Another reason for the decline in academic standards is…”

مقاله‌ی شما با این عبارات رسمی‌تر به نظر می‌آید. همچنین، از کلمات بیشتری استفاده کرده‌اید. اگر در هربار موضوع اصلی را نقل معنا (paraphrase) کنید، نمره‌ی بیشتری خواهید گرفت.

توصیه سوم، از جملات انتقالی استفاده کنید.

این جملات دو بخش از نوشتار شما را به یکدیگر متصل میسازد. ممکن است این جمله درباره‌ی چیزی باشد که قبلا ذکر شده یا مطلبی که قرار است بیان شود. در این مثال از هر دو گونه را مشاهده میکنید:

“Having looked at X, I will now turn to Y.”

این عبارات در مقاله اول آیلتس آکادمیک نیز به کار برده میشوند. مشابه توصیه اول، این عبارات هم انسجام و پیوستگی متن شما را افزایش می‌دهند و هم تعداد کلمات استفاده شده در مقاله.

توصیه چهارم، نکات مهم را خلاصه کنید.

بسیار پیش آمده که شما به نتیجه گیری مقاله برسید اما هنوز به 50 کلمه دیگر برای تمام کردن مقاله آیلتس خود نیاز داشته باشید. در اینجور مواقع باید نکاتی که در پاراگراف های قبل اشاره شده‌اند را بار دیگر به صورت خلاصه بیان کنید. اگر در نقل معنا (paraphrasing) مهارت داشته باشید میتوانید در این قسمت توانایی خود را نشان دهید.  

توصیه پنجم، درباره‌ی آینده بنویسید.

آخرین توصیه نیز درباره‌ی بخش نتیجه گیری است. اگر همچنان مقاله‌تان به 250 کلمه نرسیده بود، میتوانید با استفاده از اطلاعاتی که شرح داده اید درباره‌ی آینده قضاوت کنید. درواقع، نوشتن این مطلب در مقاله الزامی نیست اما راه بسیار خوبی است تا از کلمات بیشتری استفاده کنید و مقاله‌تان را ادامه دهید. برای نمونه میتوانید از جملات شرطی استفاده کنید: اگر مطالب پیشنهاد شده مورد استفاده قرار نگرفتند، چه پیش خواهد آمد؟ (دقت کنید از موضوع خارج نشوید.) 

منبع : .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید