چگونه به نمره‌ی آیلتس خود اعتراض کنم؟

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما
شرکت در آزمون آیلتس دردسر های بسیاری دارد و اگر بخواهد تکرار شود، این مشکلات بدتر هم جلوه میکنند. به ویژه اگر فرض میکردید که به نمره‌ی دلخواه خود رسیده و خلاص شده‌اید! اگر واقعا فکر میکنید که نمره‌ی بهتری دریافت میکردید برای شما راهی وجود دارد: اعتراض به نمره‌ی آیلتس.

 

ابتدا باید مطمئن شوید که اعتراضی که میخواهد ثبت کنید کاملا ضروری است چرا که هزینه‌ی تجدید نظر در نمره‌ی آیلتس نسبتا زیاد بوده و معمولا فرایند طولانی‌ای دارد. اگر هنوز کمی نسبت به این موضوع شک دارید، حتما مقاله‌ی زیر را مطالعه کنید:

 

 

 

آیا لازم است به نمره‌ی خود اعتراض کنم؟

 

 

 

 

 

 

 

برای اعتراض مراحل زیر را باید طی کنید

 

 

 

گام اول: با مرکزی که در آن آزمون آیلتس را امتحان داده‌اید، تماس بگیرید.

 

 

 

در ادامه شما باید فرم درخواست های مربوط به نتایج یا(EOR= enquiry on results)  را پر کنید.

 

 این فرم را میتوانید از همان مرکز آزمون آیلتس‌تان تهیه کنید. هنگامی که توانستید با مسئولان آنجا ارتباط برقرار کنید، درباره‌ی هزینه‌ی این اعتراض نیز سوال بپرسید چرا که هزینه‌ی اعتراض آیلتس  در مراکز مختلف تفاوت دارد. در ثبت اعتراض تعلل نکنید! برای کامل کردن فرم EOR  تنها 6 هفته بعد از پایان آزمونتان فرصت دارید.

 

 

 

گام دوم: فرم EOR  را پر کرده و اگر مدارک دیگری لازم است، آن ها را تهیه کنید.

 

 

 

 

 

پس از اینکه فرم خود را پر کردید، به مدیر مرکز آزمون آیلتس تحویل دهید. به یاد داشته باشید  که حتما باید به طور روشن توضیح دهید به کدام بخش آزمون آیلتس خود معترض هستید. هزینه‌ی تجدید نظر و زمان آمدن نتیجه‌ی آن به تعداد بخش های مورد اعتراض شما بستگی ندارد پس میتوانید بخش های مختلف آن را نیز برای اعتراض در نظر بگیرید. این کار باعث میشود که اگر حتی در یکی از این بخش ها نمره‌ی شما تغییر کند، هزینه‌ی اعتراض به شما برگردانده شود.

 

 

همراه با فرم EOR  باید برگه‌ی نتایج آزمون آیلتس خود را تحویل دهید. این برگه تا زمانی که پاسخ اعتراض شما نرسد، به شما برنمیگردد.

 

 

 

گام سوم: منتظر بمانید

 

 

شاید این دشوارترین بخش این فرایند باشد! هنگامی که هزینه‌ی اعتراض را پرداخت کرده و فرم EOR  و نتایج خود را به مركز آیلتس رساندید، همه چیز به مرکز اصلی آیلتس آن منطقه فرستاده میشود. این فرایند بین 6 تا 8 هفته طول خواهد کشید.

 

 

 

گام چهارم نتیجه‌ی اعتراض خود را دریافت کنید.

 

 

 

بعد از اینکه اعتراض شما بررسی شد، مرکزی که در آن آزمون آیلتس را امتحان داده‌اید به شما ایمیل خواهد زد. در این نامه شما متوجه میشوید که نمره‌تان تغییری کرده است بیا نه. اگر در نمره‌ی آزمون آیلتس تان تغییری بوجو آمد، برگه‌ی قبلی نتایج را پس خواهید گرفت. اما اگر به نمره‌ی شما در هر بخشی اضافه شد، برگه‌ی جدیدی از نتیجه‌ی آزمون خود به همراه هزینه‌ی ثبت اعتراض به شما داده خواهد شد.

منبع : ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید