انواع سوالات لیسنینگ آیلتس- پرسش های جای خالی (1) ‌

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

 معمولا در بخش اول لیسنینگ آیلتس از شما میخواهند قسمت های جا افتاده لیسنینگ را کامل کنید. در اغلب موارد، این قسمت های خالی را اطلاعات واقعی، مانند شماره تماس، تاریخ، زمان و ... تشکیل میدهند. 

طراحان معمولا ترفند های مختلفی به کار میبرند تا دقت و توجه شما را ارزیابی کنند. مثلا  ممکن است. هنگامی که نوار لیسنینگ پخش میشود، گوینده در ابتدا ظاهرا پاسخ سوال را بدهد اما در ادامه آن را  تصحیح کند. در این جور مواقع شما باید خوب گوش کنید و اطلاعات صحیح را وارد پاسخ برگ خود کنید.

برای آماده‌سازی خود در این بخش از لیسنینگ روش هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

 

گمانه زنی جواب

 

در همه‌ی بخش های لیسنینگ آیلتس حدس زنی پاسخ سوال راهبردی مناسب به حساب می‌آید اما در این بخش اهمیت این روش دو چندان میشود.

 

گمانه زنی ذهن شما را بر آن زمینه‌ای که قرار است پاسخ گفته شود متمرکز میکند و مهم تر از آن ذهن شما را از درگیری با مطالب متفرقه دور نگه میدارد.

 

 

 

به این نمونه توجه کنید:‌

 

Name:Shaun Rodgers

 

Room no. -----------

 

Number of occupants: 1

 

Check out time: ----------

 

 

 

در این نمونه ما دقیقا میدانیم به دنبال چه چیزی هستیم:‌شماره‌ی اتاق و زمان تحویل. با این حساب تنها باید تمرکز خود را بر روی دو مشخصه گذاشته و به اطلاعات دیگر توجه نکنیم. با استفاده از این روش به سادگی جوابی دقیق‌ میرسیم.

 

   

 

برای گمانه زنی پاسخ باید موارد زیر را در نطر داشته باشید:‌

 

 

- دستور (گرامر): در واقع، نقش آن کلمه در جمله: اسم، فعل، صفت قید بودن آن. در اغلب موارد خود سوال جواب این مسئله را به وضوح
نشان میدهد. اگر از ساختار اشتباه استفاده کنیم جواب نادرستی نوشته ایم.
- موضوع: شماره تماس، ادرس، تاریخ یا حتی نام یک شرکت میتواند موضوع پاسخی باشد که به دنبالش هستید. اگر موضوع را به درستی - تشخیص دهید دقت و تمرکز شما چندین برابر شده و به سادگی پاسخ را می‌یابید.
-نوع سوال: مواردی مانند لیست، پرسش، برچسب، دستورالعمل و ... 

 

توجه به هم‌معنی ها

 

 

در آزمون آیلتس، عدم تطابق آن چیزی که میشنوید با آن کلماتی که در سوالات لیسنینگ میخوانید بسیار رایج است. برای مثال ممکن است شما کلمه‌ی price  را در سوال ببینید اما کلمه‌ای که در نوار لیسنینگ آیلتس پخش میشود، cost باشد. به کاربری مترادف ها تنها مختص به لیسنینگ آیلتس نیست و در بخش ریدینگ نیز با این موضوع سروکار خواهید داشت.

 

 ممکن است داوطلب در طول لیسنینگ منتظر به رسیدن به کلمه‌ای مشخص بماند و هرگز به آن نرسد و اینگونه یک بار از فرصت گوش دادنش را از دست بدهد. فرض کنیم موضوع لیسنینگ رزرو کردن هتلی باشد و از شما بخواهند جزئیات مسافران را بنویسید. در صورت سوال نوشته شده است departure date  درحالی که پاسخ سوال بعد از the day you leave می‌آید. 

هنگامی که سوالات را پیش از شروع نوار لیسنینگ میخوانید، علاوه بر موضوعی که بحث خواهد شد به کلمات مربوط به آن بخش فکر کنید تا ذهنتان آماده‌ی دریافت اطلاعات شود

منبع : .ieltstoday

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید