مقایسه امتحان آلمانی بین المللی ECL و آزمون گوته

 
مقایسه امتحان آلمانی بین المللی  ECL و آزمون گوته
اگر قصد شرکت درآزمون زبان آلمانی ecl یا گوته را دارید، بهتر است قبل از ثبت نام اطلاعاتی در رابطه با این امتحانات بین المللی به دست آورده و خود را برای آزمون آماده کنید.شما میتوانید با مطالعه این مطلب، آزمون ecl و گوته را با هم مقایسه کنید تا تصمیم درستی بگیرید.

اگر به آلمان مهاجرت میکنید...

حالا که در حال خواندن این مقاله هستید، یعنی قصد شرکت در آزمون های زبان آلمانی را دارید. همچنین به احتمال زیاد به فکر مهاجرت به یکی از کشور های آلمانی زبان و کار یا تحصیل در آنجا هستید. شاید هم میخواهید با در دست داشتن مدرک زبان آلمانی تان مشغول به کار شوید. ممکن است هدف دیگری هم برای مدرک زبان آلمانی خود داشته باشید اما چیزی که شما میخواهید یک مدرک زبان آلمانی است.

دریافت مدرک زبان آلمانی

برای اینکه ثابت کنید تا زبان آلمانی را تا حدی یاد گرفته اید و میتوانید از آن در موقعیت های مختلف روزمره یا پیشرفته استفاده کنید، باید مدرک داشته باشید. برای دریافت چنین مدرکی باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی نظیر ÖSd  ،  تست داف، TELC یا DSH  و... شرکت کنید. در این مطلب میتوانید با دو مورد از معروف ترین آزمون های زبان آلمانی آشنا شوید و اطلاعاتی را در رابطه با چگونگی شرکت در آن ها و نحوه تخصیص نمره به شما و ... مطالبی را بخوانید که قطعا در انتخاب مسیر و رسیدن به هدف کمکتان خواهد کرد.

شرکت در آزمون های زبان آلمانی

شرکت در آزمون های زبان آلمانی

حتما تا به حال اسم آزمون گوته را زیاد شنیده اید. معمولا افرادی که به تحصیل زبان آلمانی میپردازند، در این فکر هستند که پس از اتمام دوره خود، برای دریافت مدرک در آزمون گوته شرکت کنند. اما در این مطلب قرار است با آزمون دیگری آشنا بشوید و بعد از کسب اطلاعات درمورد آن، تصمیم خود را مبنی بر ثبت نام در یکی از آزمون ها نهایی کنید.

بهتر است قبل از مطالعه این مطلب، اطلاعاتی کلی درمورد آزمون گوته و همچنین آزمون زبان آلمانیecl   به دست آورید. سپس ادامه این مقاله را بخوانید.

بخش های مختلف آزمون آلمانی

آزمون های زبان آلمانی شامل مهارت های مختلفی می باشد تا سطح زبان آلمانی افراد را به صورت دقیقی بررسی و اعلام کند. در آزمون زبان آلمانی ecl  هر کدام از مهارت های lesen، Hören، Schreiben و مکالمه یا Gespräch شامل جنبه های عملی می باشد تا افراد به سادگی بتوانند از پس این آزمون بر آیند. در آزمون گوته نیز این مهارت ها از شما سنجیده می شود. اما در آزمون گوته، سنجیدن این مهارت ها به دو صورت کتبی و شفاهی است که امکان دارد این دو آزمون یک روز از شما امتحان گرفته شود و یا  در روز های جداگانه. معمولا بدین گونه است که اگر این دو بخش در یک روز برگزار نشوند فاصله زمانی بین این دو حداکثر 14 روز خواهد بود.

سطوح مختلف امتحان بین المللی آلمانی

آزمون ecl برای افراد سطوح 2A تا  C1برگزار میشود اما آزمون گوته علاوه بر این سطوح برای سطح A1  نیز برقرار است. بهتر است بدانید که در اکثر مواقع مراکز کاری و تحصیلی مثلا دانشگاه از شما سطوح B1  و B2  را میپذیرند. اگر مدرک سطح C1 را داشته باشید خیلی خوب است اما مدارک پایین تر از B1 معمولا مورد قبول واقع نمی شوند. (اگر با شرایط الحاق به همسر مهاجرت میکنید، داشتن مدرک سطح A2 کفایت میکند.)

آزمون گوته یا ای سی ال ؟

طریقه بارم بندی آزمون

برای قبول شدن در کل آزمون ECL باید حداقل میانگین 60 درصد از کل مهارت های آزمون را کسب کنید. مثلا اگر در چهار مهارت 80، 80، 50 و 40 درصد امتیاز را بگیرید، میانگین آن 62.5 درصد می شود و شما آزمون را پشت سر گذاشته اید. اما در آزمون گوته داوطلب باید به بیشتر از60 درصد آزمون پاسخ درست بدهد. البته باید در تک تک بخش های آزمون نیز حد نصاب را به دست آورد.

اگر در یک بخش، حد نصاب را به دست نیاورم، چه میشود؟

اگر در آزمون گوته، در یکی از مهارت ها مردود شوید، میتوانید آن مهارت را دوباره امتحان بدهید. اما در آزمون ECL مهارت را در 2 گروه مختلف، دسته بندی می کند. مهارت های WRITING و READING در یک گروه قرار می گیرند. در حالی که مهارت های LISTENING و SPEAKING در گروه دیگری هستند. زمانی که شما نتوانید یکی از مهارت ها را در یک گروه پاس کنید و قبول شوید، باید هر دو مهارت آن گروه را دوباره تکرار کنید. مثلا اگر در بخش WRITING شکست بخورید، باید هم WRITING و هم READING را دوباره آزمون دهید.

مدت اعتبار آزمون های آلمانی

اکثر آزمون های زبان آلمانی نظیر گوته اعتباری 2 ساله دارند. این یعنی بعد از گذشت 2 سال از دریافت مدرکتان، هیچ موسسه آن را قبول نمیکنند. اما مدت اعتبار آزمون ecl  مادام العمر است و شما با یکبار شرکت در آزمون میتوانید این مدرک را تا همیشه در اختیار داشته باشید. البته لازم به ذکر است که بعضی از مراکز کاری و تحصیلی بعد از گذشت 2 سال از دریافت مدرک، آن را تایید نمی کنند و گذشت این مدت را به منزله فراموشی مطالب میپندارند.

آزمون گوته در رشت

محل برگزاری آزمون های گوته وecl  آلمانی

آزمون گوته در ایران و در انستیتوی گوته در تهران برگزار میشود. پس شما میتوانید برخلاف بسیاری از آزمون های آلمانی به راحتی در تهران این امتحان بین المللی را پشت سر بگذرانید. آزمون زبان آلمانی ecl  نیز برای اولین بار در ایران توسط آکادمی زبان سپانو در رشت برگزار میشود. شما میتوانید برای آگاهی از زمان برگزاری آزمون و ثبت نام به سایت سپانو مراجعه کنید و در زمان مقرر در این امتحان بین المللی شرکت کنید.

موفقیت در آزمون های آلمانی

برای موفق شدن در این آزمون ها میتوانید بعد از سپری کردن دوره های زبان آلمانی در سپانو، در کلاس های آمادگی آزمون شرکت کرده و خود را برای آزمون آماده کنید.

برای ثبت نام و شرکت در این دوره ها، به موسسه مراجعه کنید یا با شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتوانید این شماره رو در تلفن همراه خود ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید.09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید