با آزمون TestDaF زبان آلمانی مهاجرت کن.

 
با آزمون TestDaF زبان آلمانی مهاجرت کن.
برای مهاجرت به آلمان باید توی چه ازمون هایی شرکت کنم؟ آزمون TestDaF چه آزمونیه؟ و با گرفتن چه نمره ای توی آزمون تست داف میتونم مهاجرت کنم؟

آزمون TestDaFچگونه است؟

تست داف مخفف Test Deutsch als Fremdsprache به معنی « آلمانی را به عنوان زبان خارجی تست کنید» هستش. این آزمون برای متقاضی هایی هست که قصد کار، اشتغال و یا تحصیل توی آلمان و یا کشورهای آلمانی زبان رو دارن. پس اگه شما هم قصد مهاجرت به آلمان و یا کشور های آلمانی زبان رو دارین باید بدونین که آزمون تست داف براتون خیلی مهمه. اما اصلا نگران نباشید چون توی این مطلب قراره که همه چیز رو در مورد قواعد و شرایط این آزمون متوجه بشی.

برای مهاجرت به آلمان باید حتما توی این آزمون شرکت کنم؟

قطعا نه ! لازمه همین اول بهتون بگم که اصلا چنین محدودیتی وجود نداره. شما برای گرفتن پذیرش تحصیلی و مهاجرت به آلمان مجبور نیستین که توی این آزمون شرکت کنین. باید بدونین که آزمون های مختلفی مثل آزمون DSH وجود داره که میتونه شما رو به مهاجرت آلمان برسونه. اما یادتون باشه که این هم یکی از راه های مهاجرت به آلمانه که میتونین درموردش فکر کنین و از این راه به آلمان مهاجرت کنین.

مهاجرت به آلمان با آزمون تست داف
شما میتونین با دریافت مدرک آزمون TestDaF به آلمان مهاجرت کنین.

ساختار آزمون TestDaF

 این آزمون مخصوص متقاضی هایی هستش که علاقه مند به تحصیل توی دانشگاه هستن. این افراد قبل از پذیرش باید از لحاظ مهارت های موردنیاز زبان آلمانی مورد آزمایش قرار بگیرن. چون برای تحصیل احتیاج دارن تا مطالب علمی و مسائل مربوط به دانشگاه رو که به زبان آلمانی تدریس میشن به راحتی متوجه بشن. بخش های تشکیل دهنده آزمون، شامل درک مطلب، شنیداری، شفاهی و نوشتاری میشه. قبل از اینکه درمورد این موارد برات توضیح بدم باید بدونی که این آزمون درکل 3 ساعت و 10 دقیقه طول میکشه.

بخش درک مطلب (Reading Comprehension)

افراد برای موفق شدن توی این بخش از آزمون تست داف باید توانایی درک متن های علمی و دانشگاهی رو داشته باشن. توی این بخش 3 متن برگرفته از مقالات، روزنامه ها، مجلات و ژورنال های علمی به داوطلب داده میشه. این متن ها معمولا دارای درجه سختی متفاوتی با هم هستن.

بخش شنیداری (Listening Comprehension)

توی این بخش افراد شرکت کننده باید به 3 فایل صوتی گوش بدن و بعد اطلاعاتی که خودشون از اون برداشت کردن رو به خاطر بسپرن و با توجه به اون، به سوال های توی پاسخ نامه جواب بدن.

بخش های مختلف آزمون TestDaF
امتیازهای هر بخش آزمون تست داف به‌صورت جداگانه بررسی میشه.

بخش نوشتار (Written Production)

توی بخش نوشتارآزمون تست داف، افراد باید بتونن آمار و گزارشی که به صورت نمودار، شکل و یا جدول های ابتدای نوشته رو تحلیل کنن. بعد باید نظرشون رو در ارتباط بانمودارها و سوال هایی که ازشون پرسیده میشه بیان کنن.

بخش شفاهی (Oral Production)

توی این بخش از آزمون افراد داوطلب باید بتونن در مورد ارتباط بین وضعیت های دانشگاهی، مسائل علمی، توصیف نمودار و جدول ها صحبت کنن و درمورد این مسائل توضیحاتی بدن.

نمره آزمون TestDaF :

دانشگاه های آلمان بر اساس رشته تحصیلی و مقطع دانشگاهی فرد متقاضی سطح زبان آلمانی متفاوتی رو لازم دارن. اما به طور کلی افراد متقاضی باید توی همه بخش های این آزمون نمره سطح B1 رو کسب کنن. سطح B1 امتحان تست داف همون سطح TDN4 هستش. فرد متقاضی با داشتن مدرک TDN 5 دانش و مهارت زبان آلمانی بسیار خوبی داره و به طور کامل به این زبان تسلط داره. در حالت کلی نتیجه امتحان تست داف بر اساس سطوح B2  تا C1 در چهارچوب مرجع مشترک زبان اروپا اینطوری طبقه بندی میشه:

  • TDN 5 : تست داف در سطح 5 معادل سطح C1 زبان آلمانی که بالاترین سطح این آزمونه.
  • TDN 4 : تست داف در سطح 4 معادل سطح B1 زبان آلمانی که سطح میانی و متوسطه شما توی زبان آلمانی رو نشون میده.
  • TDN 3 : تست داف در سطح 3 که معادل پایین ترین سطح زبان آلمانیه.

مزایای آزمون TestDaF :

همونطوری که اول همین مطلب براتون گفتم، آزمون تست داف یکی از استانداردترین آزمون‌های سنجش زبان آلمانیه. خوبه که بدونین این آزمون به‌صورت سراسری توی تمام کشورها برگزار میشه. یعنی شرکت توی این آزمون در داخل کشور مبدأ هم امکان‌پذیره و شما نیازی به سفر به آلمان برای شرکت کردن توی این آزمون ندارین. کارنامه و گواهی‌نامه هم بعد از مدت کوتاهی برای افراد متقاضی ارسال میشه. این قضیه خیلی خوبه چون باعث صرفه‌جویی توی وقت و هزینه افراد متقاضی میشه. همچنین این امکان رو برای فرد متقاضی فراهم میکنه تا قبل از اینکه به کشور موردنظرش سفر کنه فرصت داشته باشه تا مدارکش رو کامل کنه. این آزمون مزایای دیگه ای هم داره که بهتون میگم:

+ کارنامه آزمون TestDaF برای تمام مراکز علمی و دانشگاهی معتبره و همچنین برعکس بعضی از آزمون ها اعتبار نامحدودی داره.

+ درصورتی که موفق به دریافت سطح مورد نظرتون توی آزمون تست داف نشدین میتونین به تعداد دفعات نامحدودی توی این آزمون شرکت کنین.

+ امتیازهای هر قسمت از آزمون تست داف به‌صورت مجزا بررسی میشه و شما میتونین نمره هر بخش از آزمونتون رو جداگانه مشاهده کنین. این موضوع باعث میشه که فرد متقاضی به نقاط ضعف و قوتش پی ببره. علاوه بر این نمره نهایی هم به شما اعلام میشه و میتونین متوجه سطح نهایی تون هم بشین.

میخوام یه نمره عالی تو این آزمون بگیرم. چیکار کنم؟

شما برای گرفتن یه نمره خوب توی آزمون تست داف باید اول از همه زبان آلمانی تون رو به سطح بالایی برسونین. شما میتونین این کار رو خودتون توی خونه هم انجام بدین. ولی اینو بدونین که این کار مدت خیلی زیادی طول میکشه و برای شما که به فکر مهاجرت هستین اصلا گزینه مناسبی نیست. اما شما میتونین یادگرفتن زبان آلمانی رو توی یه آموزشگاه مناسب و حرفه ای به طور کامل یادبگیرین.

ما به شما آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. شما در سپانو میتونین با توجه به شرایط و مدت زمانی که برای دریافت مدرکتون دارین توی کلاس های گروهی و یا خصوصی ما شرکت کنین. شما توی سپانو میتونین علاوه بر زبان آلمانی، زبان انگلیسی، ترکی استانبولی، فرانسوی، چینی و خیلی زبان های دیگه رو هم آموزش ببینی.

فقط کافیه هر وقتی که تصمیم گرفتی یه سری به سپانو بزنی و در کوتاه ترین زمان ثبت نام کنی. اما قبل از اون اگه سوالی داری میتونی با این شماره تماس بگیری.

 33330595_013

32330596-7_013 

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید