آزمون زبان آلمانی ÖSD

 
آزمون زبان آلمانی ÖSD
یکی از ازمون های زبان آلمانی، آزمون ÖSD است. این آزمون یکی از آزمون های زبان آلمانی اتریشی و شباهت زیادی به آزمون گوته دارد. اما کابرد های زیادی دارد که شما را به شرکت در آزمون ÖSD مشتاق میکند.

شرکت در آزمون زبان آلمانی ÖSD اتریشی

آزمون ÖSD یکی از معتبرترین مدارک زبان آلمانی است که مورد پذیرش دانشگاه های و انواع مراکز کاری و تحصیلی کشور های آلمانی زبان است. این دیپلم زبان آلمانی از کشور اتریش (Österreichisches Sprachdiplom) در سطوح A1 الی C2 برگزار میشود. این مدرک میتواند به طور کامل نیاز افرادی که قصد مهاجرت به آلمان یا اتریش دارند را برطرف سازد. چون در واقع تفاوت بین زبان آلمانی مردم آلمان و اتریشی بسیار اندک است. لازم است بدانید که این آزمون تا حدی مشابه امتحان بین المللی گوته است اما تفاوت هایی نیز با آن دارد که میتوانید در ادامه بخوانید.

مدرک آزمون آلمانی ÖSD

آزمون ÖSD دارای بخش های مختلفی میباشد تا بتواند به درستی سطح زبان شما را مشخص کرده و در انتها مدرک آزمون را به شما اعطا کند. لازم است بدانید که متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اتریش، آلمان و سوئیس می توانند برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور و همچنین دریافت ویزای دانشجویی، در این آزمون شرکت کنند و مدرک خود را ارائه دهند. به خاطر همین به مدرکی که از این آزمون به دست می آید، دیپلم زبان آلمانی اتریشی نیز گفته میشود. جالب اینجاست که بعضی از دانشگاه ها داشتن این مدرک را یک امتیاز مثبت محسوب خواهند کرد اما از طرفی دانشگاه های دیگر دریافت مدرک آزمون ÖSD را برای برای پذیرفته شدن ضروری میدانند.

 آزمون ÖSD زبان آلمانی

مهلت اعتبار امتحان آلمانی ÖSD

یکی از ویژگی های مثبت شرکت در این آزمون این است که مهلت اعتبار آزمون زبان آلمانی ÖSD برعکس بسیاری از دیگر آزمون ها مادام العمر است . بنابراین شما میتوانید تا هر زمان که دوست دارید این مدرک را به دانشگاه ها و مراکز کاری ارائه دهید. اما باید این نکته را هم مدنظر داشته باشید که بعضی از دانشگاه ها بعد از گذشت مدت زمان محدودی معمولا 2 سال، اعتبار آن را قبول نمیکنند. زیرا معتقدند که افراد بعد از گذشت این مدت مطالب را فراموش خواهند کرد و لازم است دوباره آزمون دهند. پس بعد از شرکت در این آزمون و دریافت مدرک آن بهتر است هر چه سریع تر نسبت ارائه آن اقدام کنید.

سنجش مهارت های مختلف آزمون ÖSD

آزمون ÖSD مثل آزمون گوته از چهار بخش مختلف تشکیل شده است. بخش های این آزمون شامل بخش درک مطلب یا خوانداری lesen، بخش شنیداری یا Horen، بخش نوشتاری یا Schreiben و بخش صحبت کردن یا Sprechen میشه. متقاضی باید در هر بخش حداقل نمره لازم را دریافت کند. اگر متقاضی از مجموع 100 امتیاز حداقل نمره 50 را گرفته باشد و همچنین در بخش های مختلف هم نمره لازم را کسب کند، در آزمون موفق خواهد شد. اما اگر فرد متقاضی در یکی از بخش های آزمون نمره لازم را دریافت نکرده باشد، میتواند برای بار دوم در آزمون همان مهارت شرکت کند تا نمره حد نساب و مورد قبول را بگیرد.

سطوح مختلف امتحان ÖSD بین المللی

این آزمون در 6 سطوح مختلف a1 تا c2 برگزار میشود. و افراد میتوانند در هر کدام از این آزمون ها شرکت کرده و مدرک آن را دریافت کنند. جالب است بدانید که این آزمون برای سنین 10 به بالا برگزار خواهد شد اما بعضی از این سطوح برای سنین پایین برگزار نمیشود و صرفا برای بزرگسالان است. برای مثال افراد 10 ساله میتوانند تنها در آزمون a1 و a2 شرکت کنند.

موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

اعتبار آزمون ÖSD چقدر است؟

اگر هنوز درمورد اعتبار این آزمون شک دارید باید به شما بگویم که مدرک ÖSD در تمامی مراکز کاری و تحصیلی مورد قبول و معتبر است. علاوه بر این، ÖSD در 30 کشور دنیا اعم از ایران برگزار میشود که این قضیه نیز میتواند شاهدی بر ادعای اعتبار این مدرک باشد.

اعتراض به نمره آزمون ÖSD آلمانی

اگر به هر دلیل احساس کردید که نمره خودتان با نمره دریافتی کاملا متفاوت است میتوانید نسبت به اعتراض به آزمون اقدام کنید. به این صورت که شما درخواست اعتراض خود را در سایت ÖSD ثبت میکنید و سپس بازبینی نمرات توسط سازمان ÖSD صورت میگیرد. البته ممکن است در بعضی موارد نمره شما تغییری نکند پس از اعراض بیجا بپرهیزید.

موفقیت در آزمون آلمانی

بهترین راه موفقیت در آزمون ها این است که شما به مطالب کاملا مسط باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین پاسخ ها را به سوالات مورد نظر در بخش های مختلف آزمون بدهید. برای تسلط یافتن به مطالب باید ابتدا زبان آلمانی را در آموزشگاهی درست آموزش ببینید و سپس در کنار آموزش به تمرین درست مطالب بپردازید. برای یاد گرفتن این زبان میتوانید به آکادمی زبان آلمانی سپانو مراجع کنید تا با دوره های متنوع آلمانی نظیر فشرده و ترمیک و ... و با کمک بهترین اساتید استان گیلان، به آلمانی مسلط شوید و در آزمون ها موفق باشید.

برای ثبت نام در هر یک از دوره های سپانو باید به سایت مراجعه کنید یا به صورت حضوری به این آموزشگاه بیایید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها و دوره ها دارید، با ما به شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما می توانید این شماره را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید