13 آزمون معتبر زبان آلمانی

 
13 آزمون معتبر زبان آلمانی
اگر قصد شرکت در آزمون های زبان آلمانی را دارید، بهتر است قبل از هر چیز اطلاعات خود را نسبت به انواع آزمون ها تکمیل کنید. شما میتوانید با خواندن این مطلب تصمیم خود را نسبت به شرکت در آزمون آلمانی بگیرید.

درمورد آزمون های زبان آلمانی چه میدانید؟

اگر قصد مهاجرت به آلمان یا کشور های آلمانی زبان را دارید و قرار است در آن کشور ها به کار یا تحصیل بپردازید. و یا اگر سطح زبان آلمانی خود را به حدی رسانیده اید که میخواهید مدرک این زبان را دریافت کنید و خود را به چالش بکشید، لازم است در یکی از آزمون های معتبر زبان آلمانی شرکت کنید. اما قبل از ثبت نام در هر یک این آزمون ها، باید اطلاعات کلی درمورد آن ها به دست آورید.

تعداد آزمون های زبان آلمانی به اندازه کافی زیاد هستند و شما میتوانید با توجه به موارد متعددی نظیر هدفتان، بهترین آزمون را انتخاب کنید. برای مثال اگر قرار است در دانشگاه خاصی به تحصیل بپردازید، باید بسنجید که آن مرکز تحصیلی مدرک چه آزمونی را مورد توجه قرار میدهد.

امتحان های بین المللی آلمانی

دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر در آلمان آزمون های متعددی را برای سنجش سطح زبانی افراد برگزار میکنند. اما در این مطلب قرار است به آن دسته از آزمون هایی بپردازیم که بین المللی هستند و توسط سازمان های معتبر جهانی نظیر انستیتو گوته مورد تایید قرار گرفته اند. این ازمون ها سال هاست که مورد قبول مراکز علمی و کاری در کل دنیا هستند و میتوانند نیاز شما را از زبان آلمانی برطرف کنند.

1. آزمون گوته

یکی از شناخته شده ترین آزمون های زبان آلمانی «گوته» است. این آزمون توسط انستیتوی گوته (Goethe-Institut) برگزار میشود و دریافت مدرک آن به منزله دارا بودن سطح زبانی B1 است. افراد با دریافت این مدرک میتوانند برای تمامی دانشگاه ها و مراکز کاری و علمی آماده شده و سطح زبان آلمانی خود را به اثبات برسانند. افراد در این سطح میتوانند در مورد مسائل تخصصی در زمینه تحصیلی و کاری خود با اتباع آلمانی بدون مشکل تبادل‌نظر کنند. این امتحان بین المللی سطوح مختلفی را نیز در بر میگیرد که شما با خواندن مقاله « سطوح مختلف آزمون گوته » میتوانید اطلاعات خود را در این رابطه تکمیل کنید. مهلت اعتبار گوته نیز 2 ساله است و بعد از مدت باطل خواهد شد.

بسیاری از افراد به خاطر آشنایی که با اسم گوته دارند و به کرات آن را از زبان افراد مختلف شنیده اند، اعتماد بیشتری به آن دارند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، باید در کنار اعتمادی که به آزمون گوته دارید، درمورد دیگر آزمون های زبان آلمانی نیز اطلاعاتی به دست بیاورید و  از تصمیم گیری کورکورانه پرهیز کنید.

شرکت در آزمون ecl آلمانی

2. TestDaF 

این آزمون مخفف شده کلمات Test Deutsch als Fremdsprache به معنی « زبان آلمانی را به عنوان یک زبان خارجی تست کنید» است. این آزمون توسط دولت آلمان بسیار معتبر بوده و برای افرادی کاربرد دارد که قصد تحصیل در یک کشور آلمانی زبان را دارند. این آزمون توسط موسسه گوته و دیگر مراکز آلمانی زبان برگزار میشود و از متداول ترین تست های سنجش زبان آلمانی در میان متقاضیان ایرانی است.

3. آزمون DSH

DSH شباهت زیادی به TestDaF دارد اما با این تفاوت که DSH تنها در کشور آلمان برگزار میشود. پس اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید باید سفری به این کشور داشته باشید. این آزمون نشاندهنده این است که افراد برای تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان، توانایی درک مطالب را دارند یا خیر.

این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی میباشد و افراد تنها در صورت قبول شدن در بخش کتبی میتواند در آزمون شفاهی شرکت کنند. لازم است بدانید که افراد تنها یکبار امکان شرکت مجدد در آزمون را دارند پس اگر قصد دریافت مدرک DSH را دارید، باید حواستان به این موضوع نیز باشد.

4. آزمون زبان آلمانی ECL

ecl آزمونی بین المللی است که به زبان های مختلفی اعم از آلمانی برگزار میشود. یکی از موارد جالب در مورد ecl این است که مدت اعتبار مدرک آن نامحدود و مادام العمر است و شما میتوانید بعد از دریافت مدرک آن، تا هر زمان که دوست دارید نسبت به ارائه آن به مراکز کاری و تحصیلی اقدام کنید. ecl شامل جنبه های عملی نیز می باشد که برای دریافت نمره مطلوب به شما کمک زیادی خواهد کرد.

5. امتحان آلمانی telc

آزمون تلک نیز همانند آزمون ecl به زبان های متفاوتی برگزار میشود و البته مهم ترین زبان برگزار کننده آن، آلمانی است. همچنین مهلت اعتبار telc نیز مشابه ecl مادام العمر است. در این آزمون، مهارت های مختلفی مورد ارزیابی قرار میگیرد تا سطح زبان آلمانی شما را به طور دقیق نشان دهد. مهارت های خواندن، نوشتن، مکالمه و شنیداری از شما آزمون گرفته می شود و در نهایت نمره شما در هر بخش اعلام خوهد شد.

6. برگزاری آزمون ÖSD

ÖSD شباهت زیادی به آزمون گوته دارد اما با این تفاوت که مهلت اعتبار آن مادام العمر است. خوب است بدانید که مدرک به دست آمده از این آزمون، مدرک آلمانی اتریشی است. و برای تحصیل در دانشگاه های کشور های آلمانی زبان، بعضی از مراکز داشتن این مدرک را الزامی میدانند. اما در هر صورت دریافت مدرک این آزمون، یک امتیاز مثبت برای تمامی افراد محسوب خواهد شد.

آزمون ÖSD زبان آلمانی

7. BULATS امتحان

دریافت مدرک این آزمون زبان آلمانی برای تجارت و بیزینس لازم است. در واقع نام این امتحان بینالمللی Business Language Testing Service  به معنی خدمات تست زبان تجاری است که با همکاری سندیکای امتحانات دانشگاه کمبریج اجرا میشود. این آزمون علاوه بر زبان آلمانی، برای زبانهای انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی هم برگزار میشود. سازمان ها و مراکز مختلف کاری برای بررسی تسلط زبان آلمانی افراد متقاضی کار از این آزمون استفاده میکنند.

8. آزمون GDS (Großes Deutsches Sprachdiplom)

این امتحان بین المللی به معنی «دپیلم زبان آلمانی پیشرفته» است. و توسط انستیتو گوته و با همکاری دانشگاه لودویگ مکسیمیلیان مونیخ، تدوین شده است. موفق شدن در این آزمون بدان معناست که شما توانایی صحبت کردن روان به زبان المانی را دارید. اعتبار این آزمون تا حدی زیاد است که شما میتوانید برای تدریس آلمانی نیز از مدرک این آزمون استفاده کنید. شرط موفقیت شما در این آزمون این است که علاوه بر دانش لغات و مهارت در صحبت کردن باید تسلط زیادی نیز بر گرامر آلمانی داشته باشید. تا بتوانید به صورت دقیق دربارهی موضوعاتی نظیر ادبیات آلمان، علوم انسانی و اقتصاد صحبت کنید.

آزمون آلمانی

9. آزمون KDS (Kleines Deutsches Sprachdiplom)

این امتحان به « دیپلم زبان آلمانی سطح متوسط» معروف است و مشابه آزمونGDS  توسط انستیتو گوته و با همکاری دانشگاه لودویگ مکسیمیلیان مونیخ برگزار میشود. KDS شامل دو بخش است، بخش نوشتاری شامل درک متن، دایرهی واژگان، کمپوزیسون متن و شناخت ساختارهای گرامری می باشد. علاوه بر این، سوالاتی در خصوص جغرافیا و فرهنگ آلمان در بخش آزمون شفاهی از شما پرسیده خواهد شد. شما میتوانید برای ورود به بسیاری از دانشگاه های آلمانی از امتحان بین المللی KDS استفاده کنید.

10. آزمون PWD ( Prüfung Wirtschaftsdeutsch International )

این تست توسط انستیتو گوته با همکاری مرکز کارل دوئیزبرگ ( CDC) و صنعت و تجارت آلمان (DIHT)تدوین شده است. زبانآموزهای متقاضی این آزمون برای موفقیت و کسب نمره مورد نظر، باید ششصد تا هشتصد ساعت آموزش زبان آلمانی در زمینهی تجارت و اقتصاد آلمانی گذرانده باشند. در این امتحان مهارتهای واژگان تخصصی، درک مطلب، تسلط بر استانداردهای نامههای اداری و روابط عمومی سنجیده خواهد شد. لازم به ذکر است که PWD  در دو بخش شفاهی و نوشتاری برگزار میشود.

11. آزمون ZMP ( Zentrale Mittelstufenprüfung )

این آزمون تسلط  شما را بر زبان آلمانی نشان میدهد. و شما برای اینکه در این آزمون شرکت کنید و موفق شوید، باید حدود هشتصد تا هزار ساعت آموزش زبان آلمانی پیشرفته را بگذرانید. حداقل سن شرکت در آزمون 16 سال است و شامل سنجش مهارت های مختلف زبان المانی میباشد.

آزمون ecl آلمانی

12. آزمون ZOP ( Zentrale Oberstufenprüfung)

متقاضیان شرکت در این آزمون باید برای موفق شدن مهارت خود را در مورد گونههای مختلف آلمانی استاندارد در مناطق مختلف  کشور های آلمانی زبان نشان دهند. برای دریافت نمره خوب در این ازمون متقاضی باید بتواند متون پیچیدهی آلمانی را متوجه شود و توانایی بیان شفاهی و کتبی کاملی داشته باشد. این آزمون شامل بخش رایتینگ (تحلیل متن، تسکهایی برای توصیف خود و اطرافیان و ارائه نظرات و انشای درست)، لیسنینگ و اسپیکینگ است.

نکته جالب اینجاست که شما بعد از دریافت مدرک این آزمون از شرکت در تست های ورودی دانشگاه های آلمانی زبان معاف میشوید. امتحان آلمانی ZOP منحصرا توسط سازمان گوته برگزار میشود.

 13. آزمون ZD (Zertifikat Deutsch)

برای اینکه بتوانید در این  آزمون نمره خوبی به دست آورید، باید بتوانید از پس مکالمات عادی روزمره بر آیید و به ساختارهای گرامری اصلی و دایرهی واژگانی معمول تسلط داشته باشید. این بدان معناست که پانصد تا ششصد ساعت کلاس آلمانی گذرانده باشید. تستهای ZD بسته به موسسه برگزارکننده، شش بار در سال و در تاریخهای متفاوتی برگزار میشود. انستیتو گوته نیز در آخر هر دورهی فشرده یک آزمون ZD برای افراد آماده میکند.

چگونه در ازمون های آلمانی موفق شوم؟

بعد از اینکه تصمیم خود را برای شرکت در هر کدام از این ازمون ها گرفتید، پرسش اصلی این است که راه موفقیت کدام است و چگونه میتوان موفق شد. پاسخ به این پرسش در حالی که بسیار ضروری و مهم است اما بسیار ساده نیز هست. راه موفقیت تنها گذراندن دوره های زبان المانی به صورت تخصصی و سپس تمرین در کنار آموزش است.

آموزش زبان آلمانی در رشت

آموزش زبان المانی در رشت

اگر در رشت یا هر یک از شهرستان های استان گیلان زندگی میکنید ، با مراجعه به آکادمی زبان آلمانی سپانو، دوره های خود را به هر صورتی که می پسندید بگذرانید و از آموزش لذت ببرید. انتخاب کردن سپانو علت های مختلفی دارد که شما میتوانید با خواندن مقاله « ویژگی های سپانو » به این موضوع پی ببرید.

برای ثبت نام در سپانو کافی است هر زمان که تصمیم گرفتید، به موسسه مراجعه کنید یا با وارد سایت سپانو شوید. اما قبل از ثبت نام اگر سوالی درمورد کلاس ها دارید میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتوانید این شماره را در تلفن همراه خودت ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام دهید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید