در آزمون آیلتس چند کلمه باید بنویسم؟

 
در آزمون آیلتس چند کلمه باید بنویسم؟
این یکی از متداول ترین سؤالاتی است که زبان آموزان میپرسند و شنیدن این که چه تعداد عقیده متفاوت وجود دارد ، همیشه جالب است. متأسفانه ، برخی مشاوره ها و برداشت های غلط در مورد این سوال وجود دارد. دو مورد از بدترین توصیه ای که من شنیده ام عبارتند از: "لازم نیست 250 کلمه را در قسمت 2 بنویسید ، کمتر از این هم مشکلی ندارد." و "شما باید تا حد ممکن بنویسید تا یک مارک خوب بدست آورید." این دو جمله به سادگی اشتباه بوده و منجر به این میشود که شما بعضی از تیک هارو از دست بدهید.

چه اتفاقی می افتد اگر من زیر کلمه شمارش (count) آنرا بنویسم؟

تنها توصیه ای که باید به آن گوش کنید این است. اگر می خواهید به سؤالات به درستی پاسخ دهید ، باید حداقل 250 کلمه را در قسمت 2 و حداقل 150 کلمه در قسمت 1 بنویسید. اگر کمتر از این کلمات را بنویسید ، علامت قسمت زیر را از دست می دهید. "Task Achievement" زیرا شما به درستی به سؤالات پاسخ نداده اید. به همین دلیل کنکور گیرنده آیلتس باید بنشیند و تمام کلمات شما را بشمارد.

 

آیا برای به دست آوردن یک مارک خوب باید کلمات بیشتری بنویسم؟

نه! این یک ایده بد است به چند دلیل زیر:

اولا ، شما فقط باید زمان مشخصی برای پاسخ به هر دو سوال اختصاص دهید. مدیریت زمان یکی از مهمترین موارد برای یادگیری در آزمون IELTS Writing است. اگر زمان زیادی را صرف یک سؤال کنید ، دیگر علامت ها را قربانی می کنید.

ثانیا ، اگر به نوشتن متن بیش از حد مجاز کلمه بپردازید ، بیشتر اشتباه می کنید و این باعث می شود که علامت کلی شما کم شود.

سرانجام ، شما در مورد کیفیت و نه کمیت مورد قضاوت قرار می گیرید. به جای اینکه طولانی ترین پاسخ ممکن را بدهید پاسخ خود را به بهترین شکل ممکن بنویسید. به یاد داشته باشید که باید زمان خود را به برنامه ریزی و بررسی و همچنین نوشتن اختصاص دهید.

 

چند کلمه باید بنویسم؟

در امتحان شما وقت نخواهید داشت که کلمات خود را بشمارید. بنابراین من پیشنهاد می کنم که 10٪ بیشتر از آنچه انتظار می رود بنویسید ، بنویسید. به عبارت دیگر ، هدف نوشتن حدود 160-170 کلمه برای قسمت 1 و 270-280 کلمه برای قسمت 2. اگر هدف شما بر این مقدار باشد ، به احتمال زیاد به بیش از حد مجاز کلمه مورد نیاز خواهید رسید.

 

چگونه بفهمم که چند کلمه نوشته ام؟

همانطور که قبلاً گفته شد ، شما وقت ندارید که همه کلمات خود را بشمارید ، اما روش های دیگری نیز برای قضاوت در این مورد وجود دارد. توصیه میشود که برگه های پاسخ نامه رسمی آیلتس را چاپ کرده و با استفاده از این موارد تمرین کنند. همه برگه های پاسخ نامه به یک اندازه هستند؛ بنابراین شما باید بدانید که تا چه حد از برگه برای تکمیل شدن تعداد کلمات شما کافی خواهد بود. تمرین با برگه های پاسخ نامه رسمی همچنین شما را با آزمون آشنا می کند و در روز آزمون هیچ تعجبی نخواهید داشت.

 

آیا همه کلمات به یک صورت حساب می شوند؟

متاسفانه نه! کلمات ترکیبی مانند ‘First-class’ یا ‘State-of-the-art’ فقط به عنوان یک کلمه حساب می شوند. انقباضاتی مانند ‘I’ll’ یا  we’re’ نیز به عنوان یک کلمه حساب می شوند. (در حالت ایده آل نباید در مقالات آکادمیک از انقباضات استفاده کنید).

کلماتی مانند ‘a’ ‘an’ و ‘the’ همیشه یک حد مجازی دارند که بر طبق آن شمرده می شوند.

علائم نگارشی جزو تعداد کلمات شمرده نمیشوند.

 

آیا می توانم کلمات را از روی سوال کپی کنم؟

شما می توانید کلمات تکی (single) را کپی کنید ، اما نمی توانید تمام قسمت های سوال را کپی کنید. شما هرگز نباید جملات کامل را از سوال کپی کنید. تکرار سؤال به این معناست که امتحان گیرنده این کلمات را از تعداد کلمات شما کم می کند و بنابراین به معنای نوشتن بیهوده است. شما در مورد توانایی خود در تفسیر کردن با استفاده از مترادف ها مورد قضاوت قرار می گیرید ، بنابراین سعی کنید به این مهارت تسلط داشته باشید و از کپی کردن خودداری کنید.

Example QuestionSuccessful sports professionals can earn a great deal more money than people in other important professions.

متخصصان موفق ورزشی می توانند درآمد بیشتری از افراد حرفه های مهم دیگر کسب کنند.

Example Paraphrasing- It is possible for successful athletes to make a lot more money than people working in other important jobs.

برای ورزشکاران موفق این امکان وجود دارد که پول بیشتری نسبت به افرادی که در مشاغل مهم دیگر کار می کنند پول بیشتری کسب کنند.

 

همانطور که می بینید ، کلمات ‘successful’ ، ‘money’ و ‘important’  تکرار شده اند ، اما بیشتر کلمات دیگر با مترادف جایگزین شده اند.

 

آیا می توانم جملات را تکرار کنم؟

تکرارفقط باعث می شود که امتحان گیرنده این کلمات را جزو شمارش حساب نکند. همیشه بهتر است چیزی جدید بنویسید تا این که دوباره کلمات را دقیقا تکرار کنید.

 

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید