بایگانی مقالات

شامل

چرا نمره بخش نوشتاری پایین است.

این مقاله به‌صورت علمی و روان‌زبان‌شناختی دلایل افت نمره در بخش رایتینگ آزمون‌های بین‌المللی به‌ویژه ECL، TestDaF،ÖSD، Goethe و IELTS را بررسی می‌کند. نویسنده توضیح می‌دهد که چرا نوشتن در زبان دوم به‌دلیل بار شناختی بالا، تداخل ساختار فارسی (SOV) با ساختارهای آلمانی و انگلیسی، و معیارهای تحلیلی و سخت‌گیرانه آزمون‌هایی مانند ECL , ÖSD دشوارتر از سایر مهارت‌هاست. در پایان، مقاله بر لزوم آموزش هدفمند و تمرین تقابلی برای رفع خطاهای فسیل‌شده و دستیابی به نمره مطلوب در رایتینگ ECL و سایر آزمون‌ها تأکید می‌کند. دوشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۴

 

Disproportionate Difficulty in L2 Writing Assessment: German (ECL, TestDaF, ÖSD, Goethe) and IELTS

The writing component of high‑stakes second‑language (L2) examinations often yields disproportionately lower scores compared to receptive components. This article synthesizes psycholinguistic theory (working memory and cognitive load), contrastive linguistics (Farsi–German transfer), and test design to explain why L2 writing—especially in the context of German proficiency testing—poses a persistent challenge. Practical pedagogical interventions and exam-specific preparation strategies are recommended. دوشنبه ۵ آبان ۱۴۰۴

 

فهرست مقالات

آزمون های زبان آلمانی
زبان ترکی استانبولی در رشت
dMAT Sepano Educational Center Rasht
آزمون تست آز (تست اس)
چرا نمره شقایبن پایین است
Sepano a bridge between Iranian students and international studies
Sepano Educational Center German exam conductor
آزمون تلک و گوته
testas iran
صفحه ۱ از ۱۱۵