مقالات و منابع آیلتس:نوشتن رایتینگ آیلتس کمتر از شصت دقیقه

 
بهترین آموزشگاه زبان رشت بهترین را با کیفیت و نتایج بسنجیم تا به میزان و متر مناسبی بابت سنجش این سوال که بهترین آموزشگاه زبان رشت کجاست ؟ برسیم و پاسخ مناسبی بدهیم. برای این مسئله باید به این موضوع فکر کنیم ، آموزشگاه زبانی که در رشت صرفا شهرت دارد در مقایسه با موسسه زبانی که گمنام است بهتر است یا نه؟ یا موسسه زبانی که ناشناخته و چراغ خاموش حرکت می کند آیا برتر از آموزشگاه زبانی با شهرت کشوری است. خوب هیچ کدام از این مسائل نمی تواند به خودی خود دلیل خوبی برای انتخاب بهترین موسسه زبان در گیلان باشد بلکه باید به سوابق، اساتید، کتابها، روش های آموزشی و روشهای مدیریتی و کیفیت مکان و خدمات ارائه شده در آن موسسه اندیشید. و البته نتایجی که بر اثر جمع این موارد به دست می آید را به دقت بررسی کنیم. موسسه زبان سپانو تنها آموزشگاه بومی در استان گیلان و شهر رشت می باشد که دارای گواهی نامه ایزو 9001:2015 از موسسه دی ای اس از انگلستان می باشد و این به معنی تضمین کیفیت آموزش و تضمین کیفیت خدمات رسانی در بالاترین سطح می باشد. آلمانی در رشت : در آزمون گوته آلمانی آموزشگاه زبان سپانو بیشترین تعداد زبان آموز و قبولی را در طی چند سال اخیر داشته به طوری که افتخار ما آموزش بالغ بر 1300 نفر زبان آموز در این دوره ها با موفقیت 100% می باشد. آیلتس در رشت : در زمینه آیلتس و تافل بالاترین نمره کسب شده در موسسه نمره 9 می باشد و 98% از زبان آموزان در آیلتس موفق به کسب نمره بالای 6.5 شده اند. فرانسوی در رشت : مهاجرت به کبک را با نام سپانو در رشت می شناسند و این نشان از موفقیت شاگردان سپانو در آزمون های مختلف فرانسوی می باشد. طبق نظر سنجی های مکرر و با شرکت بیش از 2500 نفر سپانو نمره 98 را از صد در درصد رضایت و رغبت کسب نمود و این نشان از بهترین کیفیت آموزش زبان در رشت دارد. با احترام به همه موسسات و آموزشگاه های زبان در گیلان و اساتید کلاس های خصوصی و عمومی در رشت باید خاطر نشان کرد که سپانو یکی از بهترین ها در گیلان است و می کوشد تا برای ارتقائ سطح علمی و آموزشی در استان گیلان و شهر رشت بهترین ها که همانا در خور شئان همشهریان و هم استانی ها و حتی مهمانان ما باشد را فراهم کند.

  نوشتن رایتینگ آیلتس کمتر از شصت دقیقه

دررابطه با مساله زمان تو رایتینگ آیلتس باید بگم که این قسمتیه که بیشتر داوطلبای آیلتس در برخورد با اون کم میارن و دچار استرس و نگرانی میشن. داوطلبایی که در حد نمرات 7،8 مینویسن، میتونن به راحتی همه موارد رو به سرانجام برسونن، از جمله طرح ریزی و بازبینی مجدد درعرض شصت ­دقیقه .

بمنظور کمک به شما راهکارهایی وجود داره که هرچقدر بیشتر با اونا تمرین کنین، موفق تر مراحل را انجام خواهید داد.

مثل ریدینگ باید سه نکته رو تو تمرین هاتون مد نظرداشته باشین و انجام هرسه نکته به شما در مدیریت تاثیرگذارتر زمان کمک میکنه.

. ساختار جملات و دایره لغات خودتون رو تقویت کنین.

.سپس، تمرین، تمرین وتمرین کنین.

.در پایان، چک کنین.

تقویت دایره لغات و ساختار جملات

ممتحنین ایلتس انتظاردارن یک سری نکات رو رعایت کنین ( نکاتی که شما میتونید تو لیست توضیحات نمرات پیدا کنین.) نیمی از این نکات مربوطن به توانایی های اصلی زبان شما، مثل دیکته کلمات، نشانه گذاری ها، گرامر و لغات. بقیه نکات به خود سوالات و قالب رایتینگ مربوط میشن. همه ی این نکات ازاهمیت بالایی برخوردارن، ولی درکل یادگیری قالب رایتینگ و درک سوالات  خیلی آسونتره. اما هرچقدرهم شما نمونه رایتینگ داده باشید، باز اگر در نوشتارهایتان ایرادات پایه ای داشته باشید، باز دست یابی به نمره 7 احتمال کمی داره.اخیرا، یکی از شاگردا از من پرسید که غلط  دیکته ای نمره کسر میکنه، جواب دادم البته که کسر میکنه. این امتحان زبان انگلیسی رابطه ی مستقیمی داره با خیلی از کارها و امورات و زبان بکارگرفته شده باید صحیح باشه و دیکته نادرست، دقیقا به اندازه ی گرامر و نشانه گذاری نادرست، باعث کسر نمره میشه.

 بنابراین، نمونه ها را چک کنین و به لغات و ساختار ها را نگاه کنین، بعدش دقت کنین چطور از اونا بدرستی استفاده کنین.

یه زبا ن اموز خوب باید یه کتاب گرامر خوب و یه دیکشنری خوب با خودش داشته باشد. از داشتن هردو اطمینان حاصل کنین.

 

تمرین، تمرین وتمرین

این موضوع به قدر کافی گویا هست. حرف همیشگی من اینه که،  فقط دانستن یه راهکار، یه تکنیک ویا ساختار بخصوص یک جمله به خودی خود کافی نیست، شما باید که تمرین کنند تا موفق شید.

 تمامی این نکات مهم وابسته به توانایی های زبانی هستن، پس به هرمیزان شما باهاشون تمرین کنین، همون قدر بهتر خواهید شد. در مورد رایتینگ آیلتس یک نکته قابل تامل اینه که شما بعد از هر نوشتار، آن را برای ایراداتش چک کنید و سپس، به نوشتار بعدی مشغول شوید. اگر شما 6 متن را پشت سر هم بنویسید، احتمال اینکه تمامی آنها اشتباهات مشابه داشته باشند زیاد است.

 چک کنید

چک شدن رایتینگ توسط فرد دیگه ای ضروری هستش_ تصحیح اشتباهات به وسیله ی خودمان کاری ناممکنه. لازم نیست که طرف یک معلم باشد_ فقط شخصی که دانش خوبی از انگلیسی داشته باشه و بتونه اشتباهات شما را رفع کنه.

به وضوح مشخصه که یه معلم آیلتس، ازآنجا که در گام اول قادر به توضیح اشتباه شما هست، وهمچنین میتونه از تکرار شدن آن جلوگیری کنه، بهترین گزینه هست. همینطور میتونه لغات شما را تنظیم کنه و ساختارهای بهتری برای جمله ها به شما معرفی کنه، تا بتونین رایتینگ خود را سریع تر و موثرتر کامل کنین.

 

مدیریت زمان

من هنوز در مورد این موضوع صحبت زیادی نکرده ام، اما سه نکته مهم بمنظور رعایت  دقت و سرعت در رایتینگ وجود داره که درحین برگزاری آزمون ایلتس از اهمیت بیشتری برخورداره.

این نکات به ترتیب عباتند از:

. برنامه ریزی

. داشتن طرح و چارچوب مناسب برای سوالات بخش ها

. چک کردن

یادگیری چگونگی استفاده از تمامی اینها باعث میشه تا رایتینگ آیلتس شما بهتر باشه و همچنین مقدار زمان بیشتری برای شما ذخیره شه.

 

برنامه ریزی

این طرزکار در بین مراحل رایتینگ ضروری هست و به شما کمک میکند تا نه تنها بسیار سریع تر بنویسند، بلکه در تمامی بخش های رایتینگ تون مسلط باشین. یک برنامه ریزی خوب به شما چارچوبی قوی خواهد داد تا که اطلاعات خودتون رو بروی آن بمثال گوشت بر استخوانی اضافه کنین. به این معنا که، رایتینگ شما از بحث خارج نخواهد شد، ترتیب منظمی خواهد داشت و سریع تر نوشته میشود و شما میتونید در حین نوشتن نکات گرامری و لغات و دیکته و نقطه گذاری ها، آنان را آسون تر مدیریت کنید.با در نظر داشتن این نکات در نهایت میتوان به رایتینگ با کیفیت تری رسید. یک برنامه ریزی خوب همینطور شما را مجبور میکنه تا درهمان اول کار به تمامی ایده های مورد نظرتون فکر کرده، بنابراین دیگر در طول نوشتن تنها به درستی زبان و شیوه رایتینگ فکر کنید.

در تمرین 1 رایتینگ آیلتس برنامه ریزی شما بیشتر مربوط به چیدمان و جاگذاری اطلاعات در پاراگراف ها خواهد بود. توجه داشته باشید که بعد از اینکه تصمیم تون رو گرفتید، فقط میبایست روی درستی زبان تمرکز داشت.

چارچوب منحصربفرد شما

در آزمون آیلتس اضطراب هم یک فاکتور محسوب میشه. کامل کردن بخش های لیسنینگ و ریدینگ  و نگرانی بعد از آنها، و یا فکر کردن به مصاحبه، همه و همه میتونن در رایتینگ شما تاثیرگذار باشن. به همین علت، این نکته بسیار پراهمیت هست که موقع رایتینگ از صفر شروع نکنید. منظورم این که شما باید، وقتی به سرجلسه میروید، از قبل یک سری ایده ها در مورد چگونه نوشتن بخش ها با خودتون داشته باشید. چه بخواهید از کلمات پیش فرض استفاده کنید، چه جمله خاصی را بکار ببرین و یا هر نوع دستورخاص دیگری را تا بخش ها رو به اتمام برسونید. به این ترتیب، هروقت با یک بخش رایتینگ مواجه میشین، چه بخش 1 یا 2،  شما بحالت (خلبان) اتوماتیک درمیایید. اگر شما به اندازه کافی آمادگی داشته باشید، درنتیجه، این اتفاقی هست که خواهد افتاد. این موضوع، نتیجه ی تمرین کردن هستش، اینکه بدونید چه جملاتی رو میتونید بدون ایراد به خوبی بنویسید و چه جملاتی رو نباید نوشت و خودداری کرد.

بیشتردانشجویان موفق من در آیلتس کسانی بوده اند که از قبل میدونستن دقیقا چگونه میخوان بخش ها رو بنویسن و قادر بودند زبانی را که در”بانک اطلاعاتی" خود داشته اند را با سوال مربوطه تطبیق بدهند.

داشتن این چارچوب و یا اسکلت، بمعنای سریعتر و با دقت تر نوشتن می باشد.

چک کردن نهایی

اشتباهات خیلی ساده ای در رایتینگ آیلتس اتفاق رخ میده. یک کلمه اشتباه ، یک حرف اضافه اشتباه، یک دیکته اشتباه بچگانه، من خودمم اشتباه میکنم و خیلی اذیت کننده هست و مطمن هستم که وقتی حتی معلماتون این اشتباهات رو به شما میگن، اذیت کننده است، خودتون خوب میدونید. پس اگه چک کنید، میتونید این اشتباهات کوچک رو پیدا کنید و از رسیدن آنها به دست تصیح کننده جلوگیری کنید. پس چرا بیشتر افراد چک نمیکنند؟ بی معنی هست. زمان کافی نداشتن دلیل نمیشود. دانستن این موضوع خیلی مهمه. پس بخشی از تمرینتون قرارش بدید تا بهتر بشید.

خبر خوب  این که اگه شما این توصیه های برنامه ریزی و چارچوب بندی را بخوبی دنبال کنید و ازهمان قبل از ورود به جلسه، بدونین که قصد نوشتن چه چیزی رو دارین، به این ترتیب، زمان خواهید داشت که این چک را انجام بدین و از رسیدن این اشتباهات به دست تصحیح کننده جلوگیری کنین.

منبع : ztcprep

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید