سطوح مختلف آزمون ÖSD

 
سطوح مختلف آزمون ÖSD
آزمون ÖSD شامل سطوح مختلفی میباشد و افراد از سن 10 سال به بالا میتوانند در بعضی از سطوح این آزمون شرکت کنند. قبل از شرکت در آزمون بهتر است زبان آلمانی را به خوبی در موسسه سپانو آموزش ببینید و سپس برای دریافت مدرک خود تلاش کنید.

مهاجرت به المان و اتریش

برای مهاجرت به کشور های آلمانی زبان باید بتوانید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کرده و نمره حد نساب را دریافت کنید. در این صورت میتوانید مدرک زبان آلمانی را دریافت کرده و به سمت مقصد خود حرکت کنید. یکی از این آزمون ها، امتحان بین المللی ÖSD است که میتوانید با شرکت در آن مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کنید. علاوه بر این آزمون های دیگری نیز وجود دارند که میتوانند شما را به مقصدتان برسانند. اگر مایل هستید تا اطلاعاتی در مورد این ازمون ها به دست آورید مطلب « 13 آزمون بین المللی زبان آلمانی » را بخوانید.

شرکت در آزمون ÖSD آلمانی

آزمون ÖSD یا امتحان زبان آلمانی اتریشی،  یکی از معتبرترین مدارک زبان آلمانی است که مورد پذیرش دانشگاه های و انواع مراکز کاری و تحصیلی کشور های آلمانی زبان است. این دیپلم زبان آلمانی از کشور اتریش (Österreichisches Sprachdiplom) در سطوح A1 الی C2 برگزار میشود. در این مطلب قرار است در مورد سطح مختلف این آزمون بیشتر بدانید اما قبل از آن لازم است تا اطلاعات کلی درمورد آزمون ÖSD به دست آورده و سپس ادامه این مطلب را بخوانید.

سطوح مختلف آزمون ÖSD اتریشی

در این آزمون 4 مهارت مختلف درک مطلب (lesen )، نوشتاری یا Schreiben، شنیداری (Hören) و مکالمه (Gespräch ) تشکیل شده است. لازم است بدانید که شرکت کنندگان از مجموع ۱۰۰ امتیاز باید حداقل ۵۰ امتیاز را در بخش کلی دریافت کنند و در تمامی ۴ بخش نباید امتیاز آنها از ۵۰ کمتر شود. در صورتی که میانگین امتیاز کلی متقاضی بیشتر از ۵۰ باشد و تنها در یک یا دو بخش نتواند امتیاز مورد نظر را کسب نماید، لازم نیست دوباره کل بخش ها را آزمون دهد. برای بار دوم تنها لازم است در همان مهارت‌ها که امتیاز کم آورده اند، شرکت کند. سنجش مهارت ها در سطوح مختلف متفاوت میباشد. شما میتوانید درمورد سطوح مختلف این آزمون در این مقاله اطلاعات زیادی به دست آورید.

سطح A1 آزمون ÖSD

افرادی که قصد دارند در این سطح از آزمون ÖSD شرکت کنند باید مطالبی ساده زبان آلمانی را بدانند. برای مثال باید با کلمات و گرامر ابتدایی آشنایی داشته باشند و از پس فهم عبارات ساده بر آید. با اینکه سطح A1 بیشتر بر مهارت‌های خواندن و نوشتن تاکید دارد، اما متقاضی باید هر چهار مهارت اصلی را در حد موضوعات ساده بداند. این سطح از آزمون در دو گروه 10 سال به بالا و 14 سال به بالا برگزار میشود که افراد میتوانند با توجه به شرایط سنی خود در آن شرکت کنند.

آزمون ÖSD زبان آلمانی

شرکت در آزمون سطح A2

در این سطح نیز افراد متقاضی آزمون باید بتوانند به سوالات ابتدایی پاسخ دهند و متوجه مطالب ابتدایی آلمانی شوند. این سطح از آزمون نیز مانند a1 برای گروه 10 سال به بالا و 14 سال به بالا برگزار میشود.

سطح b1 امتحان بین المللی ÖSD

این سطح برای دو گروه 16 سال به بالا و جوانان 12 سال به بالا برگزار میشود. افراد متقاضی شرکت در آزمون این سطح، برای موفق شدن باید ۴۸۰ واحد درسی ۴۵ دقیقه‌ای را گذرانده باشند. در بخش شنیداری این سطح فرد آزمون دهنده باید مطالب را از مکالمات کوتاه و سخنرانی های رادیویی گوش دهد و متوجه شود.

سطح b2 آزمون او اس دی آلمانی

این سطح نیز مانند b1 هم برای گروه 16 سال به بالا و هم برای گروه جوانان 12 سال به بالا برگزار میشود. اگر فردی در این سطح از آزمون نمره خوبی به دست آورد یعنی توانایی این را دارد که هم در سطح عادی و روزمره و هم در سطح تخصصی توانایی صحبت با افراد بومی زبان را داشته باشد. همچنین به راحتی می‌توانند متون تخصصی نوشته شده به زبان آلمانی را ترجمه کنند.

چگونگی سطح c1 امتحان ÖSD

c1 یکی از سطوح پیشرفته زبان آلمانی است و مدرک ان برای تمام مراکز کاری و تحصیلی معتبر و قابل قبول است. افراد با مدرک سطح C1 به راحتی می‌توانند مکالمه‌های تخصصی را تشریح کنند و در مورد موضوعات مختلف و تخصصی، نظرات خودشان را به زبان آلمانی مطرح کنند.

شرکت در آزمون زبان آلمانی

سطح c2 آزمون ÖSD

افراد غیر آلمانی زبانی که این مدرک را دریافت میکنند کاملا مانند یک فرد آلمانی زبان میتوانند صحبت کنند و متوجه حرف زدن های بقیه افراد شوند. این افراد توانایی فهم و تشریح کامل متون تخصصی آلمانی را دارند. این افراد میتوانند بدون معطلی و درنگ درمورد مبحث های مختلف صحبت کنند و نیازی به فکر کردن برای یادآوری کلمات و دستور زبان ندارند.

دریافت نمره خوب در آزمون زبان آلمانی

مسلط بودن به مطالب بهترین راه برای موفق شدن در آزمون و دریافت نمره خوب است. برای تسلط یافتن به مطالب باید ابتدا زبان آلمانی را در آموزشگاهی درست آموزش ببینید و سپس در کنار آموزش به تمرین درست مطالب بپردازید. برای یاد گرفتن این زبان میتوانید به آکادمی زبان آلمانی سپانو مراجع کنید تا با دوره های متنوع آلمانی نظیر فشرده و ترمیک و ... و با کمک بهترین اساتید رشت، به آلمانی مسلط شوید و در آزمون ها موفق باشید.

برای ثبت نام در هر یک از دوره های سپانو باید به سایت مراجعه کنید یا به صورت حضوری به این آموزشگاه بیایید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها و دوره ها دارید، با ما به شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما می توانید این شماره را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید