شرکت در آزمون ÖSD

 
شرکت در آزمون ÖSD
اگه قصد مهاجرت به آلمان یا کشور های آلمانی زبان رو داری، باید مدرک آزمون زبان آلمانی داشته باشی. شرکت در آزمون ÖSD راهی برای اثبات این مهارته._ آموزش آلمانی در رشت

آزمون ÖSD چگونه برگزار می شود؟

اگه زبان آلمانی بلدی و مدت ها این زبان رو آموزش دیدی اما مدرکی برای اثباتش نداری، آزمون ÖSD کمکت میکنه. یا اگه میخوای به آلمان یا یکی از کشور های آلمانی زبان مهاجرت کنی، باید مدرکی برای ارائه داشته باشی. پس این آزمون برای تویه. این آزمون فایده های زیادی برای تو که آلمانی بلدی داره. اما قبل از هر چیز باید اطلاعات کلی درمورد این آزمون به دست بیاری.

آزمون ÖSD چیست؟

آزمون ÖSD یکی از آزمون های زبان آلمانی اتریشی هستش که شباهت زیادی به آزمون گوته داره. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اتریش، آلمان و سوئیس می تونن برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور و همچنین دریافت ویزای دانشجویی، در این آزمون شرکت کنن و مدرکشون رو ارائه بدن. به خاطر همین به مدرکی که از این آزمون به دست میاد، دیپلم زبان آلمانی اتریشی هم میگن. بعضی از دانشگاه ها داشتن این مدرک رو یه امتیاز محسوب میکنن ولی این مدرک برای پذیرفته شدن در بعضی از دانشگاه ها ضروریه. پس حالا که این آزمون و مدرکش اینقدر مهمه، باید بدونیم که چطوری برگزار میشه؟

بخش های مختلف آزمون:

آزمون ÖSD مثل آزمون گوته از چهار بخش مختلف تشکیل میشه. بخش های این آزمون شامل بخش درک مطلب یا خوانداری lesen، بخش شنیداری یا Horen، بخش نوشتاری یا Schreiben و بخش صحبت کردن یا Sprechen میشه. متقاضی باید در هر بخش حداقل نمره لازم رو بگیره. اگه متقاضی از مجموع 100 امتیاز حداقل نمره 50 رو گرفته باشه و همچنین در بخش های مختلف هم نمره لازم رو کسب کنه، در این آزمون موفق میشه. اگه فرد متقاضی در یکی از بخش های آزمون نمره لازم رو نگرفته باشه، میتونه برای بار دوم در آزمون همون مهارت شرکت کنه.

سطوح مختلف آزمون ÖSD :

این آزمون در 6 سطح مختلف از a1 تا c2 برگزار میشه تا بتونه سطح دانش زبان آلمانی افراد رو به صورت دقیق مشخص میکنه. همچنین این آزمون در 10 مدل متفاوت برای افراد متقاضی وجود داره که البته انواع مختلف آزمون براشون در سطوح مختلف متفاوته.

آزمون ÖSD هر چند وقت یکبار برگزار میشه؟

این آزمون در کشور های آلمانی زبان و حتی کشور های دیگه مثل ایران هم برگزار میشه. تاریخ و زمان برگزاری دقیق آزمون OSD رو مراکز امتحانات مشخص می کنه و برای کسب اطلاع از این موارد باید با مرکز آزمون تماس بگیری. اما این رو بدون که نتیجه آزمون حدود دوهفته بعد اعلام میشه و تحویل مدارک تا چهار هفته بعد از اعلام نتایج آزمون طول میکشه.

آزمون ÖSD زبان آلمانی

آیا مدرک این آزمون معتبره؟

مدرک آزمون ÖSD یه مدرک کاملا رسمی و معتبر برای تمامی دانشگاه های آلمانی زبانه. علاوه بر این مدرک آزمون، در بیشتر از 30 کشور دنیا قابل ارائه هستش. این آزمون سطح زبان آلمانی افراد رو نشون میده، به خاطر همین امکان شرکت در این آزمون برای دانشجویان بقیه کشورها مثل ایران هم وجود داره. چون ممکنه افراد زبان آلمانی رو به عنوان زبان دوم یا سوم یادگرفته باشن.

مدت اعتبار آزمون ÖSD چقدره؟

خبر خوش به تویی که به فکر شرکت در این آزمون هستی اینه که مدت اعتبار این آزمون برخلاف خیلی از آزمون های زبان آلمانی، مادام العمره. این یعنی تو فقط با یکبار آزمون دادن، این مدرک رو میتونی تا همیشه داشته باشی. البته این رو هم بدون که خیلی از دانشگاه ها یا مراکزی که قرار این مدرک رو بهشون ارائه بدی، مدت اعتبار محدودی برای این آزمون در نظر میگیرن و برای قبول کردن افراد قوانین خاصی رو وضع میکنن. چون همونطوری میدونی اگه یه مدت کوتاهی هر کاری رو مخصوصا آموزش دیدن زبان رو تمرین نکنی، ممکنه از یادت بره و فراموش کنی. پس این اقدام بعضی از دانشگاه ها به نظر منطقی و قابل قبوله.

برای مهاجرت و اثبات سطح زبان آلمانی فقط باید در آزمون ÖSD شرکت کنم؟

جواب این سوال قطعا منفیه. چون آزمون های مختلفی وجود دارن که به زبان آلمانی برگزار میشن. مثلا آزمون های گوته، TestDaF، DSH و خیلی آزمون های دیگه اما این آزمون هم راهی برای مهاجرته. آزمون ÖSD هم مثل آزمون هایی که نام بردم، اونقدر معتبره که میتونه انتخاب هر کسی که زبان آلمانی خونده و قصد مهاجرت داره، باشه.

چطوری در آزمون زبان آلمانی موفق بشم؟

بعضی از افراد ممکنه به خاطر داشتن سطح زبان آلمانی بالا، انتظار داشته باشن تا برای بار اول در آزمون ها با نمره بالا قبول بشن. اما اصلا این طور نیست چون موفق شدن در آزمون نیازمند دونستن تکنیک هایی برای قبول شدنه. در واقع افرادی در این آزمون ها موفق میشن که این تکنیک ها رو بلد باشن و تسلط کامل روی هر کدوم از مهارت ها داشته باشن.

برای مسلط شدن به مطالب هم لازمه تا تحت نظر یه استاد خوب که به زبان آلمانی مسلط باشه، آموزش ببینی. اما نگران پیدا کردن چنین استادی نباش. چون آموزشگاه های خوب، اساتید برجسته ای رو برای آموز به افراد امتخاب میکن. حتما الان فکر یکنی که باید دنبال یه آموزگاه مناسب برای زبان آلمانی بگردی. اما نگران نباش. من بهت سپانو رو معرفی میکنم.

سپانو کجاست؟

سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و هر رشت هستش که به افراد در آموز هر زبان خارجه ای مثل انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبول، روسی و... کمک میکنه. اما تخصص اصلی سپانو بر آموزش زبان آلمانیه. چون سابقه ای 10 ساله در این زمینه داره و انواع دوره ها رو برای افراد علاقه مند به زبان آلمانی برگزار میکنه.پس زبان آلمانی رو در سپانو یاد بگیر. راستی سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران هم هست. پس هر زمانی که دوست داشتی تا در آزمون آیلتس هم شرکت کنی، به سپانو مراجعه کن و یا با این شماره تماس بگیر.

 33330595_013

32330596-7_013

و میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید