چه کشور هایی در جهان به زبان روسی صحبت میکنند؟

 
چه کشور هایی در جهان به زبان روسی صحبت میکنند؟
اگر تا کنون نمی دانستید که زبان روسی چقدر خود را در جهان گسترش داده است؟ به این که چند نفر در جهان به زبان روسی صحبت می کنند نگاهی می اندازیم. زبان روسی یک زبان در سطح جهانی است. ما در این مقاله قصد داریم به شما نیاز به دانستن زبان روسی را نشان دهیم.

تاریخچه مختصری از زبان روسی

مانند اکثرزبانهای اروپایی ، می توان ریشه های اصلی زبان روسی را در ریشه های هند و اروپایی ماقبل تاریخ پیدا کرد. با شروع قبیله های اسلاو در شرق اروپا ، زبان آنها شروع به حرکت به سمت زبان پروتو اسلاویایی در اوایل قرون وسطی کرد که موجب شد زبان خاندان اسلاوی ایجاد شود.

روسی یکی از سه زبان اصلی موجود در زیرمجموعه زبان خانواده اسلاو شرقی است. روسی استاندارد در اواسط دهه 1800 به عنوان زبان رسمی شناخته شد. پیش از این ، اسلاویای شرقی در اصل همان "روس قدیمی" بود. نمونه ای از زبان های اولیه روسی ، اوکراینی و بلاروس امروزی.

زبان روسی در کجای جهان صحبت می شود و چه تعداد گویشور دارد؟

زبان روسی در لیست زبانهای جهانی گنجانده شده است ، به این معنی که در سراسر جهان به طور گسترده صحبت می شود. حدود 265 میلیون نفر به زبان روسی صحبت می کنند. به ویژه در 17 کشور به غیر از روسیه بسیار محبوب است. روسی زبان رسمی روسیه ، بلاروس ، قرقیزستان و قزاقستان است ، و همچنین آن را یک زبان غیر رسمی در اوکراین و بسیاری از کشورهای شوروی سابق می دانند. که شامل آذربایجان ، استونی ، جورجیا ، لتونی ، لیتوانی ، مولداوی ، تاجیکستان ، ترکمنستان و ازبکستان است. در قبرس ، فنلاند ، مجارستان ، مغولستان ، لهستان ، چین ، آمریکا و اسرائیل نیز تعداد قابل توجهی از گویشوران روسی وجود دارند.

اساساً ، اگر در هرجای اروپای شرقی هستید ، میتوانید با استفاده از زبان روسی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

چند نفر در ایالات متحده به زبان روسی صحبت می کنند؟

زبان روسی برای اولین بار در قرن 18 میلادی ، هنگامی که کاوشگران روسی به آلاسکا رسیدند ، وارد ایالات متحده شد.

براساس داده های سرشماری سال 2011 ، از کل جمعیت ایالات متحده که شامل 297 میلیون نفر است تقریباً 900 هزار گویشور روسی در ایالات متحده وجود دارد.

چند نفر در اروپا به زبان روسی صحبت می کنند؟

روسی محبوب ترین زبان جغرافیایی در سراسر اوراسیا است و محبوب ترین زبان مادری در اروپا است.

شمار گویشوران روسی تقریباً 137.5 میلیون نفر در روسیه هستند و پس از محبوبیت اوکراین (8.3 میلیون) ، قزاقستان (3.8 میلیون) و بلاروس (3.2 میلیون). احتمالاً نزدیک به 166 میلیون گویشور روسی در اروپا وجود دارند.

طبق منابع مختلف ، در اسرائیل بین 250،000 تا 500،000 مهاجر شوروی و روسی وجود دارد که به زبان روسی صحبت می کنند. که در سال 2017 اسرائیل به عنوان کشوری که بیشترین جمعیت روسی زبان را در جهان خارج از اروپا و ایالات متحده آمریکا با تقریبا 1.5 میلیون گویشورروسی در خود جای داده شناخته شد.  که کل جمعیت آنها حدود 8.6 میلیون نفر است. روسی نیز در آلمان به طور گسترده صحبت می شود (همانطور که وزارت امور خارجه روسیه در سال 2003 گزارش داد) ، با حدود 6 میلیون گویشور روسی که نیمی از آنها مهاجران دوره شوروی هستند.

روابط قدرتمند روسیه و ایران

در طول قرن‌های اخیر، کشور روسیه همواره یکی از قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی جهان به شمار می‌آمده است. شرکت‌های بزرگ روس، امروزه در بیش‌تر نقاط جهان حضور فعال دارند و محصولات و خدمات خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. این امر، همچنین، موجب به وجود آمدن روابط تجاری بسیاری میان این شرکت‌ها و شرکت‌های محلی شده‌ است. از سطح جهان که بگذریم، کشور خودمان، ایران، نیز روابط گسترده‌ای با کشور روسیه دارد. در نتیجه، اگر به تجارت با کشور روسیه و شرکت‌های روسی فکر می‌کنید، فراگرفتن این زبان بسیار مفید خواهد بود. ضمنا، فراگرفتن این زبان، فرصت‌های شغلی جدید را نیز پیش رویتان قرار خواهد داد. واقعیت این است که ، زبان روسی به عنوان زبان دوم محبوب دنیاست. و فرصت های شغلی که در حال حاضر در روسیه ، اروپای شرقی و آسیای مرکزی وجود دارند.  برای شروع به کار شدن در آنها ، باید بتوانید به زبان روسی صحبت کنید.

همچنین در ادامه میتوانید در سایت سپانو بخوانید

قصد مهاجرت تحصیلی به روسیه رو دارین؟

چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

 

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت با برگزاری کلاس های آموزشی زبان های غیر انگلیسی دارای یکی از برترین رتبه های آموزشی در سطح رشت و گیلان میباشد. این مرکز آموزشی برگزار کننده دوره های تخصصی زبان روسی میباشد. این مرکز با بکارگیری از اساتید باتجربه در زمینه زبان های خارجی به آموزش تضمینی زبان می پردازد. دوره روسی در سپانو رشت متناسب برای دانشجویان زبان روسی، کارکنان گمرک، تورگردانان و مسافران.

.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان روسی و زبان های دیگر وارد سایت سپانو شده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

*با کارشناسان ما ما تماس بگیرین، تا مشاوره‌های لازم رو دریافت کنین*

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید