چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟

 
چرا باید زبان روسی یاد بگیریم؟
از هر کسی بپرسید که چه فکری درباره زبان روسی می کند ، جواب میدهد دشوار است! ما در سپانو اعتقاد داریم که صد دلیل برای یادگیری روسی وجود دارد! در اینجا به چند مورد از آنها اشاره میکنیم.

زبان روسی گستردگی و گویشوران زیادی دارد

 

در لیست پرکاربردترین زبانها در سطح جهان ، روسی در رتبه هشتم قرار دارد. نه تنها درروسیه بلکه در بلاروس ، اوکراین ، ازبکستان ، قرقیزستان ، قزاقستان ، تاجیکستان ، ترکمنستان ، ارمنستان ، جمهوری آذربایجان ، گرجستان ، مولداوی ، لتونی ، لیتوانی ، استونی و اسرائیل و.... از این زبان برای ارتباط برقرار کردن استفاده میکنند. این کشورهمچنین زبان دوم محبوب بسیاری از اروپای شرقی به دلیل تأثیرات ماندگار سیاسی میباشد. حدود ۱۵۰ میلیون نفر در جهان، زبان مادریشان روسی است ولی چیزی در حدود ۲۵۰ میلیون نفر در دنیا به این زبان صحبت می‌کنند. روسی زبان غالب منطقه اوراسیاست و همچنین، در میان زبان‌های اسلاوی، بیش‌ترین تعداد گویش‌ور را داراست.

روسیه بزرگترین کشور در جهان است

کشور روسیه در لیست بزرگترین کشورهای جهان رتبه اول را از آن خود نموده است. این کشور مساحتی به اندازه ۱۷٫۱ میلیون کیلومتر مربع داشته که به راحتی آن را به وسیع ترین کشور دنیا تبدیل کرده است. این کشور آنچنان بزرگ است که حتی اگر ۷ میلیون کیلومتر مربع از آن را این سرزمین های این کشور جدا کنید، باز هم همچنان در رتبه اول قرار می گیرد. در نتیجه بزرگی این کشور، با حدود ۱۴ کشور مرز مشترک دارد و از این نظر همانند کشور چین است.

روس ها زیاد به زبان انگلیسی صحبت نمی کنند

روسیه پایین ترین میزان مهارت انگلیسی را در میان دیگر کشورها دارد. فقط در حدود 5٪ از روس ها دستور زبان انگلیسی را میدانند و در اکثر شهرهای روسیه تقریباً هیچ علامتی که با الفبای لاتین پیدا نخواهید کرد. بنابراین اگر می خواهید چرخی در روسیه بزنید ، نمی توانید بدون داشتن حداقل دانش بنیادی روسی به این خواسته برسید. قطعاً ارزش آن را دارد که با الفبای سیریلیک آشنا شوید و برخی از عبارات را یاد بگیرید تا بتوانید با افراد محلی در سفر خود ارتباط برقرار کنید.

تحصیلات در روسیه

 

به دلیل نزدیکی کشور روسیه به ایران و قیمت‌های نسبتا ارزان مراکز آموزشی آن‌ها، سالانه بسیاری از علاقه‌مندان به ادامه تحصیل، این کشور را انتخاب می‌کنند. علاوه بر قیمت‌های ارزان مراکز آموزشی، سطح آموزشی بالا و نیز هزینه زندگی کمتر در مقایسه با سایر کشور‌های اروپایی، روسیه را به یکی از گزینه‌های مناسب دانشجویان تبدیل کرده است. به ویژه، اگر اهل موسیقی هستید و نمی‌خواهید یا نمی‌توانید در اتریش یا آلمان تحصیل کنید، روسیه انتخابی ایده‌آل برای شما است .

یادگیری زبان روسی یک چالش برای شما

روسی یکی از سخت ترین زبانهاست و یک ساختار دستوری پیچیده دارد مخصوصا برای گویشوران زبان انگلیسی و الفبای سیریلیک به قدری خارجی به نظر می رسد که برخی افراد بعد از دیدن آن ها یادگیری آن را کنار میگذارند. اما در واقع برخلاف ظاهر ترسناکش یادگیری آن زیاد هم سخت نیست. اما هنگامی که شما شروع به یادگیری و صحبت کردن به زبان روسی می کنید، احساس شگفت انگیزی در شما بوجود میاد که یک زبان جدید و سخت را فراگرفته اید.

این یک چالش سخت و واقعی برای کسانیست که میخواهند توانایی های زبانی و ذهنی خود را محک بزنند.

مهاجرت کردن به کشور روسیه

به عنوان یک گردشگر، دانشجو، سرمایه گذار یا کارآفرین و یا یک نیروی کار می توان به کشور روسیه مهاجرت نمود در کنار این راه ها نیز مسیرهای دیگری برای اخذ اقامت و تابعیت مانند ازدواج با یک تبعه روسی نیز وجود دارد اما ویزاهایی که نام برده شد از پرکاربرد و پر تقاضاترین ها هستند که اخذ هر کدام از این ویزاها شرایط متفاوتی دارد.

افرادی نیز می توانند به جهت صنعت و قدرت اقتصادی این کشور در صنایع نفت و گاز طبیعی و … سرمایه گذاری نمایند یا به جهت تحصیل کم هزینه در دانشگاه های این کشور راه ورود با ویزای تحصیلی به این کشور را بهترین حالت مهاجرت را رقم زنند، افرادی نیز می توانند با یک پیشنهاد کاری تمام وقت با ویزای کار به روسیه مهاجرت کنند یا برای بازدید از این کشور یا یک سفر کوتاه مدت برای جستجوی کار یا ایجاد بیزینس ویزای کوتاه مدت اخذ نمایند.

تجارت قدرتمند روسیه

 

در طول قرن‌های اخیر، کشور روسیه همواره یکی از قدرت‌های بزرگ سیاسی و اقتصادی جهان به شمار می‌آمده است. شرکت‌های بزرگ روس، امروزه در بیش‌تر نقاط جهان حضور فعال دارند و محصولات و خدمات خود را به علاقه‌مندان عرضه می‌کنند. این امر، همچنین، موجب به وجود آمدن روابط تجاری بسیاری میان این شرکت‌ها و شرکت‌های محلی شده‌ است. از سطح جهان که بگذریم، کشور خودمان، ایران، نیز روابط گسترده‌ای با کشور روسیه دارد. در نتیجه، اگر به تجارت با کشور روسیه و شرکت‌های روسی فکر می‌کنید، فراگرفتن این زبان بسیار مفید خواهد بود. ضمنا، فراگرفتن این زبان، فرصت‌های شغلی جدید را نیز پیش رویتان قرار خواهد داد. واقعیت این است که ، زبان روسی به عنوان زبان دوم محبوب دنیاست. و فرصت های شغلی که در حال حاضر در روسیه ، اروپای شرقی و آسیای مرکزی وجود دارند.  برای شروع به کار شدن در آنها ، باید بتوانید به زبان روسی صحبت کنید.

موسیقی و ادبیات روسیه

برخی از برجسته‌ترین آثار موسیقایی جهان را مردمان روس به ما هدیه داده‌اند. از موسیقی فولکلوریک و محلی روسیه و نواهای روستایی محزون آن گرفته، تا باله‌های چایکوفسکی، شهرزاد ریمسکی کورساکوف و پرستش بهار استراوینسکی که هرکدام در زمره برترین آثار ارکسترال تاریخ موسیقی به شمار می‌آیند. چیزی که در تمامی این آثار مشترک است، زبان است که دریچه‌ایست به قلب جهان‌بینی روسی و قطعا دانستن آن به فهم بیشتر این هنرمندان و آثارشان کمک خواهد کرد.

مفاخری جهانی چون تولستوی، داستایوفسکی و پوشکین همگی از گهواره زبان روسی سر‌برآورده‌اند! و این‌ بزرگان تنها چندی از اساتید بی‌بدیل ادبیات روس هستند. بی شک، ادبیات این کشور، چه در نظم و چه در نثر، ادبیاتی غنی و قدرتمند است و شاهکارهای ادبی بی‌شماری را به مردمان جهان پیشکش کرده‌اند. البته از هرچه بگذریم، خواندن باغ آلبالوی چخوف به زبان اصلی لذت دیگری دارد. شما این طور فکر نمی‌کنید؟

جاذبه های گردشگری کشور روسیه

 

تمامی موارد بالا، کشور روسیه را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری تبدیل کرده‌اند. میدان سرخ مسکو، موزه آرمیتاژ، کلیساهای رنگارنگ سن‌پترزبورگ، سالن باله و اپرای بلشووی و البته شهر سوچی با تمامی جاذبه‌هایش، هر ساله از موج عظیمی از گردشگران استقبال می‌کنند. وقت بازگشت هم می‌توانید به عنوان سوغاتی، کلاه‌های معروف اوشانکا و یا عروسک‌های ماتریوشکا را برای عزیزانتان تهیه کنید. واقعا کیه که دوست نداره به همچین کشوری سفر نکنه؟

زبان روسی پلی به دیگر زبان‌های اسلاوی

 

همان طور که در مقدمه به آن اشاره کردیم، زبان روسی از خانواده زبان‌های اسلاوی است و در نتیجه، با زبان‌هایی مانند اوکراینی، بلاروسی، لهستانی، اسلواک، چک، بلغاری و مقدونیه‌ای ریشه مشترک دارد. این اشتراک در اصل، موجب می‌شود که یادگیری این زبان‌ها برای فرد مسلط به زبان روسی چه در مسائل دستوری و چه در واژگان راحت‌تر باشد.

 

 

یک ضرب المثل روسی وجود دارد:

(Лучше один раз увидеть, чем сто раз услышать)

"بهتر است یک بار ببینید تا صد بار بشنوید"

بنابراین من دلایل دیگر  برای یادگیری روسی را برای شما در نظر خواهم گرفت و به شما پیشنهاد میدهم که حتما این زبان شگفت انگیز و اسرارآمیز را یاد بگیرید!

 

آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت با برگزاری کلاس های آموزشی زبان های غیر انگلیسی دارای یکی از برترین رتبه های آموزشی در سطح رشت و گیلان میباشد. این مرکز آموزشی برگزار کننده دوره های تخصصی زبان روسی میباشد. این مرکز با بکارگیری از اساتید باتجربه در زمینه زبان های خارجی به آموزش تضمینی زبان می پردازد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد دوره های زبان روسی و زبان های دیگر وارد سایت سپانو شده و یا با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

*با کارشناسان ما ما تماس بگیرین، تا مشاوره‌های لازم رو دریافت کنین*

www.sepano-ac.ir

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید