چگونه در آزمون آیلتس قشنگ تر بنویسم؟

 
چگونه در آزمون آیلتس قشنگ تر بنویسم؟
اگه میخوای در مهارت نوشتاری آزمون آیلتس نمره خوبی بگیری، این مطلب رو بخون. تا با انجام این موارد پیشرفت کنی و مدرکت رو برای مهاجرت بگیری.

چند راهکار ساده برای تقویت مهارت نوشتاری در آزمون آیلتس را اینجا بخوانید.

اگه قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری داری، حتما میدونی که یکی از مهم ترین مدارکی که باید داشته باشی، مدرک آزمون آیلتس هستش. البته هر دانشگاه یا محل کاری، نمره مخصوصی رو برای پذیرش مد نظر داره. پس باید نمره مورد قبول برای جایی که قراره مهاجرت کنی رو بدونی و براش تلاش کنی.

چگونه در آزمون آیلتس موفق شوم؟

برای موفقیت در آزمون آیلتس باید همه مهارت های مربوط به زبان انگلیسی رو تقویت کنی. از مهارت های نوشتاری و شنیداری گرفته تا مهارت خوانداری ومکالمه. چون هر کدوم از این موارد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار میگیره و نمره ات رو تعیین میکنه. اگه میخوای بدونی چطوری باید همه مهارت ها رو یاد بگیری تا موفق بشی،در مورد آیلتس بخون.

حالا در این نوشته قراره چند تا راهکار ساده یاد بگیری تا مهارت نوشتاری یا همون Writing خودت رو تقویت کنی تا بتونی از این مرحله آزمون سربلند بیرون بیای.

آزمون بخش Writing چطوری برگزار میشه؟

قبل از هر چیز باید بدونی که این بخش از آزمون چطوری برگزار میشه تا بتونی راه حلش رو پیدا کنی. این بخش از آزمون آیلتس برای خیلی از افراد چالش بر انگیزه و اون ها رو با مشکلات زیادی رو به رو میکنه. اما تو نترس و بعد از خوندن این مطلب Writing رو شکست بده.

در این بخش از آزمون، با یک صفحه خالی پیش روت مواجه میشی و فقط 60 دقیقه وقت داری تا400 کلمه رو با دست بنویسی. این نوشته، شامل 150 کلمه اس که یک نمودار یا داده‌ها رو توصیف میکنه. علاوه بر این 250 کلمه دیگه باید بنویسی که نظرت رو درباره یه موضوع بیان میکنه. حالا سوال اینجاست که این مطلب یا متن مورد نظر رو چطوری بنویسم تا مورد قبول واقع بشه؟

چند راهکار ساده برای تقویت مهارت نوشتاری در آزمون آیلتس:

قبل از اینکه بدونی که باید سر جلسه آزمون چی کار کنی تا نمره مناسب بگیری، باید بدونی چطوری این مهارت رو قبل از آزمون تقویت کنی، تا موفق بشی.

تمرین هایی برای تقویت مهارت نوشتاری قبل از جلسه آزمون آیلتس:

1. مهارت خوانداری خودت رو تقویت کن.

حتما تا به حال این جمله معروف رو شنیدی که میگن بزرگترین نویسندگان دنیا، خوانندگان موفقی بودن؟؟ این یعنی تا زمانی که تو در مهارت خوانداری قوی نباشی، نمیتونی متن های قشنگ و مرتب بنویسی. این دو مهارت ارتباط تنگاتنگی با هم دارن و باید هر دوی این مهارت های رو در کنار هم تقویت کنی.

2. خاطره نگاری کن.

نوشتن خاطرات روزانه هم میتونه خیلی برات جالب باشه و هم تورو از محدودیت های Writing جدا میکنه. اما در عین حال میتونه تاثیر زیادی روی تقویت مهارت نوشتاری بذاره. علت اصلی این موضوع هم اینه که خاطره نگاری به صورت روزانه و مستمر صورت میگیره. تجربه ها هم ثابت میکنه که هر کاری به صورت مستمر انجام بشه، حتما نتیجه میده.

بخش نوشتاری آزمون آیلتس

3. دایره لغاتت حرف اول رو میزنه.

هر چه دایره لغاتت وسیع تر باشه، یعنی هرچقدر که واژه های بیشتری بلد باشی، بهتر میتونی از پس بخش های مختلف آزمون آیلتس بر بیای. یکی از مهم ترین قسمت های آزمون که در اون به دایره لغات احتیاج پیدا میکنی، بخش Writing هستش. البته با خودت فکر نکن که هرچقدر کلمه های قلنبه و سلنبه بنویسی، نمره بهتری میگیری، بلکه باید بتونی درست و به جا از کلمات استفاده کنی.

4. تمرین کن.

هیچ کاری مثل تمرین کردن نمیتونه افراد رو به تسلط برسونه. هر کاری رو که بیشتر انجام بدی، به اون مسلط تر میشی و دفعه های بعدی، راحت تر، بهتر و سریع تر انجام میدی. سعی کن هر چند روز یکبار یه موضوعی رو انتخاب کنی و چیزی شبیه به یه انشا درموردش بنویسی. اینطوری بعد از گذشت مدتی، پیشرفت چشمگیری رو از خودت میبینی. بعد از تموم کردن نوشته ات، کلماتی رو که شک داری از دیکشنری ببین و سعی کن تا اشتباهاتت رو پیدا کنی. 

بعد از اینکه خودت نوشته ها رو مرور و تصحیح کردی، اون ها رو به استادت هم نشون بده تا مشکل متن هایی که نوشتی رو متوجه بشی و دفعه بعدی سعی کن تا اون مشکلات رو رفع کنی. حتما میدونی که پیدا کرده یه استاد مسلط و کاربلد، کار سختیه. اما نگران نباش. یه آموزشگاه خوب و معتبر، اساتید مورد اعتمادی هم داره که بتونی بدون نگرانی، ازشون در آموزش کمک بگیری.

به سپانو مراجعه کن!!

اگه نمیتونی یه آموزشگاه مناسب پیدا کنی، یعنی حتما خوب نگشتی. چون اگه خوب بگردی و همه ویژگی های یه آموزشگاه برای آیلتس رو بررسی کنی، به آموزشگاه سپانو میرسی. سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران هستش. و کلاس هایی رو برای آمادگی آزمون آیلتس و موفقیت در این آزمون برگزار میکنه. علاوه بر این سپانو میتونه انواع زبان های خارجه مثل آلمانی، فرانسوی، ترکی استانبولی، روسی و خیلی زبان های دیگه رو هم به شما تدریس کنه.

فقط کافیه هر زمان که تصمیم گرفتی، آیلتس بگیری یا یکی از زبان های خارجه رو آموزش ببینی، به سپانو مراجعه کن یا با ما تماس بگیر.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید