زبان انگلیسی به چه زبان هایی شباهت داره؟؟

 
زبان انگلیسی به چه زبان هایی شباهت داره؟؟
با مسلط بودن به زبان انگلیسی، میتونی زبان های دیگه ای رو هم به راحتی یاد بگیری. برای آشنایی با این زبان ها این مطلب رو تا انتها بخون.

شباهت زبان آلمانی به بقیه زبان ها


حالا که در حال خوندن این مطلب هستید به احتمال زیاد زبان انگلیسی رو تا حدی بلدید. این یعنی شما میتونین با مردم هر 6 قاره در جهان صحبت کنید. طبق آمارها توی 18 کشور جهان مردم زبان انگلیسی رو به عنوان زبان مادری صحبت می کنن. همچنین بیشتر از 50 کشور جهان این زبان رو به عنوان زبان رسمی قبول دارن اما از اون خیلی استفاده نمیکنن.

چند نفر در دنیا در حال آموزش هستن؟

تخمین زده میشه که بیشتر از یک میلیارد نفر همین الان درکل دنیا در حال یاد گرفتن زبان انگلیسی هستن. شاید براتون جالب باشه ولی وقتی کمی فکر کنید، متوجه میشین که شما هم جزو همین دسته از افراد هستین. اما چرا این زبان تا این حد پیشرفت کرده ؟

علت گستردگی زبان انگلیسی در جهان؟

فراگیر شدن این زبان دلایل متفاوتی داره که یکی از اون ها آسون بودن این زبان نسبت به بسیاری از زبان های دیگه اس. اما مهم ترین دلیل، شباهت زیادش با بقیه زبان هاست که در این مطلب درموردش میخونید.

زبان انگلیسی به چه زبان هایی شباهت داره؟؟

آلمانی

زبان شناس ها میگن که حدود 60 درصد از کلمات زبان آلمانی و انگلیسی با هم مشترک هستن. به خاطر همینه که خیلی شنیدین که بعد از دونستن زبان انگلیسی، یادگرفتن آلمانی کار خیلی راحتیه. حتی بعضی از وقت ها هم به افراد توصیه میشه که: « انگلیسی بلدی، پس آلمانی هم یاد بگیر» در واقع همه این حرف ها نشوندهنده اینه که این دو زبان، شبیه دو تا برادر دو قلو، کاملا به هم شبیه هستن و علاوه بر اون هرگز از همدیگه جدا نمیشن.

شباهت زبان انگلیسی با بقیه زبان ها
زبان انگلیسی با بعضی از زبان ها شباهت زیادی داره.

هلندی

دومین زبانی که بیشترین شباهت رو به زبان انگلیسی داره، زبان هلندی هستش. جالبه بدونین که زبان هلندی عملا چیزی مابین زبان های انگلیسی و آلمانی است. هرسه این زبان به از خانواده زبانی هند و اروپایی هستند. پس تعجبی نداره اگه با هم شباهت هایی داشته باشند.

اگه الان قبل از خوندن این مطلب فکر میکردید که فقط مردم هلند از زبان هلندی استفاده میکنن، از همین الان این باور غلط رو دور بریزید. چون حدود 23 میلیون نفر در جهان به زبان هلندی صحبت میکنن. این افراد در کشور های هلند، بلژیک، سورینام و همچنین بخش هایی از فرانسه و کارائیب هستن و از این زبان استفاده میکنند.

نروژی

یادگرفتن زبان نروژی برای کسایی که به زبان انگلیسی تسلط دارن، مثل آب خوردن آسونه. علت این موضوع هم اینه که واژگان مشترک زیادی بین این دو زبان وجود داره. این یعنی شما با یکبار یادگرفتن یک کلمه، اون رو برای هر دو زبان، یادگرفتید و به اصطلاح یک تیر و دو نشون زدید. راستی زبان شناس های زیادی معتقدن که زبان نروژی یکی از آسون ترین زبان ها برای یادگرفته. چون گرامر راحتی داره، افعال در این زبان صرف نمی شن و ترتیب قرارگرفتن کلمات در جملات بسیار به انگلیسی نزدیک هستن. پس اگه قصد سفر یا مهاجرت به نروژ رو دارید، هر چه سریع تر به آموزش این زبان بپردازید.

اسپانیایی

بعد از یادگرفتن زبان انگلیسی، زبان اسپانیایی آسون ترین زبان برای یادگرفتنه. به خاطر همین بسیاری از انگلیسی زبان ها با وجود تک زبانه بودن، قابلیت یادگیری زبان اسپانیایی رو دارن. چون این دو زبان، واژگان مشابه بسیاری با هم دارن و همچنین در بسیاری از ساختارهای زمانی افعال با همدیگه مشترک هستند.

تعداد اسپانیایی زبان ها در دنیا هم کم نیست. براساس آخرین آمارها، حدود 500 میلیون نفر در 20 کشور جهان به این زبان مسلط هستند و اون رو صحبت می کنن. این آمار نشون میده که زبان اسپانیایی رو می تونیم به عنوان دومین زبان مادری مردم دنیا به شمار بیاریم.

کدوم زبان رو یاد بگیرم؟

جواب این سوال به عهده خود شماست. چون این خود شمایید که تصمیم میگیرین برای ادامه زندگی تون چه کار هایی لازمه انجام بدین. اما قبل از شروع کردن یادگیری باید به یه سری نکات توجه کنید.

قبل از هر چیز باید بدونین که زبان رو برای چه کاری یاد میگیرید. دونستن جواب این سوال به شما کمک میکنه تا بتونید دوره مناسب خودتون رو پیدا کنید. بعد در اون دوره، شروع به یادگرفتن زبان کنید. مثلا اگه به فکر مهاجرت هستید، پس فرصت چندانی برای گرفتن مدرک زبان و قبول شدن در آزمون بین المللی مربوطه ندارید. به خاطر همین لازمه تا در دوره های خصوصی یا فشرده شرکت کنید. در این صورت میتونین در کوتاه ترین زمان، بیشترین مطالب رو یاد بگیرید و به هدفتون نزدیک تر بشید.

اما اگه زبان رو برای تقویت ذهن، لذت بردن و یا موارد دیگه ای استفاده میکنید، میتونین در دوره های ترمیک شرکت کنید. جالبه بدونین که دانشمندان میگن یادگرفتن زبان سوم، آسون تر از زبان دومه. چون معمولا بین زبان ها لغات مشترکی وجود دارن که شما قبلا اون ها رو یاد گرفتید. همچنین ذهن ما به آموزش عادت میکنه و فرایند آموزش سریع تر اتفاق میفته.

شباهت زبان انگلیسی با بقیه زبان ها
یادگرفتن زبان سوم، آسون تر از زبان دومه.

کجا زبان یاد بگیرم؟

حالا که تصمیم به آموزش گرفتید، باید به عنوان قدم بعدی بگردید و آموزشگاهی رو انتخاب کنید که ویژگی های مدنظرتون رو داشته باشه. مثلا انواع دوره های زبان رو برگزار کنه. تجربه کافی در زمینه آموزش داشته باشه. بتونه انواع زبان های خارجه رو به شما آموزش بده و هزاران شرط دیگه که ممکنه الان توی ذهنتون اومده باشه. اگه از من نظر بخواید، به شما آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنم.

سپانو کجاست؟

سپانو یه آموزشگاه در استان گیلان و شهر رشت هستش که علاوه بر زبان های بالا، زبان های دیگه ای مثل ترکی استانبولی، فرانسوی، روسی و ... رو به شما آموزش میده. پس هر زمانی که خواستید یکی از زبان های بالا رو یاد بگیرید، به سپانو مراجعه کنید. سپانو همچنین با توجه شرایط و علاقه خودتون، دوره های مختلفی مثل آنلاین، حضوری و یا خصوصی ، ترمیک و فشرده رو برگزار میکنه. شما برای شرکت در هر دوره ای میتونین به سپانو بیاید و ثبت نام انجام بدین. اما قبل از ثبت نام اگه سوالی در مورد انواع دوره ها و کلاس های ما دارین، با شماره زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید