انگلیسی بلدی؟ پس آلمانی هم یاد بگیر.

 
انگلیسی بلدی؟ پس آلمانی هم یاد بگیر.
چرا زبان انگلیسی و زبان آلمانی به هم شباهت دارن؟ این دو زبان چه شباهت ها و تفاوت هایی با هم دارن؟ اگه انگلیسی بلدی ، پس آلمانی هم یاد بگیر.

شباهت های زبان انگلیسی به آلمانی :

حتما با خوندن این جمله تعجب کردی. اما در واقع زبان های انگلیسی و آلمانی اونقدر به هم شبیه هستن که شما با یادگرفتن یکی از اون ها، یعنی زبان بعدی رو هم تا حد زیادی یاد گرفتین. خب این یه واقعیته و شما خیلی از زبان های دیگه رو هم میتونین ببینین که خیلی با هم شباهت داشته باشن. حالا اگه میخوای بدونی علت این موضوع چیه، بیا تا بهت بگم.

علت شباهت زبان انگلیسی و آلمانی چیه؟

تاریخچه:

بیشتر واژگان انگلیسی امروزی و مدرن از زبان لاتین اومدن. توی سال 1066، نورمن‌های فرانسوی زبان به انگلستان حمله کردن و تعدادی از کلمات فرانسوی و لاتین رو با خودشون به انگلستان آوردن. انگلستان قبلاً پر از قبایل ژرمن بود که به زبان انگلیسی  قدیمی و کهن صحبت می‌کردن یعنی از کلماتی مثل ich ، finde ، Hand و... استفاده میکردن که امروزه هنوز توی زبان آلمانی استفاده میشه.

شباهت های آلمانی و انگلیسی
زبان های آلمانی و انگلیسی، به دلیل تاریخچه و ریشه زبانی، شباهت های زیادی با هم دارن. پس تعلل نکنید و هر دو زبان رو با هم یاد بگیرین.

چرا بعد از یادگرفتن یکی از این زبان ها، زبان بعدی آسون تره؟

ریشه زبان ها:

قسمتی از کلماتی که در زبان آلمانی مورد استفاده قرار می گیره ریشه ی لاتین و یونانی دارن. اما بعضی از لغات دیگه جزو کلمات فرانسوی و انگلیسی هستن. خیلی از افراد فکر میکنن که به دلیل لهجه ها و گویش های متنوعی که در زبان های انگلیسی و آلمانی وجود داره، این دوتا زبان شباهت هایی به هم دارن. این شباهت ها باعث شده افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارن راحت بتونن زبان آلمانی رو یادبگیرن. و همچنین افرادی که به زبان آلمانی مسلط هستن راحت تر از بقیه ی افراد می تونن به زبان انگلیسی مسلط بشن.

حالا که متوجه شدین چرا این دوتا زبان به هم شباهت دارن، باید بدونین که چه شباهت هایی دارن. البته اگه هر دوی این زبان ها رو تا حدی خونده باشین، خودتون متوجه چند مورد از این شباهت ها میشین. اما با من همراه باشین تا کامل براتون توضیح بدم که چرا این دو تا زبان به هم شبیه هستن؟

شباهت های زبان انگلیسی و آلمانی

الفبا

الفبای این دو تا زبان تا حد خیلی زیادی شبیه به همه. زبان آلمانی همه حروف الفبای زبان آلمانی رو داره. البته بعضی از حروف متفاوت از الفبای انگلیسی تلفظ میشه. الفبای آلمانی علاوه بر الفبای انگلیسی، 5 حرف اضافه تر هم داره. ä, ë, ö, ü و B این حروف شاید در نگاه اول عجیب و غریب به نظر برسن اما تلفظ های معمول و راحتی دارن. پس اصلا نگران نباشید.

تلفظ

اکثر کماتی که در این دو زبان مشابه هستن، تلفظ یکسانی دارن. اما بعضی از این کلمات ممکنه طرز نوشتن مشابه داشته باشن، اما در تلفظ ها با هم متفاوت باشن. البته این به خاطر این هستش که در دوره های زمانی خاصی، صداهای صامت بین آلمانی و انگلیسی کمی تغییر کرد. مثلا حرف P در زبان آلمانی حدود 1500 سال پیش به F تغییر کرد (در کلمه کشتی تبدیل به Schiff شد) اما بعد از این زمان، ثابت مونده و هنوز تغییری نکرده.

لغات

زبان شناس ها میگن که حدود 60 درصد زبان آلمانی و انگلیسی به هم شباهت داره. این یعنی کلمات و جملات مشابه زیادی رو میتونیم توی این دو تا زبان ببینیم و پیدا کنیم. در واقع علت اصلی اینکه میگن:« اگه زبان انگلیسی بلدین، پس یادگرفتن زبان آلمانی خیلی آسون تر میشه» همینه.

شباهت زبان های آلمانی و انگلیسی
حدود 60 درصد لغات زبان انگلیسی و آلمانی شبیه به هم هستن.

پیچیدگی های زبانی

ممکنه الان با خودتون فکر کنین که بزرگ‌ترین تفاوت بین زبان آلمانی و زبان انگلیسی همین پیچیدگی های زبانیه. این پیچ خوردگی هایی که به خاطر حرف تعریف‌های وحشتناک برای کلمات آلمانیه. و اگه زبان انلیسی رو تا حدی بلد باشین، فکر میکنین که چنین چیزی توی زبان انگلیسی وجود نداره. این طرز فکر شما درسته.

اما اگه بخوایم عمیق تر بررسی کنیم باید بگیم که از نظر تاریخی، همه‌ی زبان‌های اروپایی پیچیدگی‌ها و استثناء‌های زیادی داشتن، اما با مدرن شدن این زبان‌ها اکثر این ها از بین رفتن. پس یعنی زبان آلمانی این ویژگی هاشو هنوز حفظ کرده اما این موارد کم کم توی زبان انگلیسی از بین رفته.

انگلیسی و آلمانی رو با هم یادبگیرین.

جالبه بدونین دانشمندها میگن که یادگرفتن زبان دوم سخت تر از زبان سومه. این موضوع چند تا علت داره. یکی اینکه ذهن شما به یادگرفتن عادت میکنه و شما متوجه روندی که باهاش بهتر زبان رو یاد میگیرین، میشین. و یکی دیگه از علت هاش همین شباهت هاییه که بین اکثر زبان ها وجود داره.

خب حالا که این دوتا زبان اینقدر به هم شباهت دارن، پس شما میتونین با کمی تلاش بیشتر، هردوی این زبان ها رو در کنار هم یاد بگیرین. اما نکته ای که باید بهش دقت کنین اینه که باید برای آموزش به یه آموزشگاه خوب و کاربلد مراجعه کنین. یعنی آموزشگاهی که بتونه هر دوی این زبان ها رو کاملا به شما آموزش بده. ما برای این کار، به شما آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم.

سپانو کجاست؟

سپانو یه آموزشگاهه که تویشمال ایران یعنی استان گیلان و شهر رشت هستش و میتونه زبان آلمانی، انگلیسی یا هر زبان دیگه ای رو به صورت تخصصی به شما آموزش بده. شما در سپانو میتونین علاوه بر زبان آلمانی، انواع زبان ها اعم از فرانسوی،  ترکی استانبولی، چینی، کره ای، عربی و… رو آموزش ببینین و از یادگرفتن زبان لذت ببرین. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هستش و شما میتونین برای آمادگی آزمون آیلتس یا هر آزمون دیگه ای به سپانو مراجعه کنین و خودتون رو برای گرفتن یه نمره خوب توی هر آزمونی آماده کنین.

اگه قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها دارین میتونین با این شماره ها تماس بگیرین.

33330595_013

32330596-7_013

و یا این شماره را در تلفن همراه خودتون ذخیره کنین و به واتس اپ سپانوپیام بدید.09215231719 و یا مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنید.

یادتون نره که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع باشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید