ضرب المثل ها و جملات جالب زبان آلمانی 2

 
ضرب المثل ها و جملات جالب زبان آلمانی 2
ضرب المثل ها و جملات جالب زبان رو اینجا بخونین؟ آلمانی ها توی مکالمات روزمره شون ازچه اصطلاحاتی استفاده میکنن؟ چطوری آلمانی یاد بگیرم؟

زبان آلمانی جالب

همونطوری که میدونین توی هر زبانی اصطلاحات و جملات خاصی وجود داره. قصه ها و یا ضرب المثل هایی که مردم همون کشور اون ها رو میدونن و ازشون استفاده میکنن. توی زبان آلمانی هم از این مثل ها و جملات جالب وجود داره. که شما میتونین چند مورد از این موارد رو اینجا بخونین. اگه زبان آلمانی رو تا سطحی خونده باشین و یا اینکه از هر طریقی این زبان رو بلد باشین میتونین تا حد زیادی این جملات رو متوجه بشین. در این صورت این مطلب براتون لذت بخش و جالب میشه. پس بهتون پیشنهاد میکنم که با ما تا انتهای این مطلب همراه باشین.

چرا باید ضرب المثل های هر زبانی رو بلد باشیم؟

استفاده کردن از اصطلاحات توی هر زبانی نشوندهنده تسلط فرد به اون زبانه. و وقتی کسی از این ضرب المثل ها توی مکالمات خودش استفاده کنه یعنی سطح بالایی توی اون زبان داره .چنین فردی ذهن قوی و خلاقی داره چون میتونه این اصطلاح ها رو یاد بگیره و استفاده کنه. پس دونستن این جملات به ظاهر ساده لازمه و میتونه خیلی بهتون کمک کنه و باعث پیشرفت شما بشه.

Jemandem einen Bären aufbinden.

حتما شنیدین که توی زبان فارسی وقتی کسی دروغ میگه یا اینکه حرف راست رو نمیگه و همه ماجرا رو تعریف نمیکنه ما میگیم که « طرف داره خالی میبنده ». ولی آلمانی ها توی این موقعیت جمله بالا رو میگن به این معنی که « خرس بهت می‌بندن »

Jemandem einen Bären aufbinden.
زمانی که کسی دروغ میگه آلمانی ها میگن که « خرس بهت می‌بندن »

Schwein haben.

درسته که خوک توی فرهنگ ما حیوون خوش آیندی نیست اما این کلمه توی فرهنگ آلمانی ها کاملا متفاوته. این کلمه میتونه هم معنی مثبت و هم منفی داشته باشه. مثلا وقتی کسی رو «خوک» خطاب کنین قطعا با شما دعوا میگیره. در این موقعیت شما باید آماده کتک خوردن بشین چون حرف بدی بهش زدین. اما کلمه «خوک بیچاره» به معنی یه آدم بیچاره اس و اگه به کسی بگین اصلا ناراحت نمیشه. حالا توی این جمله چطوره؟؟؟ اینجا خوک معنی مثبتی داره. و زمانی که آلمانی ها میخوان به کسی بگن که « تو خیلی آدم خوش شانسی هستی » بهش میگن Schwein haben. یعنی که «تو خوک داری»

Schwein haben.
زمانی که آلمانی ها میخوان به کسی بگن که « تو خیلی آدم خوش شانسی هستی» بهش میگن Schwein haben.

Ein Katzensprung.

توی فرهنگ ما وقتی کسی یا چیزی خیلی به ما نزدیکه مثلا همسایه ای خونه اش دقیقا نزدیک خونه ماست میگیم که « فلانی دیوار به دیوار ماست». اما آلمانی ها به جای این میگن Ein Katzensprung. یعنی که « به اندازه‌ی پرش یک گربه » است.

سوسیس در زبان آلمانی

جملات جالبی توی زبان آلمانی هست که سوسیس در اون ها معنای مختلفی داره. و این جملات توی خیلی از ضرب المثل ها و جملات روزمره آلمانی زبان ها مورد استفاده قرار میگیره. مثلا زمانی که میخوان بگن اون قضیه اصلا برام مهم نیست میگن Das ist mir Wurst یعنی « همه آن برای من سوسیس است». و یا زمانی که که آلمانی ها از خود بیخود میشن یا به قول ما ایرانی ها «جو گیر میشن » میگن Die beleidigte Leberwurst spielen. یعنی « مثل یک سوسیس خشمگین رفتار میکنه. » جالبه اما آلمانی ها حتی زمانی که سوسیس ویژه میخوان به جای بیان این جمله میگن که Seinen Senf dazugeben. یعنی یه سوسیس اضافی میخوام. اگه الان با خودتون فکر میکنین که چرا اینطوری میگن باید بهتون اعلام کنم که این قضیه به خود آلمانی ها مربوطه ...

اگه تا اینجای مطلب برات جالب بود به خوندنش ادامه بده. چون در ادامه میخام شما رو با چند مورد ازضرب المثل عاشقانه که آلمانی زبان ها استفاده میکنن آشنا کنم.

ضرب المثل های عاشقانه در زبان آلمانی

خیلی جالبه اما علاوه بر اینکه معادل جملات جالب آلمانی در زبان فارسی وجود داره، مشابه ضرب المثل های عاشقانه ای که آلمانی زبان ها استفاده میکنن هم توی زبان ما استفاده میشه. و حتی بعضی از اون ها توی اشعار شعرای فارسی هم پیدا میشه. با من همراه بشید تا چند مورد از اونا رو با هم بخونیم.

Liebe kann Berge versetzen

ترجمه این جمله «عشق، کوه را جا به جا می‌کند» هست یعنی هر کاری از انسان عاشق بر میاد. فرخی یزدی در این مورد شعری داره که میگه «عشق در کوه‌کنی داد نشان قدرت خویش / ورنه این مایه هنر تیشه فرهاد نداشت» 

Liebe erweicht auch die härtesten Stein und Felsen

این جمله یعنی « عشق، سخت‌ترین سنگ‌ها و صخره‌ها را نرم می‌کند.» که جامی درمورد این میگه «گر کوه‌کن ز پای در آمد چه‌جای طعن// بالله که کوه پست شود زیر بار عشق» این جملات نشوندهنده اینه که آلمانی ها علاوه بر اینکه مردمی دقیق هستن، مردمی عاشق هم هستن. و همچنین ویژگی های مشترکی هم با ما دارن که به فارسی زبان ها خیلی کمک میکنه تا بتونن این زبان رو یاد بگیرن.

اگه این ضرب المثل ها و جملات جالب رو تا اینجا خونده باشی حتما تا الان به این زبان علاقه مند شدی. و دوست داری که شروع به یاد گرفتن این زبان کنی. و اگه قبلا زبان آلمانی رو خونده بودی حالا یادگرفتن این زبان رو ادامه بدی. ما به شما توی این راه کمک میکنیم.

چطوری زبان آلمانی یاد بگیرم؟

برای یادگرفتن این زبان کافیه که به یه آموزشگاه معتبر مراجعه کنی. تا بتونی توی کلاس های اونجا ثبت نام کنی و یادگرفتن زبان رو شروع کنی. ما بهت آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. توی سپانو میتونی علاوه بر زبان آلمانی زبان های دیگه ای هم آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید