چرا قبل ازخواندن کتاب های آمادگی آیلتس، باید کتاب های گرامر را شروع کرد؟

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

 

اهمیت کتاب های گرامر

 

 
دلیل خوبی برای این موضوع وجود دارد: در بسیاری از سوالات آیلتس، برای رسیدن به پاسخ درست باید در نهایت از نکات دستوری کمک بگیریم. 
 

بسیاری از داوطلبان این روند را وارانه شروع میکنند و ابتدا آزمون های مختلف را تمرین میکنند، از نمونه های  اسپیکینگ و رایتینگ کمک میگیرند و سعی میکنند خود نیز آن ها را بکار ببرند. اما از نظر من این درست نیست. در سابقه ی تدریسم همیشه به شاگردان توصیه کرده‌ام  برای هر آزمونی که میخواهند شرکت کنند، ابتدا بر دایره واژگان، گرامر و املای کلمات کار کنند و بعد به طور مختص برای آزمون مورد نظر خود آماده شوند.

برخی از داوطلبان با اینکه چندین بار در آزمون آیلتس شرکت میکنند باز هم به نمره ی دلخواهشان نمیرسند یا بعضی روند نمره گرفتنشان نوسانی است.  میتوانم ادعا کنم که پس از تمرین با پشتکار، عده ی زیادی از این افراد که روی دانش زبان انگلیسی خود متمرکز شده اند، (به خصوص آن هایی که گرامر را در اولویت قرار دادند) نمره ی مورد نظر خود را بالاخره کسب کردند.

 هر داوطلب آیلتس، باید مدام از فرهنگ لغتی انگلیسی به انگلیسی استفاده کند و کتاب گرامر اش همیشه در دسترس باشد. این دو مثل کامپیوتری برای مهندس نرم افزار میماند که بدون آن نمیتواند به کارش ادامه دهد. با جست و جوی کلمات جدید مطالعه ی ساختار های گوناگون سطح کلی زبان شما بالا می آید.  

راه دیگر این است که در کشوری انگلیسی زبان زندگی کنید و مدام با بومی زبانان گفت و گو کرده و در تعامل باشید تا در مرور زمان ساختارها و واژه های جدید در ذهنتان نقش ببندند.

قبل از شروع، توانایی خود را در زبان انگلیسی بسنجید. در چه زمینه هایی باید بیشتر کنید؟ آیا میتوانید روان صحبت کنید؟ نوشتن مقاله چطور؟ آیا خواندن متون نسبتا طولانی شما را سردگم میکند؟ نحوه ی متصل شدن جمله ها در متن را متوجه میشوید؟   

 این موضوع آخر که هم در رایتینگ و هم در ریدینگ آیلتس اهمیت ویژه ای دارد، از مباحث دستور زبان یا همان گرامر است.

اگر به این نتیجه رسیدید که بله، باید بیشتر روی گرامر کار کنم. سوال دیگری از خود بپرسید: در کدام بخش بیشتر مشکل دارید؟

دستور زبان مبحث بزرگی است و شاید در همین ابتدا نتوانید به این سوال جوابی دقیق بدهید. توصیه من این است که از خود آزمون بگیرید و مباحثی که دقیق به خاطر نمی آورید یا تا به حال مطالعه نکرده اید را یادداشت کنید.

اگر آزمونی در اختیار ندارید، میتوانید از تمرین های هر بخش کتاب گرامرتان کمک بگیرید تا متوجه شوید آن مبحث گرامری را بلد هستید یا نه.

همچنین میتوانید از اساتید آیلتس خود برای پیدا کردن نقاط ضعفتان کمک بگیرید.

بدیهی است که هرچه در زبان انگلیسی توانمند تر باشید شانس بیشتری در آزمون آیلتس خواهید داشت. پس چه بهتر که ابتدا بر روی یادگیری خود زبان انگلیسی سرمایه گذاری کنید، کتاب های دستور زبان را مطالعه کنید و وقتی از دانش خود در انگلیسی مطمئن شدید، آماده سازی خود را  برای آزمون آیلتس شروع کنید. 

  منبع :ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید