10 نکته راهبردی ریدینگ آیلتس و رسیدن به نمره ی 9

 
برای آموزش زبان انگلیسی و حتی زبان های غیر انگلیسی آموزشگاه زبان سپانو در شمال کشور بهترین است چون ما اعتقاد داریم برای هر نیاز یک دوره با برنامه ریزی دقیق وجود دارد ، تیم مجرب و خبره برای آموزش ، بالای 300 کیس موفق در آزمون های بین المللی ، استفاده از بروز ترین کتاب های دنیا برای آموزش زبان ، محیط گرم و دوستانه، آموزش زبان های غیر انگلیسی ، آمادگی آزمون آیلتس ، آمادگی آزمون تافل ، آزمون IELTS ، گرفتن نمره بالا در آیلتس از ما تلاش کوشش از شما

 

 

هدف اصلی از ریدینگ آیلتس این است که مهارت شما در درک مطالبی که میخوانید سنجیده شود. توجه داشته باشید که حتی اگر معنی همه ی کلمه ها را بلد نباشید، باز هم میتوانید با حدس زدن مفهوم را دربیابید و نمره ی 9 را از آن خود کنید.

 

در ادامه 10 نکته ی کاربردی مهارت ریدینگ آیلتس را به اشتراک میگذاریم.

 

متن را با خواندنی سریع بر انداز کنید یا به اصطلاح راهبرد “skimming” را بکار بگیرید.

این روش برای پیدا کردن مفهوم کلی است. حتما میدانید که نباید متن ها را از همان ابتدا کلمه به کلمه خواند. هدف از خواندن متن پیدا کردن جواب است و نه بیشتر، پس متن را “skim”  کنید و بعد دنبال جواب ها بگردید.

 

حواستان به زمان باشد.

یادتان نرود که در مجموع 60 دقیقه زمان دارید و باید به 40 سوال پاسخ دهید. در پایان نیز فرصتی اضافی نخواهید داشت تا جواب ها را از برگه سوال به پاسخ نامه وارد کنید، پس حتما گذشتن دقایق را در نظر بگیرید.

با توجه به این که پاسخ به سه متن آزمون آیلتس به ترتیب سخت‌تر میشوند، پیشنهاد میکنم حدودا از این زمان بندی استفاده کنید:

 

متن اول 17 دقیقه

متن دوم 20 دقیقه

متن سوم 23 دقیقه

 

 

آیا املای صحیح کلمات را به یاد دارید؟

وقتی جواب را در پاسخ برگ خود مینویسید، به املای آن توجه کنید. اگر کلمه را اشتباه بنویسید، نمره ای برای آن سوال نخواهید گرفت.

 

از ترتیب سوالات کمک بگیرید.

در بخش ریدینگ آزمون آیلتس، سوالات بیشت بخش ها به ترتیب مطالب متن مطرح میشوند به طور مثال، جواب سوال چهارم قبل از جواب سوال 5 در متن می آید. این موضوع به شما کمک میکند جواب سوال ها را راحت تر پیدا کنید. 

 

مداد را بردارید و کلمات کلیدی را علامت گذاری کنید.

وقتی متن را  سریع میخوانید، زیر کلمات مهم و کلیدی خط بکشید. با این نشانه گذاری در پیدا کردن جواب در مرحله بعد کار آسان تری خواهید داشت.

 

با موضوع متن آشنایی ندارید؟  اشکالی ندارد.

اگر متن درباره ی موضوعی است که درباره اش مطالعه ی قبلی نداشتید، نگران نباشید.  سوالات ریدینگ آیلتس طوری طراحی شده اند که با توجه به خود متن پاسخ داده میشوند و اطلاعات بیشتر لازم نیست.

 

به جزئیات توجه کنید.

هر چیز متفاوتی که در متن میبینید ممکن است مهم باشد. مثلا واژه هایی که با حروف بزرگ یا ایتالیک نوشته شده اند، یا نمودار ها و جدول ها میتوانند بخشی از جواب سوال باشند. از آن ها غافل نشوید. 

 

سوالی را بی پاسخ نگذارید.

به همه ی سوالات پاسخ دهید. حتی آن هایی که از جوابشان مطمئن نیستید. برای جواب های اشتباه نمره ی منفی وجود ندارد پس شانس خود را امتحان کنید، حدسی بزنید و پاسخ خود را بنویسید، شاید خوش شانس باشد!

 

جواب های اشتباه را خط بزنید.

در سوالات چند گزینه ای جواب های اشتباه را سریع حذف کنید تا هم زمان اضافی بخرید و هم  تمرکز خود را افزایش دهید.

 

از روشی که مناسب خودتان است استفاده کنید.

شاید تا به حال به این موضوع توجه نکرده باشید اما همه ی  راهبردها همیشه جوابگو نیستند. باید هر روش را چندین بار امتحان کنید تا دقیق بدانید با کدام سازگارتر هستید. ممکن است برای مثال راهبرد "خواندن سوالات در همان ابتدا" بسیار به شما کمک کند و سرعتتان را افزایش دهد، شاید هم برعکس این روش باعث سردگمی شما شود و آرامش خود را از دست بدهید.

منبع : .ieltstoday.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید