آموزش واژگان آلمانی به روش آسان

 
آموزش واژگان آلمانی به روش آسان
اولین و مهم ترین چیزی که برای شروع آموزش یک زبان اهمیت دارد، واژگان آن است. شما در این مطلب میتوانید با چند ترفند ساده لغات زبان آلمانی را یاد بگیرید و بتوانید به آلمانی مکالمه کنید.

علت آموزش آلمانی

اگر به فکر یادگرفتن زبان آلمانی هستید، یا شروع به آموزش این زبان کرده اید، قبل از هر چیز لازم است بدانید که هدف تان از یادگرفتن چیست. دانستن این موضوع به شما کمک می کند تا مسیر خود را در نظر داشته باشید و برای رسیدن به هدف تلاش کنید. اگر این زبان را به دلیل علاقه ای که دارید، می آموزید، باید بدانید که یادگرفتن این زبان بسیار شیرین است و قطعا از آن لذت خواهید برد. اما اگر آلمانی را به قصد مهاجرت به آلمان یا دیگر کشور های آلمانی زبان یاد می گیرید، باید بدانید که از همین حالا باید خود را برای شرکت در آزمون های زبان آلمانی آماده کنید.

شرکت در آزمون های آلمانی

بعد از آموزش زبان آلمانی باید مدرکی برای اثبات این آموخته خود داشته باشید. برای دریافت مدرک باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کرده و در آن نمره خوبی به دست آورید. برای موفق شدن در آزمون هم شرط اول این است که به این زبان مسلط باشید. یادگرفتن هر زبانی وابسته به آموزش لغات و واژگان آن است. چون شما بعد از یادگرفتن واژگان است که می توانید قواعد و سپس جمله سازی را بیاموزید. در ادامه مطلب می توانید چند تمرین ساده برای یادگرفتن لغات زبان آلمانی بخوانید تا در آزمون ها موفق شوید.

شرکت در آزمون های زبان آلمانی

1. کلمات جدید را یادداشت کنید.

زمانی که شما زبان جدیدی را می آموزید، با دنیایی از کلمات رو به رو هستید. در کلاس، در متون کتاب آلمانی تان، و مطالب جدیدی که می شنوید و... شامل کلمات جدید هستند. در این موقعیت وظیفه شما این است که این کلمات جدید را در دفترچه یا دفتری گردآوری کرده یا حتی بر روی ورقه کاغذی بنویسید تا در روز های آتی آن را یاد بگیرید.

2. داستان کوتاه بخوانید.

خواندن داستان کوتاه به شما کمک می کند تا هم مهارت خوانداری خود را از ابتدای آموزش تقویت کنید و هم لغات جدید را که به تازگی آموخته اید در کتاب پیدا کرده و چشم تان با آن ها بیشتر آشنا شود. در این صورت کلمات را بیشتر از پیش به خاطر می سپارید. علاوه بر این خواندن داستان کوتاه مدت کوتاه تری طول میکشد و از انجام آن خسته نخواهید شد. اگر هنگام خواندن داستان های کوتاه، به کلمات تازه و نا آشنایی برخورد کردید، آن را در دفتر لغت نامه مخصوص خود ( که چند خط بالا درمورد آن توضیح دادیم ) یادداشت کنید و در موقعیت بهتری آن را یاد بگیرید.

داستان کوتاه

3. موسیقی گوش دهید و فیلم ببینید.

گوش دادن به موسیقی و همچنین تماشای فیلم هایی به زبان آلمانی باعث می شود که هم مهارت شنیداری شما تقویت شود و هم اگر کلماتی را که به تازگی یاد گرفته اید در آن موزیک ها و فیلم ها پیداکنید، بهتر میتوانید آن ها را به خاطر بسپارید. در این حین کلمه هایی را که می شنوید و معنی آن را نمی دانید، وارد دفترتان کنید.

4. روزانه تمرین کنید.

یادگرفتن شما زمانی نتیجه بخش خواهد بود که تمرین کنید. اگر هر روز و یا با استفاده از ترفندی که در ادامه به شما میگویم تمرین کنید، لغات مدت بسیار طولانی در ذهن شما تثبیت خواهد شد. لغاتی را که در دفترتان یادداشت کرده اید، بر روی فلش کارت هایی بنویسید. بر روی یک طرف از کارت کلمه را و بر روی دیگر کارت معنی کلمه را بنویسید. هر روز حدود 5 تا 10 مورد از این کلمه ها را یاد بگیرید. آن دسته از کلمات را ابتدا روز بعد و سپس بعد از 5، 9، 17 و 30 روز تمرین کنید. اگر در هر کدام از این روز ها نتوانستید معنی لغتی را به یاد بیارید، آن را دوباره از اول تمرین کنید.

آموزش آلمانی در رشت

5. از این کلمات استفاده کنید.

سعی کنید از کلماتی که آموخته اید در جمله سازی ها، نوشتن متن ها و صحبت کردن روزانه خود استفاده کنید. در این صورت آن کلمات مدام در ذهن شما مرور خواهد شد. شما این کلمات را که به سختی از یاد میبرید، و در زمان های آتی هم می توانید از آن در موقعیت های روزمره استفاده کنید.

آموزش با شرکت در دوره های آلمانی

یکی از مهم ترین مواردی که باید برای آموزش زبان آلمانی در نظر بگیرید، این است که به بهترین آموزشگاه شهر و استان خود مراجعه کنید. اگر در رشت یا هر کدام از شهرستان های استان گیلان زندگی می کنید، می توانید با مراجعه به موسسه سپانو یا سایت ما ثبت نام کرده و در یکی از این دوره به آموزش آلمانی بپردازید. سپانو برای افراد با شرایط مختلف، دوره های متنوعی برگزار می کند. اگر قبل از ثبت نام در دوره ها و کلاس ها سوالی دارید، با ما به شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما می توانید این شماره را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یک کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ موسسه صحبت کنید.

شما می توانید ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع باشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید