داستان کوتاه برای سطح A1

 
داستان کوتاه برای سطح A1
اگه میخوای بدونی چرا داستان های کوتاه به تقویت مهارت خوانداری کمک میکنه، و باید چه کتاب هایی بخونی که برات مفید باشه. پس این مطلب رو بخون.

روش هایی برای تقویت مهارت خوانداری زبان آلمانی

اگه یادگرفتن زبان آلمانی رو تازه شروع کردی و توی خوندن متن ها و نوشته هایی که به این زبانه، مشکل داری، باید مهارت خوانداری خودت رو تقویت کنی. حتی اگه توی این زمینه مشکلی هم نداری، لازمه که روی این مهارت کار کنی. چون توی سطح های بالاتر با کلمات و متن های بیشتری رو به رو میشی. پس باید حسابی قوی باشی تا متن ها رو مثل آب خوردن بخونی و لذت ببری.

برای تسلط در مهارت خوانداری باید چی کار کنم؟

همونطوری که میدونی، برای تقویت هر مهارتی باید اون رو تمرین کنی. چون به قول ما ایرانی ها « کار نیکو کرن از پر کردن است». پس برای اینکه توی این مهارت هم قوی باشی، باید خیلی زیاد کتاب و داستان کوتاه بخونی تا ذهنت به دیدن و خوندن کلمات عادت کنه. اینطوری هم سرعتت توی خوندن مطالب زیادتر میشه و هم یاد میگیری چطوری باید متن ها رو بخونی که بیشتر متوجه موضوع بشی. راستی با این تمرین مهارت نوشتاری خودت رو هم تقویت میکنی و میتونی بعدش متن های قوی تری بنویسی.

داستان کوتاه آلمانی
خوندن داستان های کوتاه تاثیر زیادی روی تقویت مهارت خوانداری زبان آلمانی داره.

البته هر کتابی یا هر داستانی رو نباید بخونی. چون بعضی کتاب ها، داستان های کوتاه و مطلب ها مناسب سطح تو نیستن. یعنی یا ممکنه از سطح تو پایین تر باشه که اصلا خوب نیست. چون چیزی بهت آموزش نمیده. یا ممکنه خیلی از سطحت بالاتر باشه که چیزی متوجه نمیشی و از کتاب و داستان خوندن خسته میشی. اما نگران نباش چون توی این مطلب میتونی داستان های کوتاهی که برای سطحت مناسب هستن رو یاد بگیری و بخونی.

چرا داستان کوتاه زبان آلمانی مفید است؟

خوندن داستان کوتاه برای تو که تازه واردی خیلی مفیده. چون مدت کوتاهی طول میکشه و برخلاف رمان ها و کتاب های طولانی در هر زمان و هر مکانی میتونی اون ها رو بخونی. همچنین صراحت و سادگی زبان توی این داستان ها مهارت خوانداری رو گسترش میده. علاوه بر این تاثیر خیلی خوبی هم روی گرامر میذاره و دایره لغاتت رو وسیع میکنه. راستی این داستان ها به خاطر کوتاهی بودنشون سریع تموم میشن و همین باعث میشه لذت و انگیزه خوندن برات به وجود بیاد.

حالا که به خوندن داستان های کوتاه علاقه مند شدی، با من تا آخر این مطلب همراه باش تا بهت چند تا داستان کوتاه مناسب سطح خودت یعنی سطح A1 معرفی کنم.

Die Kuchenuhr «ساعت آشپزخانه»

این کتاب در زبان آلمانی خیلی معروفه و توصیه میشه که دانش آموزهای آلمانی این رو بخونن. این کتاب به خاطر زبان ساده و صریحی که داره برای سطوح مبتدی مثل A1 خیلی مناسبه. همچنین تمرین خیلی خوبی برای افعال گذشته اس چون در مورد زمان گذشته صحبت میکنه و ماجرای اصلی داستان درمورد جنگ جهانیه.

داستان کوتاه برای تقویت آلمانی
کتاب « ساعت آشپز خانه » داستان کوتاهی برای تقویت مهارت خوانداریه.

در اون زمان نازی ها بر مردم آلمان مسلط بودن و توی این کتاب شرح میده که چطور مردم معمولی زیادی در آلمان قربانی این جنگ میشن. داستان این کتاب از زبان یه مرد جوان 20 ساله روایت میشه که هم خونه و هم خونواده اش رو توی بمباران حمله نیروی هوایی بریتانیا از دست داده. این مرد جوان بعد از رخ دادن یه حمله، از زیر آوارها یه ساعت آشپزخانه پیدا میکنه که اون ساعت مرد جوان رو به یاد مادرش میندازه. بعد از این قضیه در شرایط سختی قرار میگیره که توضیح کاملش رو میتونی توی کتاب بخونی.

Das Bettelweib von Locarno « زن گدای لوکارنو»

داستان کوتاه بعدی که به تقویت مهارت خوانداری شما کمک میکنه، همین کتابه. این کتاب درمورد نجیب زاده ای هستش که زن گدایی رو در خونه خودش پناه میده. این زن گدا طی اتفاقی لیز میخوره و توی اتاق خودش میمیره. زمانی که نجیب زاده تصمیم میگیره تا خونه رو بفروشه، مردم شایعه میکنن که اتاق زن گدا جن زده اس. و همین باعث میشه اتفاق های دیگه ای بیافته.

پس اگه کتاب های کمی ترسناک دوست داری، این داستان کوتاه رو بخون. این داستان به خاطر کلمات جدیدی که داره، بهت کمک میکنه تا دایره لغاتت رو وسیع تر کنی. بهتره که این کلمات جدید رو بنویسی و یاد بگیری. یعنی به طور هوشمند کتاب بخونی تا کتاب خوندنت موثر باشه.

Auf Der Flucht « در حال فرار»

ماجرای این کتاب در مورد یه مرد و خانواده ایشونه که به خاطر دلایلی مجبور شدن تا کشورشون رو ترک کنن و برن. اون ها به سرزمین بی آب و علفی میرسن. در بین راه پدر خانواده یه تکه نان خشک پیدا میکنه و تصمیم میگیره اون رو بخوره؛ چون مدت طولانی گرسنه بوده. اما یه لحظه به شرافتش شک میکنه و اون رو نمیخوره. ادامه داستان رو میتونی خودت بخونی و از خوندنش لذت ببری.

کتاب خواندن به زبان آلمانی
کتاب Auf Der Flucht « در حال فرار» داستان مردی هستش که مجبور میشه کشورش رو ترک کنه.

این کتاب در مورد شرایط و رفتار های انسان در مواقع سخت صحبت میکنه. این داستان میتونه برای سطح مبتدی مثل A 1 مناسب باشه چون تو رو با زمان فعل های گذشته آشنا میکنه و تمرین میده. همچنین با خوندن این داستان میتونی درمورد نحوه تعامل آلمانی زبان ها در قالب گفت و گو هم اطلاعاتی کسب کنی.

برای تسلط در مهارت خوانداری کتاب خوندن کافی نیست.

درسته که با خوندن این کتاب ها میتونی مهارت خوانداری زبان آلمانیت رو تقویت کنی. اما لازمه که این زبان رو تحت نظر یه استاد توی یه آموزشگاه معتبر آموزش ببینی. چون باید حواست باشه که تمرین کردن توی خونه در کنار شرکت توی کلاس های زبان جواب میده و به تنهایی کار ساز نیست. همونطوری که فقط شرکت کردن توی کلاس ها جوابگو نیست. پس برای موفقیت در زبان آلمانی باید در کنار تمرین و تکرار، در کلاس های مربوطه هم شرکت کنی. حالا اینکه کجا کلاس ثبت نام کنی که بتونی زبان رو کامل یاد بگیری هم یه موضوع مهمه. اما نگران نباش. چون من بهت میگم.

کجا زبان آلمانی یاد بگیرم؟

اگه دوست داری زبان آلمانی رو یاد بگیری و یا ادامه بدی بهت پیشنهاد میکنم که به آموزشگاه سپانو مراجعه کنی. سپانو یه آموزشگاه زبان توی شمال کشوره که میتونه هر زبانی رو بهت آموزش بده. پس هر موقع تصمیم به یادگرفتن زبان آلمانی گرفتی میتونی با خیال راحت به ما مراجعه کنی و توی کلاس های ما ثبت نام کنی.

راستی تو میتونی توی سپانو انواع زبان ها از جمله آلمانی، ترکی استانبولی، انگلیسی، روسی، فرانسوی و حتی زبان های دیگه رو یادبگیری. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش هم هست و تو میتونی برای شرکت در کلاس های آمادگی آیلتس به ما مراجعه کنی. برای اینکه اطلاعات بیشتری از ما به دست بیاری اینجا کلیک کن و وارد سایت ما شو. اما قبل از ثبت نام میتونی با این شماره تماس بگیری و سوالاتت رو در مورد کلاس ها ازمون بپرسی.

33330595_013

32330596-7_013

و یا به این شماره توی واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719و یا اینجا کلیک کنید و مستقیما با ما در واتس اپ صحبت کنید.

راستی اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو رو هم دنبال کن تا از اخبار ما با خبر بشی.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید