چند نکته برای آموزش گرامر آلمانی سطح مبتدی

 
چند نکته برای آموزش گرامر آلمانی سطح مبتدی
اگر در سطح مبتدی آموزش آلمانی هستید و میخواهید گرامر زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید، این مطلب را بخوانید. تنها راه پیشرفت در آموزش زبان تمرین کردن است. با چند تمرین ساده، گرامر آلمانی را فرا بگیرید.

یادگرفتن زبان آلمانی به روشی آسان

اگر به تازگی آموزش زبان آلمانی را شروع کرده اید، حتما تا به حال زیاد شنیده اید که یادگرفتن زبان آلمانی، بسیار سخت است. اما این جمله اصلا درست نیست. چون اگر چند سطح از این زبان را یاد بگیرید، متوجه خواهید شد که آلمانی زبانی بسیار شیرین و جالب است اما گرامر آلمانی تاحدی پیچیده است و احتیاج به آموزش بیشتری دارد. نکته ای که باید به آن توجه کنید، این است که چگونه این مطالب را یاد بگیرید تا بتوانید به آسانی به خاطر بسپرید. شما در ادامه این مطلب می توانید چند راهکار عالی یاد بگیرید تا در کوتاه ترین زمان ممکن به گرامر آلمانی مسلط شوید.

آموزش زبان آلمانی

اولین قدم برای مسلط شدن به گرامر این است که آن را در دوره ها و کلاس های آلمانی یاد بگیرید. اگر در رشت یا هر کدام از شهرستان های استان گیلان زندگی می کنید، می توانید برای آموزش آلمانی به آکادمی زبان سپانو مراجعه کنید. چون این موسسه با کمک بهترین اساتید رشت، زبان آلمانی را به شما می آموزد و شما را برای آزمون های زبان آلمانی آماده می کند. برای ثبت نام در دوره ها، به موسسه مراجعه کرده یا وارد سایت آموزشگاه سپانو در رشت شوید. اما توجه به این نکته ضروری است که شرکت در دوره های آلمانی به تنهایی نمی تواند باعث پیشرفت شما شود. قدم دوم برای موفق شدن در این راه، تمرین است.

تمرین آلمانی با کمک چند روش هوشمند

اگر بعد از آموزش، آن را هر روز تمرین نکنید، بعد از مدت کوتاهی فراموش خواهید کرد و مجبور می شوید دوباره آن را یاد بگیرید. این کار فرایندی بسیار پیچیده است و مدت زیادی طول می کشد اما در صورتی که با چند روش ساده مطالب مورد نظر را تمرین کنید، آن ها را تا مدت های طولانی در ذهن خود خواهید داشت. در این مطلب می توانید چند قانون اساسی را درمورد گرامر ها بدانید تا بتوانید در خانه نیز آلمانی تمرین کرده و به سرعت پیشرفت کنید.

آموزش زبان آلمانی آسان

1. افعال آلمانی همیشه دوم می آیند.

موقعیت افعال در جمله از ساده ترین مفاهیم درمورد گرامر آلمانی است. چون افعال آلمانی همیشه بعد از اولین کلمه در جملات می آیند. شما با دانستن این موضوع هر چه سریع تر می توانید افعال را در جمله تشخیص داده یا هنگام صحبت و جمله سازی افعال را به کار ببرید. به چند نمونه زیر توجه کنید.

Wir leben dort. ما آنجا زندگی می‌کنیم

 Ich liebe dich. من تو را دوست دارم

Er studiert Medizin. او پزشکی می‌خواند

اما به این نکته توجه کنید که برای ساخت جملات سوالی باید افعال را به اول جمله منتقل کنید. مانند مثال های زیر:

Liebst du mich? آیا مرا دوست داری؟

Lebt ihr dort? آیا شما آنجا زندگی می‌کنید؟

Studiert er Medizin? آیا او پزشکی می‌خواند؟

2. حرف اول اسامی را بزرگ بنویسید.

اگر دقت کرده باشید، حرف اول کلمه «پزشکی Medizin» در جملات بالا، بزرگ نوشته شده است. در واقع این بدان معناست که کلمه «پزشکی» اسم است. بنابراین به عنون نکته دوم در نظر داشته باشید که حرف اول هر گونه اسمی ( اسم اشیا، افراد، مکان ها و... ) در جملات بزرگ نوشته می شود. دقت کنید که ضمیر ها بر عکس اسامی در جملات بزرگ نوشته نمیشوند مگر اینکه در اول جمله بیایند. به مثال های پایین توجه کنید.

Wir leben in dem Haus mit meiner Mutter. ما در خانه همراه با مادرم زندگی می‌کنیم

زبان آلمانی در رشت

3. جنسیت در اسامی آلمانی

تمامی اسامی در زبان آلمانی یا مذکر، مونث و یا خنثی هستند. یادگرفتن این قاعده بسیار زمان بر است اما شما می توانید این کار را بسیار آسان تر انجام دهید. بدین صورت که هر واژه جدیدی که می آموزید، ابتدا یادبگیرید که اسم است یا فعل یا صفت و.... سپس اگر اسم بود، مونث، مذکر و خنثی بودن آن را همان زمان به خاطر بسپرید. در ابتدای هر اسم مذکر، Der در ابتدای هر اسم مونث Die و در ابتدای هر اسم خنثی Das می آید. یادگرفتن این مورد در قواعد آلمانی، هیچ قانونی ندارد و باید همه اسامی را با این حروف در بتدای آن ها به خاطر بسپرید.

4. جمع کلمات در زبان آلمانی

برای جمع بستن اسامی در زبان آلمانی از -e ، -er ، -en ،-n  و s استفاده می شود. اما علاوه بر این پی‌بند -e را به اسم‌هایی اضافه کنید که به -eur ، -ich ، -ier ، -ig ، -ling و -r ختم می‌شوند. جمع بستن کلمات در آلمانی به این قواعد ختم نمی شود و برای یادگرفتن این موارد باید به درستی آموزش ببینید.

 

یادگرفتن گرامر آلمانی به صورت کامل

اکر به فکر یادگرفتن زبان آلمانی به هستید، باید در دوره های آموزش آلمانی شرکت کنید. چون همانطور که تا به حال متوجه شده اید، گرامر زبان آلمانی بسیار گسترده است و شما با خواندن یک مطلب کوتاه نمی توانید آن را به طور کامل فرا بگیرید. بنابراین با شرکت در دوره های آلمانی آموزشگاه سپانو این زبان را یاد بگیرید و خود را برای آزمون های زبان آلمانی آماده کنید.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید