سنجش مهارت های مختلف آزمون گوته

 
سنجش مهارت های مختلف آزمون گوته
بخش های مختلف امتحان بین المللی گوته دارای زمان و تعداد سوالات محدودی است که باید درمورد آن اطلاعاتی بدانید تا بتوانید در آزمون گوته موفق شوید. شما میتوانید اطلاعات مربوطه را در این مقاله بخوانید.

شرکت در آزمون زبان آلمانی گوته

گوته امتحانی بین المللی است که مدرک آن مانند اکثر آزمون های آلمانی نظیر  ÖSD و ecl در دانشگاه ها و مراکز کاری کشور های آلمانی زبان، معتبر است. اگر میخواهید به یکی از این کشور های آلمانی زبان مهاجرت کنید، لازم است مدرکی داشته باشید تا سطح زبان شما را اثبات کند. برای داشتن چنین مدرکی باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کنید. مثلا میتوانید در امتحان بین المللی ecl ثبت نام و شرکت کنید. این آزمون برای اولین بار در ایران توسط آکادمی زبان سپانو و با هماهنگی موسسه ecl برگزار میشود. شما میتوانید برای ثبت نام وارد سایت سپانو شوید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

برگزاری آزمون گوته در ایران

آزمون گوته نیز توسط «انستیتوی گوته» در پایتخت ایران یعنی تهران برگزار میشود. پس شما میتوانید به راحتی در این آزمون نیز شرکت کرده و مدرک زبان آلمانی خود را به دست آورید. اما قبل از هر چیز لازم است تا اطلاعاتی را در مورد گوته به دست آورده و سپس برای آمادگی آزمون اقدام کنید. اگر میخواهید که درمورد بخش های مختلف این آزمون اطلاعات خود را تکمیل کرده و خود را برای آزمون آماده کنید، ادامه این مطلب را بخوانید.

آزمون ecl آلمانی

بخش درک مطلب یا lesen امتحان گوته

این بخش از آزمون گوته، شامل 5 بخش مختلف است و 65 دقیقه طول میکشد. این بخش معادل بخش Reading در آزمون های زبان انگلیسی است. در بخش اول و دوم این بخش شما باید متنی را بخوانید و سپس به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید. در بخش سوم باید جملات مورد نظر را به مطالب مربوط و متصل کنید. بخش چهارم این مرحله شامل سوالات بله و خیر است و کمی ساده تر به نظر میرسد. اما در بخش آخر یعنی قسمت پنجم درک مطلب باید همانند بخش اول و دوم به سوالات در مورد متن داده شده پاسخ دهید اما با این تفاوت که سوالات نسبت به متن به هم ریخته اند و ترتیب آن ها رعایت نشده است.

شرکت در بخش Hören آزمون گوته

با توجه به آمار ها، یکی از سخت ترین بخش ها همین قسمت از آزمون است. در این بخش پادکستی از بلندگو پخش خواهد شد و شما باید با دقت به آن گوش دهید. بعد با توجه به آنچه شنیدید، به سوالات پاسخ می دهید. این بخش از آزمون شامل 4 قسمت متفاوت است که به هر کدام یک «تایل» میگویند. تایل اول شامل 10 سوال است که دو به دو به یک موضوع مربوط میشوند. از این دو سوال، یکی صحیح و غلط و دیگری چند گزینه ای است. این تایل از آزمون شنیداری آسان تر است چون پادکست مربوطه دو بار پخش میشود. تایل دوم هم کاملا مشابه تایل اول است اما با این تفاوت که از آن سخت تر است.

در تایل سوم شما باید به پادکستی گوش دهید که محتوای آن مکالمه 2 یا 3 نفر است. سپس باید با توجه به آن، هفت متن را بخوانید و صحیح و غلط بودن آن ها را بررسی کنید. در تایل چهارم صحبت یک مجری با دو نفر برای شما پخش میشود و شما باید هشت متن نوشته شده را بخوانید و مشخص کنید که توسط چه کسی گفته شده است. در انتهای بخش هوقن حدود ۵ دقیقه فرصت دارید تا جواب های خود را وارد نمایید.

آزمون های زبان آلمانی

آزمون بخش نوشتاری یا schreiben

این بخش از آزمون شامل 3 قسمت متفاوت است و شما باید یک نامه و دو کامنت برای آن بنویسید. در قسمت یا تایل اول باید با توجه به دو یا سه مورد از مطالب که به شما داده میشود، نامه ای دوستانه بنویسید و آن موارد را در نامه خود بیاورید. در تایل دو متنی برای شما نوشته شده است و شما باید نظر خود را درقالب متنی بنویسید. جالب است بدانید که نظر فردی دیگر نیز در کنار این متن آورده شده که به درک بهتر موضوع کمک خواهد کرد. در تایل سوم باید طی 10 دقیقه نامه ای اداری و رسمی برای یک سازمان یا فردی بنویسید. رعایت نکات نگارشی و نداشتن غلط املایی در کلمات ساده می تواند تاثیر مثبتی داشته باشد و باعث موفقیت شما در این آزمون شود.

امتحان بخش sprechen گوته

این بخش 3 تایل دارد. در ابتدا از شما خواسته میشود که خودتان را معرفی کنید. در این قسمت دقت کنید چون نحوه معرفی کردن تان میتوند ذهنیت خوبی را برای مخاطب شما ایجاد کند. در تایل اول از شما خواسته میشود که خاطره ای شبیه تولد دوستتان را از قبل برنامه ریزی کرده و تعریف کنید. لازم است بدانید که این کار را باید با کمک یکی دیگر از آزمون دهندگان انجام دهید. در تایل دوم چند موضوع به شما داده میشود و شما باید از بین آن ها یکی را انتخاب کرده و درمورد آن توضیاتی ارائه دهید. در تایل سوم هم باید نظر خود را راجع به فرد آزمون گیرنده بیان کرده و از او سوالاتی بپرسید.

موفق شدن در آزمون گوته

برای اینکه به سوالات آزمون پاسخ درست بدهید، ابتدا باید آموزش زبان آلمانی را به نحو صحیحی پشت سر بگذارید و سپس تمرین کنید. شما میتوانید با شرکت در دوره های آمادگی آزمون نیز خود را صورت تخصصی برای آزمون آماده کند. برای شرکت در دوره ها و کلاس های مختلف زبان آلمانی به آکادمی زبان سپانو مراجعه کنید. شما میتوانید بعد از مطالعه ویژگی های سپانو، به صورت حضوری یا از طریق سایت ثبت نام کنید.

اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد این دوره ها دارید با شماره های زیر تماس بگیرید.

  33330595_013

32330596-7_013

شما میتوانید این شماره را در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید