آلمانی گوش بده.«راهکارهایی برای تقویت مهارت شنیداری»

 
آلمانی گوش بده.«راهکارهایی برای تقویت مهارت شنیداری»
راه هایی برای موفق شدن در بخش شنیداری آزمون های زبان آلمانی را اینجا بخوانید. برای تقویت هر مهارتی تمرین لازمه. اما تمرین باید به روش مناسب صورت بگیره.

راه هایی برای موفق شدن در بخش شنیداری آزمون های زبان آلمانی:

اگه به زبان آلمانی علاقه مندی و داری این زبان رو یاد میگیری، بهت تبریک میگم. چون این زبان کاربرد های زیادی در دنیای امروزه داره. با این زبان میتونی به مهاجرت های کاری و تحصیلی بپردازی. حتی با یادگرفتن این زبان میتونی اینجا و یا حتی خارج از کشور هم کسب درآمد کنی. اگه میخوای بدونی راه کسب درآمد از این زبان چیه، اینجا کلیک کن. اما برای انجام همه این کار ها باید مدرک زبان آلمان بگیری و برای دریافت مدرک هم لازمه تا نمره مد نظرت رو در آزمون کسب کنی.

چرا مسلط بودن به مهارت شنیداری زبان آلمانی لازمه؟

اگه به این زبان علاقه مند باشی پس حتما دوست داری که به این زبان موزیک گوش بدی. یعنی میتونی با یادگرفتن زبان آلمانی از شنیدن و متوجه شدن موسیقی های بیشتری لذت ببری. علاوه بر این اگه قصد مهاجرت یا اشتغال به زبان آلمانی رو داری، باید در مهارت شنیداری، تسلط کافی داشته باشی تا بتونی بعد از کسب نمره حد نساب، مدرکت رو دریافت کنی.

چطوری مهارت شنیداری ام رو تقویت کنم؟

حالا که تسلط به شنیدن و مهارت شنیداری اینقدر کاربرد داره، پس لازمه تا با ترفند هایی در این زمینه قوی باشی. این کار نیاز به تلاش و تمرین مکرر داره. اما مهم تر از تمرین کردن، چطوری تمرین کردنه. یعنی قبل از هر چیز باید بدونی که با کمک از چه روش هایی به تقویت این مهارت بپردازی. اگه دوست داری این ترفند های ساده اما پر کاربرد رو یاد بگیری، این مطلب رو تا انتها بخون.

البته فراموش نکن که این روش ها رو باید به صورت مستمر و هر روز انجام بدی تا به نتیجه درستی برسی. اگه نمیخوای که این تمرین ها رو مکررا انجام بدی، وقتت رو صرف خوندن این مطلب و حتی فقط چند دفعه تمرین کردن هم نکن. چون بدون انجام مستمر این موارد به هیچ نتیجه ای نمیرسی و هیچ وقت پیشرفت نمی کنی. اگه همین حالا تصمیم گرفتی که از امروز چند ساعت از روزت رو به تمرین بپردازی، ادامه این مطلب رو بخون و زمان رو از دست نده. چون همین تصمیمی که به نظر کوچیک میاد، نشون میده که تو در آینده ای نزدیک، موفق میشی.

ترفند هایی ساده برای تقویت مهارت شنیداری زبان آلمانی:

فیلم و سریال آلمانی ببین.

دیدن فیلم و سریال تو رو برای چند ساعت به شنیدن مشغول می کنه. این یعنی تو، چندین و چند ساعت در دنیای زبان آلمانی وقت میگذرونی. پس این کار یه تمرین عالی برای تقویت مهارت شنیداری برای تویه. اگه نمیدونی چه فیلم های برات خوبه و باید چطوری انجام این کار رو شروع کنی، اینجا کلیک کن و این مطلب رو بخون. بعد فیلم هایی که بهت معرفی کردم رو ببین تا در این مهارت حسابی پیشرفت کنی.

 

فیلم دیدن به زبان آلمانی

به فعل ها دقت کن.

یه موضوعی در زبان آلمانی وجود داره و اون اینه که در بیشتر جمله های این زبان، فعل در آخر جمله میاد. به خاطر همین، موقع گوش دادن به پادکست ها و جمله های زبان آلمانی باید به کلمات دقت کنی، تا به آخر جمله برسی. حالا باید به فعل ها خیلی توجه کنی تا منظور کامل جمله رو بفهمی. این مورد معمولا افراد زیادی رو گیج میکنه اما با تمرین مشکل حل میشه.

روی یه کلمه قفل نشو.

همیشه یادت باشه که خیلی کم پیش میاد که افراد موقع گوش دادن پادکست های زبان آلمانی همه کلمات رو بشنون و متوجه بشن. پس اگه منظور کلمه یا جمله ای رو متوجه نشدی، نگران نباش. تو با فهمیدن چند جمله و واژه اصلی میتونی به سوالای آزمون جواب بدی و به راحتی این بخش رو پشت سر بذاری. اما برای اینکه متوجه بشی چه جمله هایی مهمه و باید چی کار کنی تا منظور اون جمله ها رو بفهمی، احتیاج به تمرین وتکرار زیادی داری. با تمرین کردن قلق کار دستت میاد و بعد از مدتی مقدار زیادی از جلمات رو متوجه میشی.

آرامش خودت رو حفظ کن.

تا زمانی که آرامش نداشته باشی، نمیتونی تمرکز کنی و چیزی متوجه نمیشی. در این صورت حتی اگه کاملا به زبان آلمانی و مهارت شنیداری هم تسلط داشته باشی، نمیتونی به سوالات جواب بدی. پس زمانی که توی خونه تمرین میکنی و به پادکست ها گوش میدی، سعی کن مهارت تمرکزت رو تقویت کنی. میتونی حین این کار، چند تا جمله رو که متوجه شدی، روی کاغذ بنویسی تا حواست جمع باشه.

کلاس ثبت نام کن.

حتی اگه توی خونه تمرین میکنی و به پادکست ها گوش میدی و یا به سوالایی که در رابطه با اونه جواب میدی باید از بابت درست بودن جواب سوالات مطمئن بشی. برای این کار میتونی از یه استاد کمک بگیری. حتی ممکنه در این حین سوالاتی هم برات به وجود بیاد. این سوال ها رو باید از یه فرد متخصص که به این زبان تسلط داره و میتونه پاسخگو باشه، بپرسی. راستی حتی اگه مدت طولانی هم تمرین کنی، شاید مهارت هات رو تقویت کنی ولی مطالب جدیدی یاد نمی گیری یا خیلی کم یاد میگیری. راه حل این مشکل شرکت در دوره های مختلف زبان آلمانی هستش.

کجا آلمانی یاد بگیرم؟

جواب من به این سوال، فقط یه جوابه: آموزشگاه سپانو. چون این آموزشگاه به طور تخصصی در زمینه آموزش زبان آلمانی مهارت داره. سپانو برای آموزش این زبان به افراد علاقه مند، دوره های مختلفی رو برگزار میکنه و افراد با توجه به شرایط خودشون تصیمم میگیرن تا در کدوم دوره شرکت کنن. سپانو همچنین در آموزش آلمانی بیشتر از 10 سال تجربه داره. و این یعنی طی این مدت انواع اساتید، دوره ها و کتاب های زبان آلمانی رو بررسی کرده و از بین اون ها بهترین ها رو برای تو که به این زبان علاقه مندی فراهم کرده.

پس زبان آلمانی رو در سپانو یاد بگیر. راستی سپانو انواع زبان های خارجی مثل انگلیسی، فرانسوی، روسی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و ... رو هم تدریس میکنه. اگه سوالی در رابطه با کلاس ها داری، و یا تصمیم به ثبت نام گرفتی، به سپانو مراجعه کن و یا با این شماره تماس بگیر.

 33330595_013

32330596-7_013

و میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید