فیلم ببین، آلمانی یاد بگیر.

 
فیلم ببین، آلمانی یاد بگیر.
چطوری میتونم با فیلم دیدن زبان آلمانیم رو تقویت کنم؟ چطور فیلم آلمانی میتونه باعث پیشرفتم بشه؟ کجا میتونم زبان آلمانی رو کاملا یاد بگیرم؟

معرفی 5 فیلم برای تقویت زبان آلمانی

وقتی صحبت از یادگرفتن زبان آلمانی میشه، فکر خیلی ها به سمت کلاس رفتن و درس خوندن میره. بعضی ها هم به فکر نقص ها و ایراد هایی که توی این زبان دارن می افتن. اما اصلا نگران نباشید. ما به شما یاد میدیم تا با انجام دادن چند تا کار ساده مثل دیدن فیلم آلمانی، بتونی زبان آلمانیت رو حسابی تقویت کنی.

هم تفریح، هم آموزش

اگه تماشای فیلم رو هم دوست داری و از انجام این کار لذت میبری، با من تا آخر این مطلب همراه باش. چون میخوام بهت چند تا فیلم خفن معرفی کنم که بتونی به زبان آلمانی کاملا مسلط بشی.

 بدو لولا بدو (Run Lola Run)

اگر می‌خوای به برلین سفر کنی و دوست داری مزه‌ی گویش برلینی رو بچشی، این فیلم برای خودته. این فیلم کلاسیک آلمانی، درباره‌ی دختری به نام لولا هستش که باید در عرض بیست دقیقه صد هزار مارک رو برای نجات دادن «جان» که دوست پسرشه پیدا کنه. دوست پسرش، یه آدم نه چندان دلچسپه، که پول کارفرماش رو گم کرده. اگه لولا پول رو پیدا نکنه ممکنه جان، جونشو از دست بده. این فیلم سه تا روایت مختلف رو همزمان نشون میده. هر کدوم از این روایت ها از یه نقطه شروع میشن اما پایان‌های متفاوتی دارن. این فیلم، خیلی سریع و هیجان‌آوره، که می‌تونه خستگی حفظ کردن صرف افعال آلمانی رو از تنتون بیرون کنه.

جوجو خرگوشه ( Jojo Rabbit )

با تماشای فیلم، آلمانی یاد بگیرید.
فیلم جوجو خرگوشه فیلمی کمدی، درام و جنگیه که جایزه های زیادی در جشنواره ها دریافت کرده.

جوجو خرگوشه فیلمی کمدی، درام و جنگی، محصول سال 2019 کشور آمریکا به کارگردانی تایکا وایتیتی هستش. پس اگه فیلم جنگی و کمدی دوست داری حتما این فیلم رو ببین. در جریان جنگ جهانی دوم، یه پسر نوجوان آلمانی متوجه میشه که مادرش یه دختر یهودی رو قایم کرده. این مسئله باعث به وجود اومدن مشکلی بزرگ در رابطه این پسر نوجوون با مادرش میشه. این فیلم براساس کتاب آسمان‌های محصور به قلم کریستین لوننس ساخته شده. جوجو خرگوشه در جشنواره‌های مختلف افتخارات متعددی به دست آورده. مثلا نامزد دریافت شش جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب شده.

 روبان سفید (The White Ribbon)

این فیلم روایتی از مذهب، قدرت، و خشونت توی یکی از شهرهای شمالی آلمان در اوایل دهه‌ی 1910هستش. نگاه تلخ فیلم به اجتماع و خانواده، هرچند پر معنی و قدرتمند، دیدن فیلم رو سخت میکنه. این فیلم ممکنه شما رو خیلی تحت تاثیر قرار بده. چون فیلم روبان سفید شما رو به مجموعه‌ای از رویدادهای غیر قابل توضیحی میبره که باعث غرق شدن شما توی این دهکده‌ی کوچک پروتستانی میشه. این فیلم برای زبان آموزان مبتدی زبان آلمانی خیلی مناسبه چون دیالوگ‌ها به آرامی و با شفافیت کامل بیان میشن و دنبال کردن جملات راحت و ساده اس.

فیلم هایی برای تقویت زبان آلمانی
با دیدن فیلم « روبان سفید» در زبان آلمانی غرق بشین.

خداحافظ لنین (GoodBye Lenin)

اگه دیدن فیلم کمدی رو دوست دارین، این فیلم می‌تونه انتخاب خوبی برای شما باشه. داستان این فیلم اینطوریه که مادر الکس، یکی از مدافعان سر سخت حزب سوسیالیست آلمان شرقیه. این زن دچار سکته قلبی شده و به کما رفته. زمانی که توی کما به سر میبره، دیوار برلین میریزه. توی این مدت آلمان غربی به خونه‌ی رستوران های برگر کینگ، تبلیغات کوکا کولا و مسکن مهاجران آلمان غربی تبدیل میشه. زمانی که مادر الکس از کما به هوش میاد، دکترها به الکس هشدار میدن که مادرش توانایی شوک دیگه ای رو نداره و با کوچکترین ضربه ای دوباره سکته می‌کنه. راهکار هایی که الکس برای پنهان کردن اتفاق ها از چشم مادرش انجام میده باعث خنده دار شدن این فیلم میشه.

ناکجا آباد در آفریقا (Nowhere in Africa) 

این فیلم دلهره آور، تصویری از فرهنگ آلمانی خارج از اروپا رو نشون میده. تماشا کننده این فیلم یه خانواده‌ یهودی رو دنبال میکنه که در سال 1938 از دست نیروهای نازی به کنیا فرار کردن. این خانواده توی کنیا مزرعه داری می‌کنن و زندگی شون رو از این راه میگذرونن. این فیلم تجربه‌های مهاجرت به مکان های ناشناخته و جدید رو روایت میکنه. ماجرای اصلی این فیلم زندگی بین دو دنیا، یعنی خاطرات آلمان و واقعیت های هر روزه کنیا رو بررسی میکنه.

تماشای فیلم برای تقویت زبان آلمانی
فیلم «ناکجا آباد در آفریقا » درمورد مهاجران یهودی و تاریخ جنگ جهانی دومه که میتونه کمک زیادی به یادگرفتن زبان آلمانی شما کنه.

این خانواده‌ی یهودی هم در طول فیلم سعی میکنن که خودشون رو با محیط اطرافشون وفق بدن و زندگی جدیدی بسازن. اگه علاقمند به دیدن مهاجران یهودی و تاریخ جنگ جهانی دوم هستین، این فیلم گزینه‌ خیلی جامع و کاملی برای شماست. کاراکترهای این فیلم به آلمانی صریح صحبت می‌کنن که برای زبان آموزان آلمانی خیلی مناسب و روونه.

میخوام آلمانی یاد بگیرم. باید چی کار کنم؟

برای یادگرفتن هر زبانی، قدم اول اینه که به یه آموزشگاه معتبر مراجعه کنی. تا بتونی توی کلاس های اونجا ثبت نام کنی و یادگرفتن زبان رو شروع کنی. ما بهت آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. توی سپانو میتونی علاوه بر زبان آلمانی زبان های دیگه ای هم مثل انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و .... رو آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید