​زبان کره ای رو آسون یاد بگیر.

 
​زبان کره ای رو آسون یاد بگیر.
آیا واقعا یادگرفتن زبان کره ای سخته؟ الفبای زبان کره ای چجوریه؟ چطوری میتونم این زبان رو در کوتاه ترین زمان به طور کامل یادبگیرم؟ برای پیداکردن جواب این سوالات، این مطلب رو بخون.

آیا واقعا یادگرفتن زبان کره ای سخته؟

شاید خیلی ها مثل شما معتقد باشن که زبان کره ای یکی از سخت ترین زبان های دنیاست و یادگرفتن این زبان هم ممکنه و هم میتونه خیلی طول بکشه. درصورتی که این عقیده غلطه و اگه شما از روش های آموزش استاندارد استفاده کنین به راحتی میتونین این زبان رو یاد بگیرین. از این ها که بگذریم کلی ویژگی های جالب توی این زبان وجود داره که اگه بدونین حتما شروع به یادگرفتن این زبان میکنین. پس با من تا انتهای این مطلب همراه باشید تا درمورد زبان کره ای بیشتر بدونیم.

چند حقیقت جالب درمورد زبان کره ای:

کره ای به هیچ گروهی از زبان ها متعلق نیست.

بعضی از زبان شناس‌ها معتقدن که کره‌ ای تو دسته‌ی زبان‌های "آلتائیک" قرار میگیره یعنی ریشه در زبان ترکی داره، ولی واقعیت اینه که اصلا اینطوری نیست و کره‌ای یک زبان کاملا منحصر بفرده و به هیچ گروه زبانی‌ تو دنیا تعلق نداره.

فعل همیشه آخر جمله میاد.

شاید تصور نمیکردین که زبان کره ای به فارسی هم شباهت باشه. اما جالبه بدونین که در کره ای مثل زبان فارسی همیشه فعل آخر جمله قرار میگیره. یعنی برعکس زبان هایی مثل انگلیسی که اول فاعل میاد، بعد فعل و در آخر مفعول قرار میگیره، توی کره‌ای اینجوریه که اول فاعل میاد، بعد مفعول میاد و در آخر فعل.

شمارش عجیب و غریب

توی این زبان دو دسته اعداد داریم . اعداد کره ای_چینی که برای شمردن پول، تاریخ، دقیقه و شماره تلفن و اعداد بیشتر از ۱۰۰ استفاده میشن. اعداد بومی یا اصیل کره ای که برای گفتن ساعت و واحد شمارش استفاده میشه.

کره شمالی یا کره جنوبی؟؟

مدت زیادی میشه که دو کشور کره شمالی و کره جنوبی از هم جدا شدن و روابط خوبی هم با همدیگه ندارن! و به خاطر این جدایی، لغات، تلفظ‌ها و گرامرتوی زبان این دو کشور هم تفاوت های زیادی با هم داره.

یادگرفتن زبان کره ای آسان
زبان کره ای آسون تر از چیزیه که فکرشو میکنی.

سئول به معنی پایتخت

سئول که پایتخت کره‌ی جنوبی هستش بیش از 10میلیون نفر جمعیت داره. اما نکته جالب اینجاس که در زبان کره‌ای سئول دقیقا معنی پایتخت رو میده! خلاصه که کره ای ها توی همه موارد و همچنین توی انتخاب اسم واسه پایتختشون هم خیلی دقیق و صریح عمل میکنن.

الفبای زبان کره ای

احتمالا نمیدونستین اما این زبان قدمتی 1000 ساله داره ولی شگفت آوره که این زبان تا قرن 15 میلادی الفبا نداشته و قبل از اون کره‌ای ها از کاراکترای چینی برای نوشتن استفاده میکردن. در عوض زبان چینی الفبای خیلی پیچیده ای داره و در اصل نقاشی هایی هستش که تبدیل به خط شده. درمورد زبان چینی اینجا بخون. اما در کل الفبای زبان کره ای اونقدر ها هم سخت نیست.

یادگیری زبان کره‌ای چه مدت طول می‌کشد؟

همونطوری که میدونین جواب دقیقی برای این سوال وجود نداره. چون در اصل مدت زمانی که طول میکشه تا شما کاری رو انجام بدین مثلا یه زبان غیر از زبان مادری تون رو یاد بگیرن کاملا بستگی به خودتون داره. مثلا تلاش شما یا زمانی که توی یک هفته یا یک ماه برای یادگرفتن صرف میکنین هر چقدر بیشتر باشه میتونه شما رو زودتر به نتیجه برسونه.اما چند مورد هست که با رعایت کردن اون موارد میتونین یادگیری تون رو آسون تر کنین. و این مدت رو به حداقل برسونین.

تجربه های قبلی شما در یادگرفتن یک زبان خارجه:

اگه از قبل به یه زبان خارجی صحبت میکنین و یا به صورت دو زبانه بزرگ شدین، این احتمال وجود داره که زبان سومتون رو زودتر یاد بگیرین. چون دانشمندان به این نتیجه رسیدن که یادگرفتن زبان سوم از زبان دومه آسون تره. انگار که مغزمون به این روند عادت کرده باشه.

یادگیری شما چگونه است؟

همونطوری که گفتم مدت یادگرفتن یه زبان جدید کاملا به خودتون بستگی داره. مثلا اگه قرار باشه که شما یادگرفتن این زبان رو فقط محدود به نشستن در کلاس ها کنین، باید بهتون بگم که به نتیجه ای نمیرسین. اما اگه بیرون از کلاس هم با خوندن کتاب، گوش دادن به رادیو و کتاب های صوتی، تماشای فیلم و... تمرین کنین سرعت یادگیری تون رو تا حد زیادی بالا میبرین.

زبان کره ای رو به راحتی یادبگیر.
شما با انجام دادن یه سری از کارها میتونین مدت زمان یادگیری تون رو کوتاه تر کنین.


زمانی که به آموزش اختصاص میدین.

زمانی که به یادگیری اختصاص میدین.

مهم ترین عامل که یادگرفتن زبان کره ای رو برای شما کوتاه تر میکنه، زمانی هستش که به آموزش اختصاص میدین. بررسی‌ها نشون میده که کسایی که یک ساعت در روز رو به یادگیری زبان (چه مطالعه گرامر و چه حفظ کردن لغات، تماشای فیلم و یا خوندن کتاب) اختصاص میدن، به طرز چشمگیری زودتراز بقیه افراد این زبان رو یاد میگیرن.

چطوری زبان کره ای یاد بگیرم؟

شما برای یادگرفتن زبان کره ای کافیه که به یه آموزشگاه خوب مثل سپانو مراجعه کنی. یعد میتونی با خیال راحت شروع به یادگرفتن این زبان کنی. شما توی سپانو میتونین زبان های دیگه مثل آلمانی، روسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و خیلی زبان های دیگه رو هم یاد بگیری. اما قبل از ثبت نام اگه سوالی درمورد کلاس ها داری با این شماره تماس بگیر و از ما بپرس.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید