اعتراض به نمره آیلتس

 
اعتراض به نمره آیلتس
گاهی اعتراض به نمره آیلتس لازمه و باید صورت بگیره تا مانع رخ دادن اشتباهی در نمره شما بشه. برای کسب اطلاع از این مواقع، این مطلب رو بخون.

اعتراض به آزمون آیلتس

اگه قصد مهاجرت تحصیلی یا کاری داری، حتما میدونی که شرط اول برای مهاجرت، داشتن مدرک آیلتس هستش. شاید مدت زیادیه که داری درس میخونی تا بتونی به راحتی از پس این آزمون سرنوشت ساز بر بیای. آزمونی که اگه یه نمره خوب ازش بگیری، هر دانشگاه و هر محیط کاری تو رو میپذیرن.

در انتظار نمره آزمون آیلتس:

حالا تصور کن بعد از کلی زحمت و تلاش، رفتی سر جلسه آزمون و سوالا رو تک به تک جواب دادی، بعد هم امتحان شفاهی و تمام. حالا منتظر جواب آزمون میمونی تا ببینی چه نمره ای گرفتی. هر کسی با توجه به چیزی که در امتحان نوشته و عملکردی که از خودش نشون داده، نمره ای که تقریبا میگیره رو حدس میزنه. اما شرایط همیشه اونطوری که تو پیش بینی میکنی، نیست. ممکنه با دیدن نمره ها شوکه بشی. چون انتظارت از خودت، دریافت نمره دیگه ای بوده. حالا باید چی کار کرد؟

اعتراض به نمره آزمون آیلتس...

برای رعایت برابری بین همه داوطلب های آزمون، اعتراض به آزمون آیلتس برای تمامی افراد وجود داره. اما گاهی اوقات اعتراض به آیلتس ممکنه به صلاح تو نباشه. در این طور مواقع انجام این کار یا فایده نداره یا اینکه ممکنه به آزمون شما ضرر وارد کنه. در این حالت عقل حکم میکنه که انجامش ندی.پس باید بدونید که چه مواقعی نباید به آزمون آیلتس اعتراض کنید.

اما همیشه اینطور نیست.

با توجه به اینکه حق اعتراض برای همه افراد وجود داره، پس در بعضی مواقع باید بتونی از این حق استفاده کنی تا مشکلی برای نمره آزمون آیلتست پیش نیاد. اما برای درست انجام دادن این کار باید بدونی که در چه مواقعی اعتراض لازمه و در چه مواقعی نیست.

چگونگی اعتراض به نمره آزمون آیلتس

یکی از مهم ترین دلایلی که افراد به نمره خود اعتراض میکنن اینه که توسط فرد با تجربه ای ارزیابی شده باشن و نمره شون بالاتر از نمره گرفته شده در آزمون تعیین بشه. گاهی اوقات پیش میاد که افراد توسط ممتحن یا فرد با تجربه ای یکی از مهارت های خودشون رو به نمایش می گذارن. در این صورت سطح زبان فرد مشخص میشه. بعد از آزمون نمره افراد اعلام میشه. افراد می دونن که آزمون خودشون رو به خوبی حل کرده اند و از جواب های خودشون اطمینان دارن. علاوه بر این سطح زبان شون قبلا بررسی شده اما نمره شون درآزمون حدود 4 یا 5 نمره پایین تر از حد انتظاره. در این صورت راه حل منطقی اینه که به نمره تون اعتراض کنید تا نتیجه آزمون دوباره بررسی بشه.

چه موقع به نمره آیلتس اعتراض کنم؟
اگر نمره اعلام شده با نمره ای که انتظار داشتی 4 یا 5 نمره اختلاف داره، اعتراض کردن میتونه مفید باشه.

تا کی وقت دارم به نمره ام اعتراض کنم؟

قبل از هر چیز باید بدونین که اعتراض رو باید ظرف مدت 6 هفته بعد از اعلام نتایج ثبت کنید. برای ثبت اعتراض باید هزینه ای پرداخت کنید. اما لازمه بدونین که اگه در نمره شما تغییری ایجاد بشه، یعنی اگه اشتباه از فرد تصحیح کننده باشه، هزینه به شما برگردونده میشه. شما میتونین برای یک یا چند مهارت اعتراض کنید یا برای کل آزمون. برای اطلاع از هزینه های اعتراض باید با مرکز آزمون خودتان تماس بگیرید.

بعد از اعتراض به نمره آیلتس چه اتفاقی میفته؟

بعد از اعتراض به نمره آیلتس، نتایج آزمون افراد توسط یک آزمونگر ارشد و با تجربه آیلتس IELTS مجدد بررسی میشه. لازمه بدونین که این شخص از نمرات پیشین آزمون دهنده در هر کدوم از مهارت های چهارگانه، هبچ اطلاعی نداره. پس بدون هیچ پیش زمینه خاصی شروع به ارزیابی مجدد آزمون آیلتس میکنه. بعد از این نمرات جدید رو به مرکز آزمون اطلاع میده و افراد از نمره شون مطلع میشن. معمولا این نمرات طی 2 الی 21 روز بعد از ثبت درخواست بازنگری، در دسترس افراد قرار میگیره. اگه نمره ات بعد از تصحیح دوباره آزمون، بعد از 28 روز اعلام نشد، باید با مرکز آزمون تماس بگیری.

موفقیت در آزمون آیلتس

سوال اصلی همینه. چون تو تا زمانی که نمره خوبی در این آزمون نگیری نمیتونی مدرکت رو دریافت کنی. برای موفق شدن در آزمون باید حسابی درس بخونی تا بتونی به زبان انگلیسی مسلط بشی و بعد نمره خوبی کسب کنی. اگه میخوای مسیر یادگیری رو سریع تر طی کنی، باید در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت کنی. برای شرکت در این کلاس ها باید به یه آموزشگاه مناسب و معتبر مراجعه کنی. ما بهت آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. اساتید مجرب در سپانو میتونن کمک زیادی به پیشرفت شما در زبان انگلیسی و در نهایت موفقیت شما در آزمون آیلتس کنند.

ثبت نام در کلاس های آمادگی آیلتس سپانو در رشت

سپانو آموزشگاهی در استان گیلان و شهر رشت هستش که انواع زبان های خارجه از جمله زبان آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی، چینی، کره ای و... رو تدریس می کنه. علاوه بر این سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران هم هست و کلاس های با کیفیتی برای آمادگی آیلتس برای متقاضی های این آزمون برگزار میکنه. پس زبان انگلیسیت رو به سپانو بسپار تا تو رو تا رسیدن به موفقیت در آزمون آیلتس همراهی کنه.

فقط کافیه هر زمان که تصمیم گرفتی تا در زبان انگلیسی پیشرفت کنی و بعد در آزمون آیلتس شرکت کنی، به سپانو مراجعه کن. اگه دوست داری با شماره زیر تماس بگیر تا از ما مشاوره بگیری.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید