یادگرفتن آلمانی به روشی هوشمند

 
یادگرفتن آلمانی به روشی هوشمند
چه روش هایی برای یادگرفتن آسون تر زبان آلمانی وجود داره؟ چطوری میتونم به آلمانی مسلط بشم؟ برای یادگرفتن این زبان در چه کلاس هایی شرکت کنم؟

آلمانی یاد بگیر.

یادگرفتن زبان آلمانی خیلی آسونه. البته بین گفتن این جمله تا انجام دادنش راه طولانی وجود داره. اما یادتون نره که شما قادر به انجام دادن هر کاری هستید. البته باید حسابی تلاش کنید و وقت و انرژی کافی صرف کنید. اما در کنار این روش یه روش دیگه ای هم وجود داره که به شما توی رسیدن به هدفتون کمک میکنه. توی این مطلب میتونین چند روش ساده رو یادبگیرین که با اینکه انجام دادنشون راحته اما تاثیر فوق العاده ای روی تقویت زبان آلمانی شما داره. با من همراه باشید تا چند مورد از این راه ها رو بهتون توضیح بدم.

چند راه حل ساده برای تقویت زبان آلمانی:

کلمات پر تکرار رو یادبگیرید.

اگه در ابتدای آموزش زبان آلمانی هستین، با این روش میتونین چندین سطح خودتون رو بالا بکشین و حسابی آلمانی تون رو تقویت کنین. همونطوری که میدونین برای صحبت کردن به هر زبانی باید کلمات اون زبان رو به طور کامل یادبگیرین. و تا زمانی که همه کلمات رو ندونین مسلط شدن بهش غیرممکنه. اما یه راه میانبری هم وجود داره. شما میتونین پرکاربردترین کلمات و یا واژه هایی که در طول روز استفاده میکنین رو یادبگیرین و به اون ها مسلط بشین. البته لازم نیست تعداد زیادی کلمه رو یکجا بنویسید و ملزوم به یادگرفتن اون بشید. اگه فقط 1000 واژه پر استفاده توی زبان آلمانی رو بدونین یعنی حدود 80% از زبان نوشتاری و گفتاری رو یادگرفتین.

از رنگ ها برای یادگرفتن جنسیت استفاده کنین.

اگه تا حد ابتدایی هم زبان آلمانی خونده باشین، میدونین که توی این زبان سه جنسیت مختلف برای اسم ها وجود داره: مذکر، مونث و خنثی. این مشکلیه که کار رو زبان آموزهای مبتدی سخت میکنه. توی این مسئله هیچ قاعده مشخصی وجود نداره و همیشه هم چند استثنا وجود داره. اما یه راه حل آسون برای حل این مشکل وجود داره.

استفاده از رنگ ها در زبان آلمانی
برای یادگرفتن جنسیت ها توی زبان آلمانی از رنگ ها استفاده کنین.

ساده‌ترین راه برای یادگرفتن جنسیت توی زبان آلمانی، رفتار با جنس یک اسم به عنوان بخش جدایی‌ناپذیر از کلمه اس. پیشنهاد من برای یادگرفتن این موضوع اینه که فلش کارت هایی با چند رنگ درست کنین. هر رنگ خاصی رو به یه جنسیت اختصاص بدین. مثلا سبز مردانه باشه، ولی قرمز نشون دهنده مونث و آبی برای خنثی باشه. هر روز چند دقیقه این فلش کارت ها رو تمرین کنید تا توی ذهنتون کاملا تثبیت بشه.

 کلماتی را که از قبل می دانید مشخص کنید.

حتما با خوندن این جمله کلی تعجب کردین و با خودتون گفتین که من تازه یادگرفتن این زبان رو شروع کردم، چطور میشه کلماتی رو از قبل بلد باشم؟ اما من بهتون میگم که بلدین. میدونی چرا؟ چون حتما زمان انگلیسی یا یه زبان دیگه ای رو تا حدی بلدی. از اونجایی که اکثر زبان ها به هم شباهت دارن پس یادگرفتن زبان سوم آسون تر از زبان دومه. مثلا زبان آلمانی و انگلیسی شباهت های زیادی به هم دارن و کلمات زیادی بینشون تقریبا مشترکه. و شما کافیه که بدونین مثلا معادل فلان کلمه در انگلیسی چی میشه. مثل کلمه Wasser که با کمی تغییر به water یعنی آب در انگلیسی تبدیل میشه. یا واژه Vater که شبیه father یعنی پدر در انگلیسیه.

از دیکشنری استفاده کنید.

یکی از کارهای جالب و سرگرم کننده که به یادگرفتن زبان آلمانی شما کمک میکنه، استفاده از دیکشنریه. این کار فقط محدود به زمان های کلاس یا زمان های تمرین نیست. بلکه باید در طول روز هر چیزی رو که میبینید و اسم آلمانی اون رو نمیدونید وارد دیکشنری کنید و یادداشت کنید تا بعدا اون کلمه رو یادبگیرید. یا حتی اگه اسامی آلمانی اون رو میدونین برای خودتون با صدای بلند تکرار کنید. با این کار در مدت زمان خیلی کوتاهی زبانتون تا حد زیادی پیشرفت میکنه. اگه باور نمیکنی حتما امتحانش کن !!

فایل صوتی آلمانی گوش بدین.

دانشمندان میگن که یکی از راه هایی که یه لهجه یا یه زبان وارد مغزمون بشه اینه که اون رو بشنویم. چون گوش، راه ارتباطی مستقیمی با مغز داره و میتونه این کار رو برامون آسون تر کنه. حالا ما میتوینم از این روش برای یادگرفتن زبان آلمانی استفاده کنیم. مثلا هر روز راس ساعت مشخصی یا هر زمانی که وقت آزاد دارین یه فایل صوتی یا موزیک ملایم گوش بدین. اینطوری حتی اگه روی اون موزیک تمرکز نداشته باشین هم، میتونین باهاش همراه بشین. یادتون باشه که نیازی نیست معنای هر چیزی که میشنوین رو بفهمین. اما سعی کنین دنبال اسامی و افعال اصلی بگردین و اونا رو پیدا کنین.

تاثیر موزیک بر یادگیری زبان آلمانی
گوش دادن به موزیک و یا پادکست به زبان آلمانی به یادگیری شما کمک زیادی میکنه.

چطوری آلمانی یادبگیرم؟

برای یادگرفتن این زبان کافیه که به یه آموزشگاه معتبر مراجعه کنی. تا بتونی توی کلاس های اونجا ثبت نام کنی و یادگرفتن زبان رو شروع کنی. ما بهت آموزشگاه سپانو رو معرفی میکنیم. توی سپانو میتونی علاوه بر زبان آلمانی زبان های دیگه ای هم مثل انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی و .... رو آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی میتونی به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید