راه های یادگیری زبان حتی با شغل تمام وقت

 
راه های یادگیری زبان حتی با شغل تمام وقت
من مشغول هستم ، شما مشغول هستید ، همه ما شاغل هستیم. بنابراین ، چگونه زبان خارجی مورد علاقه یا مورد نیاز خود را بیاموزیم درحالی که اوقات فراغت نداریم؟ در این مقاله نکات مهم برای کمک به یادگیری یک زبان خارجی حتی با یک شغل تمام وقت ذکر شده است.

1-  در یک کلاس زبان شرکت کنید

پیوستن به یک کلاس زبان عصر در پایان روز کاری کاملاً مناسب است و یک راه عالی برای شروع یادگیری زبان است زیرا هر روز شما را درگیر تمرکز بر روی زبان میکند.  کلاسهای زبان روشی عالی و پاسخگوی هدف یادگیری شماست زیرا دانستن اینکه سایر دانش آموزان در آنجا حضور خواهند داشت ، از بهانه گرفتن در کلاس جلوگیری می کنند.

اگر آموزشگاهی که انتخاب می‌کنید نسبت به محل زندگی شما دور باشد، نه تنها کلی وقت که می‌توانید صرف تمرین یا استراحت کنید را از دست می‌دهید بلکه سر کلاس های زبان هم کم انرژی و بی انگیزه شده و کم کم کیفیت و بازدهی شما در یادگیری هم پایین خواهد آمد.

به همین خاطر، سعی کنید جایی را انتخاب کنید که تا حد امکان به شما نزدیک بوده و رفت و آمدتان به آنجا آسان باشد.

منظور ما از این حرف، این نیست که همان اول به سراغ نزدیک‌ ترین آموزشگاه موجود بروید و آنجا ثبت‌نام کنید.

موقعیت مکانی فقط یکی از معیارهای انتخاب است. پس عجله نکنید و پیش از ثبت نام نهایی، معیارهای دیگر را هم در نظر بگیرید.

افراد مختلف، در زمان‌های متفاوتی از روز در اوج توانایی برای یادگیری زبان هستند. بعضی از ما صبح‌ها بهتر یاد می‌گیریم و بعضی هم عصرها و شب‌ها. حتی افرادی را دیده‌ایم که تنها در نیمه‌های شب مطالعه کرده و اعتقاد دارند در زمان‌های دیگر نمی‌توانند به‌ خوبی چیزی یاد بگیرند..

داشتن انعطاف در زمان‌ بندی کلاس‌ ها یکی دیگر از معیارهای آموزشگاه زبان های خارجه سپانو است. اگر مایل هستید در کلاس‌ های صبح شرکت کنید آموزشگاه آموزشگاه زبان های خارجه سپانو این امکان را به شما میدهد. اگر عصرها و یا شب‌ها مایل به شرکت در کلاس هستید باید آموزشگاهی را انتخاب کنید که در این زمان‌ ها نیز کلاس داشته باشد.

اگر شاغل هستید و زمان‌ خالی شما ممکن است دچار تغییراتی شود نیز می‌توانید با آموزشگاه زبان های خارجه سپانو صحبت کرده و متناسب با وقت خود در کلاس‌ها شرکت کنید. انعطاف‌ پذیری در زمان‌بندی یکی از ویژگی های یک آموزشگاه زبان خوب است. این باعث می‌شود شما با خیالی راحت‌ تر به کارهای روزمره خود برسید.

2- استفاده بهینه از زمان های کوتاه

استفاده بهینه از زمان های کوتاه یکی از بهترین روش های یادگیری برای افراد شاغل میباشد. مانند زمان هایی که در اتوبوس یا مترو داریم ، پیاده روی از یک مکان به مکان دیگر یا در هنگام استراحت برای ناهار در محل کار. این زمان ها فرصت مناسبی برای یادگیری زبان هستند. حتی 5 دقیقه مطالعه در روز تاثیر زیادی بر روی مهارت شما میگذارد. کاری که با این زمان انجام می دهید به شما بستگی دارد.

3- هر دقیقه حساب می شود

ممکن است روز شما آنقدر شلوغ باشد که شما را به این فکر بیاندازید که صرف حتی 5 دقیقه در روز کاری برای نزدیک شدن شما به اهداف زبانی انجام نمی دهد. باور کنید ، هر دقیقه حساب می شود. تازه نگه داشتن زبان در ذهن شما برای به یاد آوردن چیزهایی که قبلاً آموخته اید مهم است.

هدف این است که در فواصل مختلف در طول روز در معرض زبان قرار بگیرید تا زبان هرگز از افکار شما دور نباشد. با کارهای روزمره صبح خود شروع کنید: استراحت ناهار ، یا بعد از صرف شام یا قبل از قرار گرفتن در رختخواب. کاری انجام دهید که تمرکز شما به زبان متمرکز شود.

4. باید از یادگیری زبان لذت ببرید

نکته اصلی یادگیری زبان لذت بردن از آن است. شما باید یاد بگیرید که از یادگیری زبان لذت ببرید. بیشتر مردم از یادگیری زبان خودداری می کنند زیرا خیلی زیاد کار می کنند و یادگیری زبان برایشان حوصله سربر است. بی حوصلگی و عدم لذت بردن از چیزی نشانه اشتباه رفتن راه است و باید هر چه زودتر در آن تغییری ایجاد دهید.

5. هدف خود را برای یادگیری زبان تعیین کنید

آیا سفری دارید که می خواهید از آن زبان در سفر خود استفاده کنید؟ آیا می خواهید در رستوران ایتالیایی غذای مورد علاقه خود را سفارش داده و با گارسون گفتگو کنید؟ یا بدنبال پیشرفت شغلی میگردید؟ خب ، تاریخی را که می خواهید این اتفاق بیفتد انتخاب کنید و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

6. حواس پرتی ها را کاهش دهید

یکی از بزرگترین حواس پرتی هایی که همه ما با آن روبرو هستیم رسانه های اجتماعی است و اگر در استفاده از آن دقت نکنید می تواند زمان واقعی شما را به کلی هدر دهد و شما را از یادگیری زبانهای خارجی و انجام کارهای مورد علاقه خود دور کند. یک ترفند برای جلوگیری از هدر رفتن وقت خود در رسانه ها پیدا کنید.

7. پیشرفت های خود را ببینید و با قبل مقایسه کنید

به عقب نگاه کنید و ببینید که چقدر در زبان پیشرفت کرده اید ، راهی عالی برای ایجاد انگیزه برای ادامه یادگیری است. یکی از آسانترین و مؤثرترین راهها برای این کار ، ضبط یک فیلم کوتاه یا ضبط صدا از خودتان است که به زبان هدف خود صحبت می کنید.

حتی بعد از چند هفته می توانید پیشرفت خود را ببینید. شاید لهجه شما بهتر شده باشد ، واژگان شما گسترش یافته یا جملات شما پیچیده تر شده باشد. هرچه که باشد ، بهبود خود را به طور مداوم ببنید و با قبل مقایسه کنید ، حتی اگر پیشرفت اندکی باشد.

8- این یک مسابقه نیست

همیشه کسی وجود دارد که بیشتر از شما می داند ، بیشتر از شما وقت دارد یا بیشتر از شما به زبانهای دیگر صحبت می کند. مهم این است که در پیشرفت دیگران گرفتار نشوید یا اجازه ندهید روی شما تاثیر بگذارد و از خود ناامید شوید. از مقایسه خود با دیگران خودداری کنید. سخت است ، اما شما باید به یاد داشته باشید که همه ما در سفر خودمان هستیم و مقابله با محدودیت های خودمان را داریم. به دیگران نگاه نکنید. فقط به جلو نگاه کنید و به اهداف یادگیری زبان خود توجه کنید. به جای مقایسه خود با سایر زبان آموزان ، سطح فعلی خود را با سطح خود در گذشته ، مثلاً ماه گذشته یا سال گذشته مقایسه کنید. به این ترتیب ، می توانید میزان پیشرفتی که انجام داده اید را ببینید و انگیزه خود را تقویت کنید. همیشه مقایسه خود با افراد دیگر می تواند تأثیر متضادی داشته باشد.

9- انگیزه خود را حفظ کنید

وقتی صحبت از یادگیری زبان می شود ، داشتن انگیزه برای یادگیری زبان بسیار مهم است. یادگیری زبان یک فرایند طولانی مدت است و نیاز به داشتن انگیزه و اشتیاق دارد و دقیقاً مانند هر هدف بلند مدت ، همه ما برای ادامه کار خود ، هر از گاهی نیاز به تشویق داریم. یادگیری یک زبان جدید بدون شک یک کار بزرگ است . اما قبل از اینکه به جلو نگاه کنید ، مدتی وقت بگذارید تا درباره اینکه تاکنون به کجا رسیده اید تأمل کنید. به عنوان یک تمرین ، سعی کنید یک داستان کوتاه یا شعر را به زبانی جدید که یاد گرفته اید بنویسید. قادر به نگه داشتن و نوشتن و خواندن چیزی که نتیجه مستقیم تلاش شماست ، به شما کمک می کند تا با افزایش مهارت های خود ، در مسیر یادگیری بمانید. هدف اصلی خود از یادگیری یک زبان جدید را به اهداف و نقاط عطف کوچکتر تقسیم کنید و پس از رسیدن به هرکدام به خود پاداش دهید. بطور مثال میتوانید بعد از اینکه به کلمات واژگان در گروه غذا و نوشیدنی تسلط پیدا کردید ، به خود یک غذا یا نوشیدنی خوب جایزه دهید یا یک پاداش بزرگ در پایان کار ، مانند یک سفر بین المللی ، مطمئناً می تواند انگیزه بخش باشد ، اما فراموش نکنید که در این راه نیز پیروزی های کوچک خود را جشن بگیرید.

10. خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن ، و گوش دادن

تنوع ادویه زندگی است و در یادگیری زبان نیز این موضوع صادق است! بسته به نیازها و اهداف شما با زبان هدف شما ، مهم است که درک کاملی از زبان داشته باشید. وقت خود را به طور مساوی تقسیم کنید تا مدت زمان مساوی را صرف خواندن ، نوشتن ، صحبت کردن و گوش دادن کنید. کلاس های زبان برای این کار عالی هستند زیرا به شما امکان می دهند روی هر چهار مهارت تمرین و تمرکز داشته باشین.

11- یادگیری زبان را به یک عادت روزانه تبدیل کنید

چه کسی دوست ندارد که یادگیری زبان برای او کاری عادی باشد؟ هیچ چیزی مانند مجبور بودن به انجام کاری انگیزه یک آدم را کاهش نمیدهد. نکته اصلی این است که تفکر خود را در مورد یادگیری متحول کنید تا آن را نه تنها بعنوان عادت روزانه بلکه به عنوان بخشی ذاتی از روز خود ببینید. کارهای مختلفی وجود دارد که شما به عنوان بخشی از کارهای روزمره خود انجام می دهید مانند: ورزش کردن ، تماشای اخبار عصرانه ، ناهار با یک دوست و... . این کارها تقریبا در تمام روزهای  شما جریان دارد. سعی کنید یادگیری زبان را به یکی از آنها تبدبل کنید.

12- سبک یادگیری مورد علاقه خود را پیدا کنید

برای اینکه فرایند یادگیری جذاب و هیجان انگیز باشد ، باید سبکهای یادگیری دلخواه خود را نیز مشخص کنید. از روشی که دوست ندارید استفاده نکنید. اگر دوست ندارید بخوانید ، به جای آن کتاب صوتی گوش دهید یا فیلم تماشا کنید. پیروی از استراتژی های یادگیری مشخص شده مهم  نیست ، بلکه پیروی از مواردی است که برای شما مؤثرتر است.

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو https://www.instagram.com/sepanola/

 

Roodabeh
۱۳۹۸/۰۸/۰۳
0
0
0

خوب بود


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید