مواردی که احتمالاً در مورد زبان اسپانیایی نمی دانید

 
مواردی که احتمالاً در مورد زبان اسپانیایی نمی دانید
اگر به فکر یادگیری یک زبان جدید هستید ، اسپانیایی را امتحان کنید. اسپانیایی در سراسر جهان صحبت می شود و زبان مفیدی برای مشاغل و گردشگران است. در این مقاله مواردی که احتمالاً در مورد زبان اسپانیایی نمی دانید را آورده ایم.

آیا میدانید؟

اسپانیایی با 329 میلیون گویشور در سراسر جهان دومین زبان رایج در جهان است؟ وهمچنین زبان مادری 44 کشور عظیم و چهارمین زبان پرکاربرد از نظر گسترش جغرافیایی است. اگر اسپانیایی را یاد بگیرید ، می توانید در سراسر جهان برای خود یک دوست هم زبان پیدا کنید.

راحت تر از چیزی است که فکر می کنید

برای نخستین بار ، تلاش برای یادگیری زبان اسپانیایی می تواند سخت بنظر بیاید ، اما هنگامی که با اصول اولیه آشنا شوید ، متوجه خواهید شد که اسپانیایی یکی از آسان ترین زبان ها برای یادگیری است. اسپانیایی در واقع یکی از واجی ترین زبانهای جهان است ، یعنی بیشتر کلمات بصورت هجی تلفظ می شوند. بنابراین ، اگر بتوانید کلمات را هجی کنید ، می توانید صحبت کنید.

اسپانیایی و انگلیسی مشترکات زیادی دارند

شاید متوجه نشوید ، اما زبان انگلیسی به شدت تحت تأثیر عربی است و اسپانیایی نیز همینطور است! هر دو زبان همچنین یک ارتباط متداول با لاتین دارند ، به این معنی است که بسیاری از کلمات در هر دو زبان بسیار شبیه به هم هستند و به افراد انگلیسی زبان کمک می کند تا راحت تر اسپانیایی را یاد بگیرند.

یک زبان خنده دار است ..

منظور ما این است که اسپانیایی زبان خوبی برای گفتن جوک است. اسپانیا میزبان کاملی از شوخی های ملی مشهور است که به نام های شیشه ای شناخته می شوند ، که هدف آنها مؤسسات ملی مانند پلیس و ارتش است. نکته دیگری که ممکن است یادگیری زبان اسپانیایی را آسانتر کند (یا حداقل به او جوک بگویید) آنها دوست دارند با یک دکتر خوب شوخی کنند.

اسپانیایی زبان اولین رمان مدرن بود

شاید شما به خوبی از دون کیشوت در مدرسه شنیده اید یا خوانده اید که در سال 1605 نوشته شده است ، به عنوان کلاسیک ادبیات غربی و همچنین اولین رمان مدرن در نظر گرفته می شود. این نویسنده اسپانیایی میگوئل د سروانتس ساوهرا به زبان مادری خود نگاشته و در مزارع اسپانیایی قرار گرفته است. این اثر بر تمام نویسندگان مختلف سراسر دنیا تأثیر داشت.

اسپانیایی دو نام دارد: Castellano و Español

گویشوران اسپانیایی اغلب از زبان خود به عنوان espa eol و castellano یاد می کنند که این کلمه اسپانیایی "Castilian" است.

اصطلاحات اعمال شده می تواند از منطقه به منطقه دیگر متفاوت باشد ، و همچنین می تواند منعکس کننده دیدگاه های سیاسی و اجتماعی باشد. در انگلیسی اصطلاح "Castilian Spanish" می تواند برای گویشهای فردی اسپانیایی که در قسمتهای شمالی و مرکزی اسپانیا صحبت می شود ، مورد استفاده قرار گیرد. گاهی اوقات ، این اصطلاح با استفاده از اسپانیایی آمریکای لاتین ، آزادانه تر برای اشاره به اسپانیایی هایی که در اسپانیا صحبت می شوند ، استفاده می شود.

آکادمی سلطنتی اسپانیا "مسئول" این زبان است

آکادمی سلطنتی اسپانیا به طور رسمی وظیفه دارد متولی زبان اسپانیایی باشد. این خانه در مادرید واقع شده است و از طریق انجمن آکادمی های زبان اسپانیایی در 21 کشور دیگر که به زبان اسپانیایی صحبت می کنند ، آکادمی های زبان زیادی را اداره می کند.

آکادمی ، کار خود را از قرن 18 آغاز کرد و از آن زمان تا کنون فرهنگ لغات و کتاب های دستور زبان منتشر کرده است ، که به طور رسمی در اسپانیا و دیگر کشورهای اسپانیایی زبان پذیرفته شده اند. آکادمی برای اختراع استفاده از علائم معکوس و علامت تعجب ، که منحصر به زبان اسپانیایی است ، معروف می باشد.

عربی اسپانیایی را تحت تأثیر قرار داد

ارتش های عربی در سال 711 شروع به فتح شبه جزیره ایبری کردند و هنر ، معماری و زبان عربی را به منطقه آوردند. عربی به تدریج با اسپانیایی قدیمی مخلوط شد تا به زبانی که امروزه صحبت می شود تبدیل شود.

وقتی اسپانیا اعراب را در سال 1492 اخراج کرد ، این زبان حدود 8000 کلمه عربی را حفظ کرد. به غیر از لاتین ، عربی بزرگترین کمک به اسپانیایی است. کلمات بسیاری که شما قبلاً به زبان اسپانیایی می دانید از زبان عربی آمده است ، مانند el alfombra (فرش) ، la almendra (بادام) و la almohada (بالش).

هنگامی که به اسپانیا سفر می کنید ، به مکان های مختلف ، منطقه و نام سایت های تاریخی که از زبان عربی آمده مانند ال الحمرا را میبینید.

اولین متون اسپانیایی بیش از 1000 سال پیش نوشته شده است!

Las Glosas Emilianenses (براقهای سنت امیلیانوس) ، که در سال 964 نوشته شده است ، مدت ها تصور می شد که نخستین متون نوشتاری اسپانیایی هستند که تا به امروزه زنده مانده اند که شامل یادداشت های اسپانیایی است که روی یک نسخه خطی مذهبی لاتین ساخته شده است.

تصور می شود که نویسنده ای ناشناخته و راهبی در صومعه سوسو بوده است. در سال 2010 ، با این وجود ، Real Academyia Española اعلام کرد که اولین نمونه از نوشته های اسپانیایی نوشته شده در اسناد قرون وسطایی قرن 9 معروف به "کارتونی های والپوئستا" از استان بورگوس وجود دارد.

اسپانیا زبانی شاعرانه با جملات طولانی دارد

وقتی از انگلیسی به اسپانیایی ترجمه می کنید ، متن شما به احتمال زیاد 15-25٪ گسترش می یابد. این بدان دلیل نیست که کلمات اسپانیایی طولانی تر از کلمات انگلیسی است (و قطعاً اینطور نیستند)

دلیل این گسترش این است که اسپانیایی جزئیات ، شعر و بیان بیشتری دارد. بنابراین از کلمات بیشتری برای توصیف چیزی استفاده می کند که احتمالاً انگلیسی فقط با یک کلمه خلاصه می شود.

به عنوان مثال ، عبارت el sentido de las agujas del reloj به معنای واقعی کلمه به معنای "در جهت سوزن ساعت" است ، اما در انگلیسی "جهت عقربه های ساعت" می گوییم که در اسپانیایی کلمه ای برای "جهت عقربه ساعت" وجود ندارد و مجبور است از عبارت فوق الذکر استفاده کند!

تقاضای یادگیری زبان اسپانیایی رو به افزایش است

اسپانیا همیشه یک مقصد مسافرتی و تحصیلی خارجی خوبی بوده است. تحصیل اسپانیایی در مدارس و دانشگاه ها نیز محبوبیت زیادی یافته است. این روزها این زبان در آسیا بسیار رواج یافته و نشان از اهمیت آن در بازارهای جهانی اقتصادی دارد.

استفاده از اسپانیایی آنلاین در سالهای اخیر با 800٪ باورنکردنی رو به افزایش بوده است و این بدان معنی است که این سومین زبان مشهور در اینترنت است ، نه چندان دور از ماندارین و انگلیسی.

تخمین زده می شود 18 میلیون دانش آموز در حال تحصیل اسپانیایی هستند. پیش بینی ها نشان می دهد که از چند نسل از این پس ، 10٪ از جمعیت جهان اسپانیایی را درک می کنند. در حالی که این تعداد در حال حاضر 6٪ است. این یک جهش بزرگ است!

 

خوب ، اینها فقط چند واقعیت جالب در مورد زبان اسپانیایی هستند. برای پیدا کردن بقیه باید زبان اسپانیایی یاد بگیرید! برای اطلاع از دوره های زبان های خارجه آموزشگاه سپانو وارد لینک های زیر شوید.

 

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید