10 نکته برای یادگیری سریع کلمات جدید فرانسوی

 
10 نکته برای یادگیری سریع کلمات جدید فرانسوی
یادگیری کلمات جدید فرانسوی می تواند یکی از سخت ترین بخش های یادگیری زبان فرانسوی باشد. برای رمزگشایی این زبان از این 10 نکته استفاده کنید تا بتوانید واژگان فرانسوی را سریعتر به خاطر بسپارید.

1. به دنبال ریشه ها باشید

وقتی می توانید کلمات فرانسوی را به خاطر بسپارید ، که همزمان یک ریشه داشته باشند.

به عنوان مثال ، وقتی "écrire" (to write) را یاد می گیرید ، می توانید "écrivain"  (writer) و "lécrire" (the act of writing) را نیز بیاموزید. این باعث افزایش واژگان شما می شود. کلمات و معانی آنها از زمانی که کل خانواده کلمات را با هم آموختید ، بیشتر در حافظه شما می ماند.

2. شناسه های خود را بشناسید

در هنگام یادگیری زبان فرانسوی ، لیستی از شناسه های فرانسوی / انگلیسی تهیه کنید (کلماتی که یکسان به نظر می رسند و معنای مشابهی با هم دارند).

برای مطالعه ، شناسه های خود را بر روی یک تکه کاغذ در دو ستون بنویسید (یکی برای کلمات فرانسوی و دیگری برای کلمات انگلیسی) و با تا زدن تکه کاغذ به صورت عمودی از نصف ، خود را امتحان کنید. توانایی خود را در به خاطر سپردن معنای انگلیسی و کلمه فرانسوی تست کنید.

3. با کتاب های درسی خود تمرین کنید

اکثر کتب زبان دارای تصویر واژگان جدید است. با نگاهی به تصاویر ، آنها را با استفاده از واژگانی که قبلاً می دانید یا مطالعه کرده اید ، توصیف کنید و سپس زیرنویس ها را در زیر تصاویر بخوانید تا ببینید چقدر خوب کار کرده اید. توجه کنید که چگونه کلمات فرانسوی در متن استفاده می شوند.

4. سه عدد جادویی است

اگر واقعاً در حفظ کردن کلمات واژگان تلاش می کنید ، هر کلمه را سه بار به فرانسوی و یک بار به انگلیسی بنویسید. سپس دوباره کلمه فرانسوی را بدون نگاه به عقب بنویسید بررسی کنید که آیا آن را درست نوشتید یا نه.

5- گوش دهید و تکرار کنید

به دنبال صداهای ضبط شده دیجیتالی کلمات فرانسوی باشید. سعی کنید یک بار به این موارد گوش دهید ، سپس بار دوم هر بار که به آن گوش می دهید ، به زبان فرانسه تکرار کنید. بسیاری از فیلم های عالی فرانسوی در YouTube وجود دارند که می توانند به شما در یادگیری واژگان کمک کنند و همچنین همیشه به تمرین گوش دادن بپردازید.

6. از کلمات جدید در یک جمله استفاده کنید

برای هر کلمه جمله جدیدی بنویسید. سعی کنید جمله خود را به یاد ماندنی کنید. نوشتن متن اغلب کلید یادآوری و یادگیری کلمات جدید فرانسوی است.

7. ایجاد انجمن

با کلماتی که با انگلیسی با آنها آشنا هستید ارتباط برقرار کنید.

به عنوان مثال ، به فعل فرانسوی "Rencontrer"  نگاه کنید. در حالی که این به معنای دیدار یا یافتن (meet or find) است ، معنی دیگر "روبرو شدن" (to encounter) است. این ارتباط را بین این دو کلمه برقرار کنید تا بتوانید معنی و کلمه را به فرانسوی یاد بیاورید.

8. کلمات فرانسوی را روزانه استفاده کنید

هر روز یک کلمه فرانسوی را انتخاب کنید.

هر روز ، کلمه فرانسوی مورد نظر خود را برای مطالعه و نوشتن آن با یا بدون معادل انگلیسی آن ، پیدا کنید. پس از آن کلمه جدید را در مکانهایی که در طول روز مشاهده خواهید کرد ، مانند آینه حمام ، مانیتور رایانه یا برنامه ریز خود قرار دهید.

کلمه فرانسوی را بارها و بارها در طول روز خود خواهید دید ، و تا پایان روز باید آن را به خاطر بسپارید!

9. آن را بنویسید

اگر هدف شما این است که با به سرعت کلمات اضافی فرانسوی را به خاطر بسپارید و واژگان خود را به سرعت افزایش دهید ، یک دفترچه از کلمات جدید درست کنید که میتوانید آن را در کلاس ، کتاب خانه و دیدار هایی که میروید نگه دارید و آن را باز  کرده و مطالعه و تمرین کنید ،. نگه داشتن سابقه کتبی از کلماتی که می آموزید به شما امکان می دهد پیشرفت خود را مرور و پیگیری کنید.

10. روزانه آن را انجام دهید

مطالعه واژگان فرانسوی را به طور منظم به عادت روزانه خود تبدیل کنید.

نکته اصلی یادگیری سریع یک زبان جدید ، مطالعه منظم آن است. لازم نیست برای مدت طولانی باشد؛ فقط چند دقیقه در هر روز می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

 

با ثبت نام در یک آموزشگاه زبان خوب می توانید کلمات فرانسوی بیشتری را نیز به واژگان خود اضافه کنید و زودتر به زبان فرانسوی مسلط شوید. آیا شما میخواهید به زبان فرانسه صحبت کنید؟ آموزشگاه زبان های خارجه سپانو رشت با داشتن محیطی آرام و بروز و همچنین مدرسانی مجرب و با سابقه میتواند به رویای شما در یادگیری زبان فرانسوی سرعت ببخشد. برای اطلاع از دوره های زبان فرانسوی سپانو و همچنین دوره های زبان های دیگر وارد سایت سپانو شوید.

 

www.sepano.org.ir

www.sepano.net

کانال تلگرام سپانو http://www.telegram.me/sepanoec

صفحه اینستاگرام سپانو :https://www.instagram.com/sepanola/

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید