جنبه های عملی آزمون ecl آلمانی

 
جنبه های عملی آزمون ecl آلمانی
آزمون زبان آلمانی ecl شامل جنبه های عملی می باشد تا توانایی افراد را در استفاده از زبان آلمانی در موقعیت های روزمره و همچنین پیشرفته بسنجد. این جنبه های عملی برای سنجش مهارت های مختلف وجود دارد و آزمون را برای افراد آسان تر کرده است.

امتحان بین المللی ecl آلمانی

ECL آزمونی بین المللی است که به زبان های مختلف زنده دنیا وجود دارد. یکی از مهم ترین زبان هایی که مورد توجه این آزمون قرار می گیرد، زبان آلمانی است. همچنین این آزمون در کشور های مختلفی برگزار می شود که یکی از این کشور ها، ایران است. ECL آزمونی بین المللی است و مهارت های مختلفی را برای سنجش سطح زبان آلمانی شما مورد ارزیابی قرار می دهد. هر کدام از این سطوح جنبه های عملی را شامل می شوند و همین موضوع باعث آسان تر شدن آن برای آزمون دهندگان می شود.

جنبه های عملی در آزمون ecl چیست و چگونه ارزیابی میشود؟

منظور از جنبه های عملی همان کاربرد های زبان آلمانی در زندگی روزمره ماست. زمانی که شما به یکی از کشور های آلمانی‌زبان مهاجرت می کنید، باید بتوانید در موقعیت های روزمره و پیشرفته یا در زمان کار و تحصیل از این زبان استفاده کنید. به همین خاطر طراحان سوال آزمون ecl، این موراد را هم در آزمون مد نظر قرار داده اند. نحوه به کارگیری این جنبه های عملی در هر قسمت از آزمون به شکلی متفاوت است که می توانید در مورد آن در ادامه مطلب بخوانید.

شما می توانید اطلاعات بیشتر درمورد سنجش مهارت های مختلف آزمون ecl را در سایت برگزار کننده آزمون بخوانید.

آزمون بخش نوشتاری «Schreiben» آلمانی

در بخش نوشتاری آزمون ecl افراد می توانند با فرهنگ لغت وارد جلسه آزمون شوند. فرهنگ لغت می تواند آلمانی به آلمانی یا آلمانی به هر زبان دیگری باشد. اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که لغت نامه یا دیکشنری که همراه دارید، باید کاغذی باشد و نه دیجیتال. همچنین باید فرهنگ لغت عمومی باشد نه موضوعی. یعنی دیکشنری های تخصصی در زمینه خاصی مجاز نیستند. قانون بعدی این است که هیچ چیزی نباید به صورت دستی در فرهنگ لغت نوشته شود. انجام دادن این کار به منزله تقلب خواهد بود و در صورت مشاهده چنین وضعیتی شما مجاز به ادامه آزمون نخواهید بود.

جنبه عملی: در زندگی روزمره گاهی اتفاق می افتد که ما معنی کلمه ای را نمی دانیم یا درمورد آن مطمئن نیستیم. در چنین موقعیتی به لغت نامه مراجعه می کنیم. طراحان این آزمون معتقد اند که وقتی این کار را در زندگی مان انجام می دهیم، چرا در امتحان نه.

شرکت در آزمون زبان

قسمت شنیداری Hören امتحان ecl

آزمون Hören این امتحان بین المللی به دو بخش مجزا تقسیم بندی میشود. هر کدام از آن ها دو بار تکرار و پخش می شوند. این یک امتیاز مثبت آزمون ecl نسبت به بقیه آزمون ها است. همچنین مدت زمان بخش شنیداری این آزمون از دیگر امتحانات بین المللی آلمانی کوتاه تر است و شما را کمتر خسته می کند. در دیگر آزمون های بین المللی، زمان گوش دادن بیش از دو برابر آزمون ECL است در حالی که قسمت ها تکرار نمی شوند.

جنبه عملی: در زندگی واقعی، اگر کسی از شما سوالی بپرسد و شما سوال او را متوجه نشوید، از او درخواست می کنید تا سوال خود را مجدد تکرار کند. همچنین اگر شما از کسی سوالی بپرسید یا چیزی به کسی بگویید و آن شخص متوجه حرف تان نشود، جمله خود را دوباره تکرار می کنید. پس باید این موضوع در چنین آزمون کاربردی هم وجود داشته باشد.

بخش خوانداری «lesen» آزمون ecl آلمانی

در این قسمت شما باید با توجه به متنی که می خوانید به سوالات پاسخ درست و دقیق بدهید. خوب است بدانید که اشکالی ندارد اگر پاسخ های شما کوتاه باشد. همه پاسخ ها می توانند کوتاه و دقیق باشند و لازم نیست جملات کامل و طولانی بنویسید. این در مقایسه با امتحانات دیگر خیلی بهتر است زیرا در آزمون های دیگر تنها زمانی پاسخ های شما کامل به نظر می رسد که جملات کامل و بلند بنویسید.

جنبه عملی: در واقع این بخش بر روی درک مطلب تمرکز دارد نه مهارت های نوشتاری شما. پس پاسخ های کوتاه را می توان برای اثبات درک این بخش ها پذیرفت. چون زمانی فرد توانایی دارد پاسخ کوتاه به سوالات بدهد که منظور متن را فهمیده باشد. و در اگر منظور متن را متوجه نشده باشد، جواب خود را حتی در قالب جملات طولانی نیز نمی تواند بیان کند.

امتحان مکالمه ecl آلمانی

قبل از هر چیز لازم است بدانید که این بخش از شما چطور سنجیده می شود. در آزمون مکالمه ecl هر جفت آزمون دهنده ای که وارد جلسه امتحان می‌شوند، از قبل مرتب و دسته بندی شده‌اند. یعنی این افراد به‌طور تصادفی انتخاب نمی‌شوند و هر متقاضی در آزمون شریک خود را انتخاب می کند. در واقع شما با این روش می توانید شریک مکالمه خود را از قبل انتخاب کنید. انجام این کار باعث کاهش فشار بر آزمون دهندگان می شود. اگر برای مکالمه هیچ شریکی نداشته باشید، آزمون گیرندگان کسی را به صورت رندوم به عنوان شریک برای شما انتخاب می کنند و یا ممکن است از شما به صورت تک نفره آزمون بگیرند. لازم است بدانید که مدت زمان آزمون زمانی که شما به صورت تک نفره یا دو نفره وارد آزمون می شوید، متفاوت خواهد بود. برای اطلاع از مدت زمان این قسمت ها مطلب «بخش های مختلف آزمون ecl » را بخوانید و جداول مربوطه را مطالعه کنید.

 جنبه عملی: در این امتحان سعی می‌شود از تاکتیک‌هایی که آزمون دهندگان در سایر گواهینامه‌ها برای «خودنمایی» در مقابل شریک تصادفی خود استفاده می‌کنند، اجتناب کند. در واقع شرکا می توانند رویکرد خود را قبل از امتحان واقعی نیز تمرین کنند.

مکالمه زبان آلمانی

موفقیت در آزمون ecl آلمانی

برای قبول شدن در کل آزمون باید حداقل میانگین 60 درصد از کل مهارت های آزمون ECL را کسب کنید. مثلا اگر در چهار مهارت 80، 80، 50 و 40 درصد امتیاز را بگیرید، میانگین آن 62.5 درصد می شود و شما آزمون را پشت سر گذاشته اید. اما در آزمون های دیگر چنین چیزی وجود ندارد. و بدین معناست که شما دو مهارت را پاس نشده اید. این یعنی شانس قبولی شما در آزمون ECL بسیار بیشتر از سایر آزمون هاست.

دریافت نمره خوب در امتحان بین المللی

برای اینکه نمره خوبی در آزمون به دست آورید، باید مطالب را به خوبی آموزش دیده باشید. برای یادگرفتن این زبان می توانید به موسسه آلمانی سپانو در رشت مراجعه کنید. چون آکادمی سپانو اولین برگزار کننده آزمون بین المللی ecl در ایران است. بنابراین می توانید با برگزاری دوره ها و کلاس های متعدد در قالب فشرده، ترمیک و خصوصی به سه صورت حضوری، آنلاین و هیبرید کمک بسیار زیادی به شما در موفق شدن آزمون های آلمانی از جمله ecl کند.

سپانو همچنین دوره های آمادگی آزمون آلمانی برگزار می کند تا با کمک اساتید برتر استان گیلان، افراد را به صورت تخصصی برای آزمون های بین المللی آماده کند. برای شرکت در آزمون ecl یا ثبت نام در دوره های ما، وارد سایت آکادمی زبان سپانو شوید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد دوره های سپانو دارید، با ما به شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما میتوانید این شماره را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ موسسه صحبت کنید.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید