معرفی آزمون ایتالیایی چیلز CILS

 
معرفی آزمون ایتالیایی چیلز CILS
امتحان بین المللی CILS، آزمونی به زبان ایتالیایی است. دریافت نمره عالی در این تست باعث می شود که مدرک زبان ایتالیایی خود را دریافت کرده و به ایتالیا مهاجرت کنید.

آزمون زبان ایتالیایی CILS

امتحان بین المللی چیلز  (Esame CILS) یکی از معتبر ترین آزمون های بین المللی زبان ایتالیایی است. CILS در واقع کوتاه شده‌ی عبارت Certificazione di Italiano come Lingua Straniera است. افرادی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارند، متقاضیان این آزمون هستند. این آزمون مانند بسیاری از امتحانات بین المللی شامل سطوح مختلفی است تا افراد با هر سطحی بتوانند در آن شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنند. لازم است بدانید که سوالات آزمون بین‌المللی چیلز طبق استاندارد زبان‌های خارجی اتحادیه اروپا می باشد و مدرک آن کاملا معتبر است.

سطوح مختلف امتحان چیلز ایتالیایی

  این آزمون ایتالیایی به 6 سطح مختلف (از A1 تا C2)  تقسیم بندی می‌شود که برای هر کدام از این سطوح، متناسب با دانش زبانی متقاضیان، سوالاتی طرح شده است. در آزمون چیلز سطوح A1 و A2 در حد مبتدی هستند و بقیه سطوح به ترتیب زیر می باشند.

 CILS UNO/ اولین سطح آزمون چیلز: این سطح از آزمون ایتالیایی بعد از سطوح مبتدی قرار دارد و معادل b1 می باشد. مدت زمان در نظر گرفته شده برای پاسخ به سوالات این بخش، 3 ساعت است.

 CILS DUE/ دومین سطح آزمون چیلز: مدت زمان این بخش 4 ساعت است زیرا از سطج قبلی پیشرفته تر است و معادل سطح b2 می باشد. برای دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه های ایتالیایی زبان لازم است تا مدرک این سطح را داشته باشید.

CILS TRE/ سومین سطح آزمون چیلز: این سطح معادل c1 است و شما برای گذراندن این سطح لازم است تا توانایی مکالمه بسیار بالایی داشته باشید. این سطح از آزمون 5 ساعت به طول می انجامد. توصیه میشود که قبل از شرکت در آزمون مکالمه ایتالیایی خود را به اندازه کافی تقویت کنید.

 CILS QUATTRO/ چهارمین سطح آزمون چیلز:  این مورد سخت ترین سطح آزمون چیلز است که معادل c2 می باشد. در این سطح، آزمون دهندگان باید طی مدت 5 ساعت و نیم به سوالات پیشرفته ایتالیایی پاسخ دهند. تنها افرادی که موفق به دریافت مدرک این سطح می‌شوند که تفاوتی از لحاظ مهارت زبان ایتالیایی با یک فرد Native ایتالیایی زبان نداشته باشند.

آموزش زبان ایتالیایی در رشت

اعتبار آزمون چیلز

این امتحان ایتالیایی بسیار معتبر است و شما بعد از دریافت مدرک این می توانید آن را به دانشگاه ها و مراکز کاری و تحصیلی متعدد ارائه دهید و مورد قبول واقع شوید. لازم است بدانید که مدت اعتبار این امتحان بین المللی ایتالیایی مادام العمر است و تاریخ انقضا ندارد. پس شما بعد از موفقیت در این آزمون و دریافت مدرک خود می توانید آن را تا همیشه در اختیار داشته باشید.

ساختار ازمون ایتالیایی

این امتحان بین المللی ایتالیایی شامل سنجش مهارت های مختلف شنیداری (Ascolto خوانداری و درک مطلب (Comprensione della lettura)، گرامر (Analisi delle strutture di comunicazione)، نوشتاری (Produzione scritta) و مکالمه (Produzione orale) است. اما نحوه بارم بندی این بخش ها، بدین گونه است که سطح a1 و a2 برای این مهارت ها 60 نمره دارد و اما سنجش همین ممهارت ها برای سطوح بالاتر 100 نمره را به خود اختصاص می دهد.

حداقل نمره ای که شما باید در این آزمون دریافت کنید، 55 درصد از نمره کامل است. یعنی برای سطوح a1 و a2 باید در هر مهارت 6.6 نمره و برای سطوح بالاتر در هر مهارت 11 نمره بگیرید. تنها در این صورت است که میتوانید مدرک خود را از این آزمون دریافت کنید. افرادی که حد نصاب این نمره ها را نیاورند، به آن ها مدرک داده نخوهد شد اما یک گواهی اعطا می‌شود که مهارت‌های قبول شده و رد شده را نشان می‌دهد و برای شرکت در آزمون مجدد مهارت‌های رد شده به کار می‌آیند.

شرکت در آزمون جبرانی چیلز ایتالیایی

لازم است بدانید که در صورتی که شما نمره حد نصاب را در این امتحان به دست نیاورید، می توانید ظرف مدت 18 ماه بعد از آزمون اول، در آزمون جبرانی شرکت کنید. پس اگر در آزون اول نمره مطلوب را به دست نیاودید، از این بابت نگران نباشید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که در آزمون جبرانی تنها مهارت هایی از شما سنجیده خواهد شد که در آن نمره کافی به دست نیاوردید و نیازی به امتحان مجدد برای مهارت های پذیرفته شده نیست.

 زبان ایتالیایی در رشت

منابع آزمون ایتالیایی CILS

بسیار واضح و مشخص است که این آزمون از شما گرفته می شود تا سطح زبان ایتالیایی تان برای مهاجرت و زندگی در ایتالیا سنجیده شود. شما طی این امتحان باید توانایی خود را جهت مکالمه و استفاده از این زبان در موقعیت های روزمره و پیشرفته نشان دهید. با توجه به این توضیحات آزمون منبع واحدی نخواهد داشت و دانسته های شما از زبان ایتالیایی از شما امتحان گرفته می شود. بنابراین باید قبل از شرکت در آزمون زبان ایتالیایی خود را کاملا تقویت کرده و آموزش ببینید.

آموزش زبان ایتالیایی در رشت

آکادمی زبان سپانو در رشت، میتواند انواع زبان های خارجه اعم از زبان ایتالیایی را به شما آموزش داده و شما را برای آزمون های بین المللی آماده کند. بنابراین اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید و میخواهید در در آزمون چیلز ایتالیایی شرکت کرده و مدرک دریافت کنید، می توانید به آموزشگاه سپانو در رشت مراجعه کرده و این زبان را یاد بگیرید.

برای ثبت نام در دوره ها و کلاس های سپانو به سایت آموزشگاه یا مرکز موسسه مراجعه کنید. اگر قبل از ثبت نام سوالی از ما دارید، با شماره های زیر تماس بگیرید.

  33330595_013

32330596-7_013

علاوه بر این می توانید شماره رو به رو را در تلفن همراه خود ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ آموزشگاه سپانو صحبت کنید.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید