درمورد آزمون dsh چه میدانید؟

 
درمورد آزمون dsh چه میدانید؟
اگر قصد مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، خوب است بدانید که مدرک این آزمون برای پذیرفته شدن شما در دانشگاه ها کمک زیادی به شما میکند. اگر میخواهید در این آزمون شرکت کنید، مطلب رو به رو را بخوانید و سپس برای مسلط شدن به زبان آلمانی تمرین کنید.

تحصیل در دانشگاه های آلمان

سالانه بسیاری از افراد تصمیم میگیرند که در یکی از دانشگاه های آلمانی زبان به ادامه تحصیل بپردازند و مدرک خود را از دانشگاه ها دریافت کنند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است بدانید که برای انجام چنین کاری باید مدرک زبان آلمانی داشتید، در غیر این صورت پذیرفته نخواهید شد. برای اینکه مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کنید، لازم است در یکی از آزمون های آلمانی شرکت کرده و نمره خوبی در آن آزمون به دست آورید. آزمون های زبان آلمانی متعدد هستند و شما برای دریافت مدرک خود میتوانید از طریق هر کدام از آزمون های زبان آلمانی نسبت به دریافت مدرک اقدام کنید.

یکی از این آزمون های زبان آلمانی که بین المللی است و اعتباری جهانی دارد، امتحان ecl است. این آزمون برای ارائه دادن به بسیاری از دانشگاه های آلمانی زبان مناسب و مطلوب است. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر درمورد این امتحان بین المللی، مطلب رو به رو تا انتها بخوانید.

آزمون زبان آلمانی ECL

آزمون زبان آلمانی DSH فقط در کشور آلمان برگزار میشود. این آزمون یک امتحان بین المللی استاندارد و معتبر در زبان آلمانی است که فقط در آلمان قابل اخذ است و در کشورهای دیگر برگزار نمی شود. این آزمون شامل دو بخش کتبی و شفاهی است و هر بخش در روزهای مختلف برگزار خواهد شد. برای اینکه اطلاعات خود را درمورد بخش های مختلف این آزمون تکمیل کنید، مقاله «بخش های مختلف آزمون dsh آلمانی» را بخوانید. لازم است بدانید که شما در صورتی که بخش کتبی امتحان dsh را نگذرانده باشید، نمی توانید در آزمون شفاهی شرکت کنید.

آزمون های زبان آلمانی

نحوه تعیین نمره dsh برای آزمون دهندگان

بعد از اتمام آزمون نمره شما بررسی و به شما اعلام خواهد شد. هر فرد در آزمون DSH می تواند نمرات 1 تا 3 را در هر مهارت کسب کند. نمره سه بالاترین نمره ای است که افراد می گیرند. اما افراد برای قبولی در هر بخش باید حداقل نمره 2 را دریافت کنند. لازم است بدانید که در آزمون DSH ابتدا آزمون کتبی و سپس شفاهی گرفته می شود.

 نتایج آزمون DSH، شامل سه سطح A (A1,A2) ،B (B1, B2) و C (C1,C2) است که به‌صورت DSH1 (B2) ،DSH2 (C1) و همینطور DSH3 (C2) ارائه میشود. تقریباً همه دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام افراد متقاضی به DSH2 یا DSH3 نیاز دارند و نمره پایین تر از این مقدار از شما پذیرفته نخواهد شد.

تاریخ برگزاری آزمون DSH آلمانی

هر دانشگاهی بنا به شرایطی مخصوص، به صورت شخصی تصمیم می گیرد که هر چند وقت یک‌بار آزمون DSH را برگزار کند. به همین خاطر بعضی از دانشگاه‌ها آزمون را 1 تا 2 بار در سال و بعضی دیگر حتی 4 بار در سال هم برگزار می‌کنند. بنابراین برای اطلاع دقیق از زمان برگزاری آزمون، باید مستقیماً با دانشگاهی که مایل به ثبت‌نام و یا تحصیل در آن هستید، تماس گرفته و اطلاعات مربوطه را از آن ها جویا شوید.

آموزش زبان آلمانی آسان

اعتبار امتحان بین المللی dsh

آزمون زبان آلمانی dsh برای ارائه به دانشگاه ها و همچنین مراکز کاری آلمانی زبان کاملا معتبر است. پس از این بابت هیچ گونه نگرانی نداشته باشید. اما لازم است بدانید که مدت اعتبار مدرک آن، 2 ساله است. این بدان معناست که شما بعد از اینکه در آزمون آلمانی شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کردید، تا دو سال می توانید این مدرک را به مراکز مربوطه ارائه داده و آماده پذیرش باشید. در غیر این صورت مدرک شما باطل خواهد شد و باید دوباره در آزمون شرکت کنید.

اگر در یکی از بخش ها قبول نشوم، چه میشود؟

 عملکرد شما در بخش‌های مختلف آزمون کتبی و شفاهی DSH به‌ صورت درصد ارائه می شود اما نتیجه نهایی شما به‌صورت «گذرانده» یا «پاس‌نشده» اعلام خواهد شد.

موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

 اولین قدم برای شرکت در این آزمون ها تقویت زبان آلمانی است. در صورتی که شما تسلط کافی از این زبان نداشته باشید، شرکت در آزمون هم بی فایده است. پس برای موفق شدن در آزمون لازم است تا زبان آلمانی را به خوبی یاد بگیرید. برای این کار باید در آموزشگاهی معتبر ثبت نام کنید. زمانی که خودتان در خانه به آموزش بپردازید، تسلط به این زبان بسیار سخت و خسته کننده خواهد شد. اما تمرین در خانه در کنار شرکت در کلاس های آموزش زبان و آمادگی آزمون کمک زیادی به پیشرفت و موفقیت شما می کند.

دوره های آلمانی در سپانو

سپانو با برگزاری دوره های آموزش آلمانی و همچنین کلاس های آمادگی آزمون، به شما کمک می کند تا خود را برای آزمون های آلمانی آماده کنید و نمره مطلوبی به دست آورید. برای ثبت نام در هر کدام از این دوره های میتوانید به سپانو مراجعه کرده یا وارد سایت موسسه سپانو شوید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد این دوره ها داشتید، میتوانید با ما به شماره های زیر تماس گرفته و پاسخ سوالات خود را از ما دریافت کنید.

33330595_013

32330596-7_013

علاوه بر این می توانید سوالات خود را به صورت تایپ شده از ما در واتس اپ به شماره زیر 09215231719 بپرسید و یا با یک کلیک واتس اپ ما را باز کرده و با ما صحبت کنید.

لوگوی سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید