بخش های مختلف آزمون dsh آلمانی

 
بخش های مختلف آزمون dsh آلمانی
در صورتی که شرایط مهاجرت تحصیلی به آلمان را دارید، بهتر است مدرک آزمون زبان آلمانی dsh را دریافت کنید. آزمون dsh مشابه امتحان بین المللی تست داف است اما تفاوت هایی نیز با آن دارد. شما میتوانید اطلاعات کلی از امتحان dsh را در این مطلب بخوانید.

مهاجرت تحصیلی به آلمان

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید، بهتر است بدانید که برای به وقوع پیوستن هدفتان میتوانید مدرک زبان آلمانی DSH را دریافت کنید. برای مهاجرت به آلمان و یا دیگر کشور های آلمانی زبان، باید مدرک این زبان را داشته باشید. برای دریافت مدرک هم باید در یکی از آزمون های زبان آلمانی شرکت کرده و نمره حد نصاب را به دست آورید. آزمون های زبان آلمانی بسیار متعدد هستند و شما میتوانید با توجه به شرایط خودتان در یکی از این آزمون ها شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنید. البته ذکر این نکته نیز واجب است که ممکن است برای قبول شدن در برخی از مراکز مثل دانشگاه ها مجبور به دریافت دو مدرک زبان آلمانی شوید. بنابر این بهتر است قبل از اینکه تصمیم خود را قطعی کنید، اطلاعات کلی درمورد آزمون های زبان آلمانی به دست آورید.

امتحان بین المللی زبان آلمانی DSH

یکی از آزمون های زبان آلمانی بین المللی که شما میتوانید با شرکت در آن مدرک خود را دریافت کنید، آزمون dsh است. این تست بین المللی نیز مانند بسیاری دیگر از آزمون ها، مهارت های مختلف زبان آلمانی را از شما می سنجد تا بتواند سطح شما را به صورت دقیق بررسی و ارائه کند. شما می توانید اطلاعات خود را درمورد این آزمون در مطلب پیش رو کامل کنید.

بخش های مختلف آزمون dsh آلمانی

در ابتدا لازم است بدانید که نمره شما در هر کدام از بخش های مختلف این آزمون سه نمره را به خود اختصاص میدهد. این بدان معناست که شما می توانید در هر کدام از مهارت های مختلف این آزمون، نمرات یک تا سه را دریافت کنید. نمره سه بالاترین امتیاز است اما شما برای قبولی لازم است حداقل نمره 2 را در هر قسمت بگیرید. دریافت نمره یک بدان معناست که شما آن سطح از آزمون را پست سر نگذاشته اید. خوب است بدانید که در ابتدا امتحان نوشتاری و سپس امتحان شفاهی از شما آزمون گرفته میشود. و شما تا زمانی که آزمون کتبی خود را پشت سر نگذارید، نمی توانید در امتحان شفاهی شرکت کنید.

 شرکت در آزمون های زبان آلمانی

برگزاری آزمون کتبی آلمانی

آزمون کتبی dsh شامل چند بخش مختلف می باشد که میتوانید در ادامه مطلب در مورد هر کدام از این قسمت ها بخوانید. اما قبل از آن لازم است بدانید که قالب دقیق سوالات هر دانشگاهی با دانشگاه دیگر متفاوت است. البته در حال کلی تقریبا به هم شباهت دارند. مهم ترین نکته درمورد این آزمون این است که تقریبا 10 درصد از کل نمره امتحان شما به دستور زبان اختصاص داده شده است که در بخش های مختلف از شما سنجیده خواهد شد.

درک مطلب شنیداری آزمون dsh

اولین بخش از آزمون زبان آلمانی dsh شامل شنیدن است و 80 دقیقه طول می کشد. در ابتدا شما به نوعی سخنرانی 10 دقیقه ای گوش می دهید و بعد 8 دقیقه فرصت دارید تا به سوالات مربوط به آن پاسخ دهید. شما دو بار به این متن گوش خواهید داد و در بین دو بار گوش دادن نیز ، 5 دقیقه زمان دارید. اما بعد از گوش دادن دوم، برای شما 50 دقیقه زمان در نظر گرفته می شود تا به همه سوالات پاسخ دهید.

مهارت خوانداری و درک مطلب

مرحله دوم از آزمون شما، خواندن است. شما باید متنی را بخوانید و سپس با توجه به آن به سوالات مربوطه پاسخ دهید. این بخش شامل 2 قسمت درک مطلب و گرامر است. برای سنجش مهارت خوانداری برای شما 90 دقیقه زمان در نظر گرفته شده است. به شما توصیه میشود که ابتدا به سوالات گرامر و سپس سوالات متن پاسخ دهید. بدین صورت که 30 دقیقه را به گرامر و 60 دقیقه بعدی را به خوندن اختصاص بدین. در بخش درک مطلب باید به 8 سوال مربوط به متن پاسخ دهید اما برای بخش گرامر 8 جمله برای شما وجود داره که شما باید بدون تغییر معنی آن ها، ساختار دستوری آن ها را باز نویسی کنید.

زبان آلمانی در رشت

سنجش مهارت نوشتاری در آزمون dsh

مهارت نوشتاری، آخرین بخش از آزمون کتبی شماست. در این بخش شما باید در طی 70 دقیقه یک متن 250 تا 300 کلمه بنویسید و در آن یک متن کوتاه یا یک تصویر را توصیف کنید.

برگزاری آزمون شفاهی dsh آلمانی

امتحان شفاهی شما شامل صحبت مستقیم است و فرد آزمون گیرنده، مهارت زبان آلمانی شما را هنگام صحبت کردن می سنجد. نمره این بخش از آزمون شما هممانند امتحان کتبی در مقیاس 1 تا 3 بررسی می شود. لازم است بدانید که این امتحان حدود یک هفته بعد از آزمون کتبی از شما گرفته می شود. البته به شرطی به امتحان شفاهی دعوت خواهید شد که در آزمون کتبی حداقل DSH 1 گرفته باشید.

چگونه در آزمون dsh موفق شوم؟

برای اینکه در این امتحان بین المللی نمره خوبی به دست آورید، باید زبان آلمانی خود را تقویت کرده و به این مهارت مسلط شوید. شما میتوانید بعد از آموزش زبان المانی خود در آمادگی سپانو، در دوره های آمادگی آزمون آلمانی ما نیز شرکت کرده و خود را به صورت تخصصی برای این امتحان دانشگاهی آماده کنید. برای شرکت در دوره ها و کلاس های سپانو کافی است به صورت حضوری به سپانو مراجعه کنید یا وارد سایت ما شوید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی داشتید، میتوانید با شماره های زیر تماس بگیرید یا با ما در واتس اپ صحبت کنید.

 33330595_013

32330596-7_013 

شما میتوانید با کلیک بر روی عکس زیر وارد اینستاگرام سپانو شده و ما را دنبال کنید.

اینستاگرام سپانو

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید