شرکت در آزمون تست داف زبان آلمانی

 
شرکت در آزمون تست داف زبان آلمانی
امتحان بین المللی TestDaf برای مهاجرت به المان کمک زیادی به شما میکند تا مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کنید. شما با دریافت این مدرک میتوانید به کشور های آلمانی زبان مهاجرت کرده و آنجا کار یا تحصیل کنید.

برگزاری آزمون تست داف آلمانی

یکی از آزمون های زبان آلمانی که میتوانید در آن شرکت کنید تا مدرک خود را جهت مهاجرت دریافت کنید، همین آزمون تست داف است. شرکت در امتحان تست داف آلمانی به شما کمک میکند تا سطح زبان آلمانی خود را بسنجید و در صورت دریافت نمره حد نصاب، مدرک خود را بعد از مدت زمان معینی دریافت کنید. شما با دریافت مدرک این امتحان یا دیگر آزمون های آلمانی مثل ecl و گوته و... میتوانید مهاجرت کرده و به تحصیل در دانشگاه های آلمانی زبان یا کار بپردازید.

آزمون TestDaf چگونه است؟

جالب است بدانید که تست داف مخفف Test Deutsch als Fremdsprache به معنی « آلمانی را به عنوان زبان خارجی تست کنید» است. این امتحان بین المللی برای افرادی که قصد کار یا تحصیل در کشور های آلمانی زبان را دارند، بسیار مورد استفاده قرار میگیرد. پس لازم است اطلاعات خود را در این رابطه تکمیل کنید و سپس تصمیم خود را درمورد شرکت کردن در این آزمون بگیرید.

بخش های مختلف آزمون تست داف آلمانی

آزمون بین المللی تست داف برای سنجش سطح زبان آلمانی شما به صورت دقیق، مهارت های مختلف این زبان را در قالب قسمت های مختلف از شما آزمون می گیرد. در واقع در این ازمون سنجیده میشود که شما تا چه حد توانایی صحبت کردن، درک مطلب و متوجه شدن صحبت دیگران را دارید و میتوانید در موقعیت های روزمره و پیشرفته از آن استفاده کنید. لازم است بدانید که این آزمون در کل 3 ساعت و 10 دقیقه به طول می انجامد که در قالب بخش های مختلف شامل درک مطلب، شنیداری، شفاهی و نوشتاری به شما ارائه می شود.

شما میتوانید در مورد سنجش مهارت های مختلف این آزمون در مقاله « قست های مختلف امتحان TestDaf» اطلاعات زیاید به دست آورید.

آزمون تست داف در رشت

نحوه نمره دهی آزمون TestDaf

بعد از اینکه بخش های مختلف این آزمون را پشت سر گذاشتید، نمرات شما بعد از مدت کوتاهی اعلام خواهد شد. این نمرات در سه سطح 3 و 4 و 5 به صورت زیر اعلام خواهد شد.

سطح تست داف 5 (TDN 5)

سطح تست داف 4 (TDN 4)

سطح تست داف 3 (TDN 3)

خوب است بدانید که در صورت دریافت مدرک TDN 4 لازم نیست مدرک دیگری دریافت کنید و این مدرک به تنهایی میتواند نیاز شما را برای مهاجرت ها کاری و تحصیلی بر طرف کند. چون مدرک تست داف 4 مطابق سطح b1 چارچوب مشترک اروپایی است. البته در بعضی از مراکز ارائه مدرک پایین تر از تست داف 4 را هم از شما قبول میکنند. اما با داشتن این مدرک خیال تان از بابت پذیرفته شدن کاملا راحت خواهد بود. مدارک پایین تر  نظیر تست داف 3 معمولا برای ارائه قبول شدن در کالج های فنی و مراکز کاری کاربرد دارد و در دانشگاه ها به سختی پذیرفته خواهد شد.

سطوح مختلف آزمون آلمانی تست داف

همانطور که خواندید سطح تست داف 3 برای مراکز کاری کاربردی تر است اما شما با دریافت مدرک تست داف 4 میتوانید در دانشگاه های آلمانی زبان پذیرفته شوید و به تحصیل بپردازید. TDN 5 بالاترین سطح از امتحان بین المللی تست داف است. این سطح بدان معناست که افراد توانایی تحصیل در مقاطع بالا را در دانشکاه های آلمانی زبان دارند.

خوب است بدانید که ساختمان تست داف مقاطع و سطوح پایین تر از TDN 3 را نمره بندی نمیکند. در صورتی که فرد آزمون دهنده نمره پایین تر از این سطح را دریافت کرده باشد، بیان می شود که شرکت کننده آزمون به سطح ورودی امتحان آلمانی تست داف نرسیده است.

 سطح آزمون تست داف سطح معادل در آلمانی  تعداد سوالات صحیح 
 TDN 5  C2 90 تا 100 درصد 
 TDN 4 B2 یا C1 80 تا 90 درصد 
 TDN 3 B1 یا  B2 70 تا 80 درصد 

برگزاری آزمون TestDaf زبان آلمانی

اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، بهتر است بدانید که این امتحان بین المللی 6 بار در سال برگزار می شود و تعداد شرکت کنندگان آن محدود است. در واقع این آزمون هر دو ماه یکبار برقرار است و اگر به موقع ثبت نام خود را انجام دهید، میتوانید با خیال راحت در جلسه آزمون حاضر شوید. این آزمون در حال حاضر علاوه بر کشور آلمان در ترکیه هم برگزار میشود. محل برگزاری آزمون TestDaf در کشور ترکیه در شهرهای آنکارا،استانبول و ازمیر می‌باشد.

مدت اعتبار امتحان تست داف

این آزمون در کل دنیا و مخصوصا دانشگاه های آلمانی زبان، معتبر است. همچنین مهلت اعتبار آن مادام العمر است و شما میتوانید با یکبار شرکت در امتحان تست داف مدرک آن را تا همیشه در اختیار داشته باشید. این نکته را هم مد نظر داشته باشید که در صورتی که بعد از شرکت در آزمون، نمره مطلوب خود را به دست نیاوردید، میتوانید هر چند بار که دست داشته باشید در آزمون شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنید.

همچنین بعضی از مراکز بعد از مدت حدودا 2 سال این مدرک را از شما نمی پذیرند و گذشت این مدت را به معنای فراموش مطالب تلقی میکنند. پس بهتر است بعد از دریافت مدرک خود، هرچه سریع تر نسبت به ارائه آن به مراکز مد نظر اقدام کنید.

پاسخ به سوالات زبان آلمانی

موفقیت در آزمون آلمانی TestDaf

برای موفقیت در آزمون های زبان آلمانی باید به اندازه کافی به مطالب مسلط باشید تا بتوانید در زمان محدود به سوالات پاسخ دهید. برای انحام این کار باید ابتدا آموزش خود را تکمیل کنید و در کانار آن به تمرین و تکرار بپردازید. شما میتوانید برای گذراندن این دوره مهم به آکادمی زبان آلمانی سپانو مراجعه کرده و زبان خود را تقویت کنید. علاوه بر این سپانو برای آماده و موفق شدن شما در آزمون های آلمانی، دوره های آمادگی ازمون برگزار میکند تا بتوانید بهترین پاسخ را به سوالات آزمون بدهید.

برای شرکت در دوره ها و کلاس های سپانو، وارد سایت موسسه شوید یا به صورت حضوری اقدام به ثبت نام کنید. اگر سوالی درمورد هر کدام از دوره ها دارید، جهت مشاوره با شماره های زیر تماس بگیرید. یا با شماره 09215231719  با ما در واتس اپ آکادمی آلمانی سپانو صحبت کنید.

  33330595_013

32330596-7_013

 فراموش نکنید که اینستاگرام موسسه سپانو ، توییتر آموزشگاه و فیسبوک ما را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید