مقایسه آزمون ECL و ÖSD به صورت تخصصی

 
مقایسه آزمون ECL و ÖSD به صورت تخصصی
دریافت مدارک یکی از آزمون های زبان آلمانی نظیر ECL و ÖSD برای مهاجرت به آلمان ضروری و مهم است. زیرا سطح زبان آلمانی شما با شرکت در آزمون و دریافت مدرک اثبات خواهد شد. اگر مایل هستید اطلاعاتی درمورد این دو آزمون به دست آورید، این مطلب را بخوانید.

چگونگی دریافت مدرک آلمانی

برای اینکه یکی از مدارک زبان آلمانی را دریافت کنید باید در آزمون های مربوط به آن ها شرکت کرده و نمره خوبی به دست آورید. برای انجام این کار باید در زبان آلمانی به خوبی مهارت داشته باشید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن به سوالات در نظر گرفته شده در امتحانات بین المللی پاسخ دهید. اما قبل از همه این موارد لازم است تا اطلاعاتی در مورد همه آزمون های آلمانی داشته باشید. در این صورت میتوانید تصمیم درستی بگیرید و سپس خود را برای شرکت و کسب نمره خوب در آزمون آماده کنید.

سنجش مهارت های مختلف در آزمون های ECL و ÖSD

هر دوی این امتحانات بین المللی شامل سنجش مهارت های Lesen ، Schreiben ، Hören و Gespräch است. در این بخش ها، از مهارت های زبان آلمانی خواندن متون و درک مطلب، نوشتن مطالب، شنیدن پادکست ها با لهجه های افراد محلی و در نهایت صحبت کردن به صورت روان و سلیلس آزمون گرفته میشود. اما تفاوت این دو آزمون در این است که ecl شامل جنبه های عملی میباشد که پاسخ به پرسش ها را برای شما آسان تر میکند اما آزمون ÖSD شامل چنین مواردی نیست.

نحوه نمره دهی مهارت ها در ازمون های آلمانی

 برای قبول شدن در کل آزمون ECL باید حداقل میانگین 60 درصد از کل مهارت های آزمون را کسب کنید. مثلا اگر در چهار مهارت 80، 80، 50 و 40 درصد امتیاز را بگیرید، میانگین آن 62.5 درصد می شود و شما آزمون را پشت سر گذاشته اید. اما در مقابل آن، در ÖSD شرکت کنندگان از مجموع ۱۰۰ امتیاز باید حداقل ۵۰ امتیاز را در بخش کلی دریافت کنند و در تمامی ۴ بخش نباید امتیاز آنها از ۵۰ کمتر شود. در صورتی که میانگین امتیاز کلی متقاضی بیشتر از ۵۰ باشد و تنها در یک یا دو بخش نتواند امتیاز مورد نظر را کسب نماید، لازم نیست دوباره کل بخش ها را آزمون دهد. برای بار دوم تنها لازم است در همان مهارت‌ها که امتیاز کم آورده اند، شرکت کند. سنجش مهارت ها در سطوح مختلف متفاوت میباشد.

آزمون ÖSD زبان آلمانی

شرایط سنی شرکت در امتحانات بین المللی

آزمون ecl زبان آلمانی، به نوعی آزمون زبان عمومی است و به همین خاطر هیچ گروه سنی، فرهنگ، کشور یا حرفه ای را هدف قرار نمی دهد. این امتحان بین المللی برای افرادی که در سال تقویمی آن سال، 14 ساله شوند، برگزار میشود و آن ها به راحتی میتوانند در سطوح مختلف آن شرکت کنند. آزمون ÖSD در سطوح مختلف شامل گروه های سنی متفاوتی است. برای مثال برای سطح a1 در دو گروه بالای 12 سال و بالای 14 سال برگزار میشود. برای اطلاع از این موارد در امتحان ÖSD مقاله «سطوح مختلف آزمون » را بخوانید.

هزینه شرکت در آزمون ها

هزینه شرکت در آزمون ها نسبت به هر سال متغیر است. به همین خاطر نمیتوان عدد دقیقی رابه آن اختصاص داد. بنابراین در صورتی که میخواهید از این موضوع مطلع شوید باید با مراکز برگزاری آزمون ها تماس بگیرید. برای مثال برای اطلاع از مبلغ آزمون ecl میتوانید با دفتر محلی CareLend تماس بگیرید یا وارد سایت آزمون های ecl شوید.

اعتراض به آزمون ECL و ÖSD

اگر بعد از اعلام نتایج متوجه شدید که نمره ای که به شما اختصاص داده شد با نمره ای که به احتمال زیاد باید آن را دریافت میکردید، مطابقت ندارد و تا حد زیادی متفاوت است، میتوانید درخواست اعتراض یا بازبینی مجدد بدهید. برای درخواست بازبینی در آزمون ÖSD باید از مرکز آزمون ها در سایت osd.at این کار را انجام دهید و این موضوع ربطی به محل برگزاری آزمون شما ندارد. همچنین برای درخواست بازبینی آزمون ecl باید با سایت اصلی آزمون خود تماس بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد به سایت ecl مراجعه کنید.

موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

اعتبار مدارک آزمون ECL و ÖSD زبان آلمانی

هر دوی این آزمون ها در مراکز کاری و تحصیلی کشور های آلمانی زبان مورد تایید و قابل ارائه هستند. مدت اعتبار هر دوی این آزمون ها نیز مادام العمر است. در واقع شما بعد از شرکت در آزمون و دریافت نمره حد نساب مدرک خود را دریافت میکنید و تا همیشه میتوانید از اعتبار این مدرک بهره مند شوید.

اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که بعضی از مراکز کاری و یا دانشگاه ها، بعد از گذشت 2 سال از زمان دریافت این مدرک، اعتبار آن را قبول ندارند و گذشت این مدت را به منظور فراموشی مطالب میپندارند. پس بهتر است بعد از دریافت این مدرک هر چه سریع تر نسبت به ارائه آن به مراکز مورد نظرتان اقدام کنید.

موفقیت در آزمون های زبان آلمانی

موفق شدن در آزمون ها به این معنی است که شما نمره خوبی گرفته اید و میتوانید مدرک خود را دریافت کنید. برای اینکه بتوانید نمره خوبی دریافت کنید، باید به اندازه کافی بر مطالب مسلط باشید و تمرین کنید. لازمه تمرین کردن این است که درست آموزش دیده باشید، در غیر این صورت تمرین کردن فایده ای برای شما نخواهد داشت. اگر میخواهید که آموزشی خوب و با کیفیت را تجربه کنید و در آزمون های زبان آلمانی موفق شوید، به موسسه سپانو مراجعه کنید.

 برای شرکت در دوره ها و کلاس های زبان آلمانی سپانو میتوانید به آکادمی زبان سپانو در رشت بیایید یا وارد سایت سپانو شویداما قبل از ثبت نام اگر سوالی درمورد کلاس ها و دوره ها دارید میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید.

33330595_013

32330596-7_013

 شما میتونید این شماره رو در تلفن همراه خودتون ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام بدید. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع بشید.

ecl logo

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید