بخش های مختلف آزمون ecl

 
بخش های مختلف آزمون ecl
هر کدام از مهارت های زبان آلمانی که در آزمون ecl سنجیده میشود، مدت زمان محدودی دارد و تعدادی سوال را در بر میگیرد. برای اطلاع از بخش های مختلف آزمون ای سی ال این مقاله بخوانید.

آزمون زبان آلمانی ecl

اگر قصد مهاجرت به آلمان را دارید و تصمیم گرفته اید که در آزمون ecl زبان آلمانی شرکت کنید، باید خود را برای آزمون آماده کنید. یکی از راه های مهیا شدن برای آزمون این است که نمونه سوالات آزمون ای سی ال را حل کنید. اما برای اینکه بتوانید به راحتی سوالات شبیه سازی شده را حل کنید، باید از مدت زمان هر بخش از آزمون و تعداد سوالات نیز اطلاعاتی داشته باشید. اگر مایل هستید اطلاعاتی از این دست کسب کنید، این مطلب را تا انتها بخوانید.

قسمت  reading آزمون ECL

بخش خوانداری برای سطوح a2 و b1 آزمون  35 دقیقه و برای سطوح b2 و c1 نیز 45 دقیقه زمان دارد. این بخش برای هر سطح شامل 2 تسک مجزا می باشد که شما باید به سوالات هر بخش پاسخ دهید. در این قسمت متنی  در اختیار شما قرار خواهد گرفت که شامل تعداد محدودی کلمه است و این تعداد با توجه به سطح شما تعیین میشود. شما میتوانید با مطالعه جدول زیر، تعداد کلمات بخش خوانداری سطح مورد نظر خود را مشاهده کنید و از آن مطلع شوید.

بخش نوشتاری امتحان بین المللی ecl

در این قسمت شما مدت محدودی زمان دارید تا متنی را بنویسید. در سطح a2 شما باید طی مدت 35 دقیقه یک متن حدودا 50 کلمه ای را یادداشت کرده و تحویل دهید. اما در سطح b1 باید متن 100 کلمه ای را طی مدت 40 دقیقه بنویسید. اگر در سطح b2 آزمون شرکت میکنید، در این قسمت 60 دقیقه یعنی یک ساعت زمان دارید تا متن 150 خود را بنویسید. در انتها اگر در سطح بالایی از زبان آلمانی هستید و میخواهید در آزمون سطح c1 شرکت کنید، باید در زمان 75 دقیقه متن 200 کلمه خود را نوشته و تحویل دهید. لازم است بدانید که این بخش از آزمون نیز شامل دو تسک می باشد.

آزمون بخش شنیداری ای سی ال

بخش شنیداری آزمون ecl به دو قسمت مجزا تقسیم بندی میشود. افراد در همه سطوح قبل از شروع شدن پخش 2 دقیقه فرصت دارند تا به سوالات بخش اول نگاهی بندازند. آزمون دهندگان بعد از گوش دادن به پادکست، میتوانند 10 تا 30 ثانیه در سطح a2 و b1  و برای سطح b2 و c1 بین 60 تا 90 ثانیه سوالات را چک کنند و دوباره به پادکست گوش دهند. بعد از گوش دادن مجدد به پادکست، افراد سطح  a2 و b1 حدودا 60 ثانیه و افراد سطح b2 و c1  حدود 120 ثانیه یا دو دقیقه فرصت دارند تا به سوالات جواب دهند و جواب نهایی خود را چک کنند.

در این قسمت درجه سختی سوالات با توجه به سطوح متغیر است. بدان صورت که آزمون دهندگان برای سطح a2 بین 15 تا 20 دقیقه به Hören مورد نظر گوش میدهند که حدود 400 تا 600 کلمه را در بر میگیرد. اما این مورد برای سطوح دیگر متفاوت خواهد بود که میتوانید اطلاعات بیشتر را در جدول زیر مشاهده کنید.

سنجش مکالمه زبان آلمانی در آزمون ecl

اگر در آزمون ecl شرکت میکنید، باید بدانید که برای سنجش مکالمه میتوانید به صورت تک نفره، دو نفره یا سه نفره شرکت کنید. این بخش در دو تسک متفاوت برگزار میشود. اگر در آزمون سطح a2 شرکت میکنید، زمان مکالمه برای شما 10 تا 12 دقیقه است اما اگر دو نفر باشید زمانتان 15 تا 18 است  و زمانی که این بخش را سه نفره پشت سر بگذانید، زمان در نظر گرفته شده برای شما 15 تا 18 دقیقه است.

مدت زمان شما برای سطح b1 و b2 و همچنین c1 به صورت مشابه می باشد. بدین صورت که اگر تنها در آزمون شرکت کنید، 13 تا 15 دقیقه وقت دارید و اگر دو نفر  باشید 18 تا 20 دقیقه. در نهایت برای گروه سه نفره شما 28 تا 30 دقیقه زمان محاسبه خواهد شد.

شما میتوانید این جداول را از سایت آزمون های ecl نیز ببینید و از آزمون بخش های مختلف آن آشنا شوید.

موفقیت در آزمون زبان آلمانی ecl

برای موفق شدن در هر آزمون بین المللی باید به اندازه کافی تمرین کنید تا به مطالب مسلط باشید. اما قبل از اینکه به تمرین کردن بپردازید، باید مطالب درسی را به خوبی یادگرفته باشید. انجام این مراحل نیز تنها در صورت آموزش حرفه ای امکان پذیر است. اگر میخواهید که از آموزش زبان آلمانی تجربه ای عالی به دست آورید، به آکادمی زبان آلمانی سپانو در رشت مراجعه کنید. سپانو با برگزاری دوره ها و کلاس های متنوع نظیر دوره های خصوصی و فشرده و ترمیک در رشت، به زبان آموزان و علاقه مندان به این زبان کمک زیادی میکند.

علاوه بر این اگر زبان آلمانی را قبلا در موسسه دیگری خوانده باشید و حالا تصمیم به ادامه آن در آموزشگاه زبان سپانو گرفته باشید، بعد از شرکت در تعیین سطح بسیار دقیق سپانو میتوانید از سطح خود مطلع شوید. در این صورت است که میتوانید با اطمینان کامل آموزش خود را شروع کنید یا ادامه دهید.

برای ثبت نام در سپانو کافی است هر زمان که تصمیم گرفتید، وارد سایت سپانو شوید یا به موسسه سپانو مراجعه کنید. اما اگر قبل از ثبت نام سوالی درمورد کلاس ها و دوره ها دارید، با ما به شماره های زیر تماس بگیرید.

 33330595_013

32330596-7_013

شما همچنین میتوانید این شماره را در تلفن همراه خودت ذخیره کنید و به واتس اپ سپانو پیام دهید. 09215231719 و یا با کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کنید.

فراموش نکنید که  اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنید تا از اخبار ما مطلع شوید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید