همه چیز درمورد آزمون ecl

 
همه چیز درمورد آزمون ecl
برای شرکت در آزمون ecl می توانید به معتبر ترین مرکز آزمون ecl زبان آلمانی در رشت یعنی سپانو مراجعه کنید. آزمون ای سی ال زبان آلمانی برای اولین بار در ایران در سپانو برگزار می شود.

برگزاری آزمون ecl زبان آلمانی

آزمون ECL، آزمونی بین المللی است که در کشور های مختلف و به زبان های متفاوتی از جمله زبان آلمانی برگزار می گردد. این آزمون اعتباری جهانی دارد و در انجمن آزمایش کنندگان زبان در اروپا ( ALTE ) نیز معتبر و مورد تایید است. بنابراین مدرک آن برای ارائه به موسسات مختلف کاری و تحصیلی در هر جای دنیا معتبر است. پساگر به فکر مهاجرت به آلمان یا کشورهای آلمانی زبان هستید، باید بدانید که شرکت در آزمون ecl یکی از راه های دریافت مدرک زبان آلمانی برای شما است.

اما قبل از شرکت در آزمون لازم است تا اطلاعاتی را درمورد این آزمون بدانید و برای سوالات متداولی که ممکن است برایتان پیش بیاید پاسخ مناسبی پیدا کنید. برای یافتن پاسخ پرسش های خود، این مطلب را تا انتها بخوانید.

نمرات و نتایج آزمون ای سی ال

وقتی برای انجام کاری زحمت زیادی می کشید، حتما انتظار موفق شدن در آن را دارید. اگر برای شرکت در آزمون ecl تلاش زیادی انجام دادید، آموزش دیده اید، درس خوانده اید و تمرین کرده اید پس باید منتظر نتیجه کار باشید. مرکز آزمون ecl حداکثر ظرف مدت 30 روز بعد از تاریخ برگزاری آزمون کتبی نتایج آزمون را در سایت ecl اعلام میکند. همچنین از طریق ایمیل به نامزدها اطلاع داده می شود که نتایج آنها در صفحه آنلاین نامزدشان در دسترس است. در صورت درخواست کتبی داوطلب از مرکز آزمون، می تواند در بازه زمانی مقرر در آیین نامه از طریق پست نیز اطلاعات نتایج را دریافت کند.

شرایط سنی شرکت در آزمون ecl

آزمون زبان ECL برای افرادی آزاد است که در آن سال تقویمی 14 ساله شوند. آزمون ECL یک آزمون زبان عمومی است که هیچ گروه سنی، فرهنگ، کشور یا حرفه ای را هدف قرار نمی دهد.

سطوح آزمون زبان آلمانی

این آزمون در سطوح مختلفی برگزار می شود و شما برای شرکت در هر کدام از سطوح لازم است تا تعداد سوالات محدودی را در هر کدام از مهارت های این آزمون به دست آورید. اگر میخواهید اطلاعات بیشتری در این باره به دست آورید، مطلب «سطوح مختلف آزمون ecl زبان آلمانی» را بخوانید.

آزمون ecl به روش کامپیوتری

این آزمون زبان آلمانی در حال حاضر به روش کامپیوتری برگزار نمی شود و مرکز آزمون ecl، این آزمون را تنها به صورت ورقه ای و کاغذی در اختیار زبان آموزان علاقه مند به آزمون و شرکت کنندگان قرار داده است.

 کانون زبان آلمانی در رشت

نحوه ارزیابی آزمون ای سی ال

برای هر مهارت دو ارزیاب عملکرد داوطلبان را ارزیابی می کنند. برای هر مهارت حداکثر 25 امتیاز ممکن است داده شود. برای پاسخ هایی که تا حدی صحیح هستند، نمی توان امتیاز جزئی اعطا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را بخوانید.

ارزیابی درک مطلب

مقالات آزمون درک مطلب شامل 20 ماده است و هر ماده 1.25 امتیاز دارد. هنگام ارزیابی وظایف نمی توان اعتبار جزئی اعطا کرد. اگر پاسخ حاوی عناصری باشد که بخشی از پاسخ صحیح نباشد، پاسخ نادرست تلقی می شود. پاسخ های متشکل از قسمت های برداشته شده از متن و حاوی عناصر غیر ضروری نیز نادرست تلقی می شوند.

ارزیابی مهارت نوشتاری آزمون

هر یک از دو ارزیاب برای هر معیار حداکثر پنج امتیاز به نامزدها تعلق می گیرد. بنابراین برای آزمون ارتباط کتبی حداکثر 100 امتیاز ممکن است کسب شود. پس از ثبت امتیازات اعطا شده توسط دو ارزیاب، برنامه کامپیوتری میانگین امتیازات را محاسبه می کند و این امتیاز نهایی می شود.

شما میتوانید با کلیک بر روی لینک روبه رو نمونه سوالات بخش نوشتاری آزمون را بخوانید.   نمونه سوال Schreiben بخش A2 آزمون  ecl

موفقیت در آزمون ecl

ارزیابی درک گوش دادن

مقالات آزمون درک شنیداری شامل 20 مورد است و هر ماده 1.25 امتیاز دارد. هنگام ارزیابی وظایف نمی توان اعتبار جزئی اعطا کرد. اگر پاسخ حاوی عناصری باشد که بخشی از پاسخ صحیح نباشد، پاسخ نادرست تلقی می شود.

ارزیابی مهارت گفتاری

در طول آزمون شفاهی به داوطلبان می توان حداکثر پنج امتیاز برای هر معیار اعطا کرد. بنابراین حداکثر 25 امتیاز ممکن است به دست آید.

موفقیت در آزمون ecl

داوطلبان می توانند برای شرکت در یک آزمون پیچیده یا یک آزمون جزئی کتبی یا شفاهی اقدام کنند. گواهینامه به آن دسته از داوطلبانی اعطا می شود که در یک آزمون پیچیده یا جزئی موفق شوند. داوطلب در آزمون شفاهی جزئی در صورتی موفق می شود که در هر دو آزمون درک مطلب شنیداری و شفاهی حداقل 40 درصد نمره کل را کسب کند و میانگین دو قسمت حداقل 60 درصد باشد. آزمون کتبی جزئی در صورتی موفقیت‌آمیز است که داوطلب حداقل 40 درصد نمره کل را در آزمون درک مطلب و رایتینگ کسب کند و میانگین دو بخش حداقل 60 درصد باشد. آزمون پیچیده در صورتی موفق است که داوطلب حداقل 40 درصد در هر بخش از آزمون (درک مطلب، ارتباط نوشتاری، درک شنیداری و ارتباط شفاهی) را کسب کند و میانگین چهار قسمت آزمون حداقل 60 درصد باشد. . اگر داوطلب فقط در آزمون کتبی یا شفاهی جزئی موفق باشد، گواهینامه ای دریافت می کند که تأیید می کند در آزمون جزئی قبول شده است.

آزمون آلمانی ecl در گیلان

ثبت نام در آموزشگاه سپانو

 سپانو تنها نماینده آزمون ecl در ایران است. در واقع آموزشگاه سپانو در رشت، اولین برگزار کننده آزمون ecl در استان گیلان و حتی ایران است. پس اگر قصد مهاجرت به آلمان و یا کشور های آلمانی زبان را دارید و یا به هر دلیل دیگری احتیاج به دریافت مدرک زبان آلمانی دارید، در آزمون ecl شرکت کنید. از آنجا که  مهلت اعتبار مدرک آزمون ecl مادام العمر است، شما میتوانید تا مدت ها از مزایای این مدرک زبان آلمانی استفاده کنید.

برای شرکت در آزمون کافیست هر زمان که تصمیم خود را گرفتید، با شماره رو به رو تماس گرفته و ثبت نام کنید.   09120079048

فراموش نکن که اینستاگرام، توییتر و فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید