گوش خودت رو قوی کن. «تقویت مهارت شنیداری در آیلتس»

 
گوش خودت رو قوی کن. «تقویت مهارت شنیداری در آیلتس»
اگه موقع شنیدن پادکست ها و listening های زبان انگلیسی به مشکل بر میخوری، این مطلب رو بخون تا با انجام دادن روش های ساده مهارت شنیداری ات رو تقویت کنی.

موفقیت در آزمون آیلتس

همین الان با خودت فکر کن و تمام روزهایی که به آموزش زبان انگلیسی پرداختی رو به یاد بیار. چه روزهایی که کلاس زبان رفتی و ساعت ها در کلاس نشستی. چه ساعت هایی که توی خونه تمرین کردی تا سطح های مختلف رو پله پله طی کنی تا به سطح آیلتس برسی. حالا هم شاید مدتیه که در کلاس های آمادگی آیلتس شرکت میکنی تا بتونی در آزمون آیلتس نمره خوبی بگیری. اما شاید یه مشکل کوچیک وجود داشته باشه.

مشکل های کوچیک، موانع بزرگ می سازن.

گاهی وقت ها احساس میکنی که در هیچ زمینه ای مشکلی وجود نداره و تو قراره موفق بشی. ما هم برات آرزوی موفقیت میکنیم. اما باید حواست به همه موارد باشه. چون برای موفق شدن در آزمون آیلتس باید همه مهارت هات رو کاملا تقویت کنی تا بتونی هر چه راحت تر به نمره مد نظرت در آزمون برسی، بعد مدرکت رو بگیری و به دانشگاه یا محل کارت در یه کشور دیکه ارائه بدی و مهاجرت کنی. اما مشکل کجاست.

تقویت مهارت شنیداری، واجب تر نون شب:

خیلی از افراد به راحتی میتونن متنی رو بخونن و متوجه منظور مطلب بشن. و یا میتونن ساعت ها بدون به وجود اومدن مشکلی صحبت کنن. و یا در خیلی از مهارت های دیگه مهارت داشته باشن. بعضی از افراد با وجود سطح بالایی که در زبان دارن، اما موقع گوش دادن به پادکست ها یا موقع دیدن فیلم و ... حرف ها رو کاملا خوب متوجه نمیشن و نمیتونن منظور فرد سخنور رو دریافت کنن. اگه تو هم جزو این دسته از افراد هستی و موقع گوش دادن به listening های زبان انگلیسی به مشکل بر میخوری و یا همیشه از سریع صحبت کردن سخنور، شکایت داری، این مطلب رو تا انتها بخون.

چرا در مهارت شنیداری ضعیف هستم؟

همیشه وقتی افراد با ضعف هاشون رو به رو میشن، میخوان علتش رو متوجه بشن. یا همیشه میگن چرامن؟ من که کلی در زبان قوی هستم و این جور حرف ها. اما این راه حل نیست. چون علت این موضوع فقط اینه که افراد راه حل درست انجام دادن اون کار رو بلد نیستن. پس همین الان شروع کن و دنبال راه حل باش. توی این مطلب قراره چند تا راه حل ساده برای تقویت مهارت شنیداری رو بهت بگم. فقط یادت باشه که با تمرین و تکرار کردن این راه حل ها به نتیجه میرسی.

تقویت مهارت شنیداری آیلتس

چند راه حل ساده برای تقویت مهارت شنیداری در آزمون آیلتس:

گوش بده، لذت ببر.

بهترین راه حل برای تقویت هر مهارتی تمرین و تکرار کردنه. برای تمرین شنیدن، باید موزیک، پادکست، کتاب صوتی و ... گوش بدی. مثلا در اوقات فراغت یا زمان هایی که در مسیر رفتن به جایی مثل کلاس زبان هستی، موزیک گوش بده. وقتی داری گوش میدی، تمرکز کن تا چیزی رو که میشنوی متوجه بشی. اما در حین این تمرین باید به چند نکته دقت کنی.

1. فقط گوش بده.

وقتی اون موزیک یا پادکست رو برای اولین بار گوش میدی، فقط سعی کن که روی کلمات توجه کنی و متوجه بشی. اگه نتونستی جایی رو متوجه بشی، هیچ اشکالی نداره. پس نگران نشو و با آرامش به لذت بردن ادامه بده.

2. چند بار گوش بده. بعد بنویس.

حالا برای بار دوم یا سوم گوش بده. سعی کن بعضی از قسمت هایی که متوجه میشی رو یادداشت کنی. اگه باز هم نتونستی همه اون مطلب رو متوجه بشی، نگران نباش. این رو به یاد داشته باش که در هیچ نوع تمرینی و یا حتی در آزمون listening لازم نیست که همه جمله ها و کلمات رو تک تک متوجه بشی. بلکه باید با تمرین کردن، کم کم یاد بگیری که چطوری از بین همه جمله ها، نکات مهم رو پیدا کنی و به سوالات جوب بدی.

3. تکرار کن.

بعد از اینکه متوجه مقدار زیادی از متن موزیک یا پادکست شدی، موقع گوش دادن، جملات یا کلمات رو تکرار کن. اینطوری در عین اینکه مهارت شنیداری خودت رو تقویت میکنی، به بهتر صحبت کردنت هم کمک میکنی. چون با شنیدن این جمله ها و واژه ها، دفعه بعدی که مشابه اون ها رو میشوی، برات تکرار میشه و خیلی سریع تر از قبل معنی و منظور اون رو متوجه میشی.

4. تمرکز کن.

مهم ترین کاری که حین گوش دادن به listening باید بهش توجه کنی، اینه که تمرکز داشته باشی. چون اگه تمرکز نداشته باشی و موقع گوش کردن، حواست جای دیگه ای باشه، همه تلاشت به باد میره. برای افزایش تمرکز هم باید تمرین کنی تا به این کار عادت کنی.

تقویت شنیدار آیلتس

دایره لغات خودت رو وسیع تر کن. (گسترش دایره لغات زبان انگلیسی)

یکی از مهم ترین راهکار ها برای بهتر شنیدن مطالب، تمرکز کامل روی واژگان زبان انگلیسیه. هر چقدر که لغات بیشتری بدونی، موقع گوش دادن به مطالب، بیشتر متوجه منظور اون میشی و بهتر میتونی به سوالات listening جواب بدی.

از یه استاد کمک بگیر.

حتما خودت میدونی که با تمرین کردن به تنهایی و در خونه نمیتونی به تسلط کافی برسی. برای انجام دادن بهتر این کار باید از یه استاد خوب کمک بگیری. استادی که خودش به زبان انگلیسی مسلط باشه و توانایی لازم رو برای تدریس داشته باشه. چنین استادی رو در یه آموزشگاه معتبر و کار درست مثل سپانو میتونی پیدا کنی.

سپانو کجاست؟

سپانو آموزشگاهی در شمال ایران یعنی استان گیلان و شهر رشت هستش که به شما در آموزش انواع زبان ها اعم از انگلیسی، آلمانی، ترکی استانبولی، فرانسوی، روسی و .... رو آموزش میده. همچنین سپانو نماینده رسمی خانه آیلتس آفرینش تهران است. پس میتونه به شما در موفق شدن در آزمون آیلتس کمک کنه چون کلاس های آمادگی آیلتس رو با کیفیت بالایی برای افرادی مثل شما برگزار میکنه. فقط کافیه هر زمانی که تصمیم به ثبت نام گرفتی، به سپانو مراجعه کنی و یا با این شماره تماس بگیری.

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید