زبان ژاپنی، سخت یا آسان؟

 
زبان ژاپنی، سخت یا آسان؟
آموزش زبان ژاپنی تا حدی سخته اما ویژگی هایی در اون وجود داره که یادگرفتنش رو آسون میکنه. اگه میخوای این ویژگی ها رو بدونی، اینجا رو بخون.

زبان ژاپنی رو آسون یاد بگیر.

اگه زبان ژاپنی رو برای آموزش انتخاب کردی، باید این مطلب رو بخونی. چون اینجا قراره کلی درمورد این زبان صحبت کنیم و اطلاعات زیادی درموردش کسب کنیم. همچنین میخوایم بدونیم که چرا زبان ژاپنی به عنوان نهمین زبان پرکاربرد دنیا محسوب میشه. پس با ما همراه باش.

چند نفر در دنیا به ژاپنی صحبت میکنن؟

همونطوری که از ظاهر امر پیداست، ژاپنی، زبان رسمی و ملی مردم کشور ژاپن محسوب میشه. یعنی حدود 130میلیون نفر، ژاپنی روبه عنوان زبان رسمی صحبت میکنن. این یعنی نهمین زبان پر گویشور دنیاست. علاوه بر این ژاپنی، توسط بعضی از افراد مهاجرت کرده از این منطقه به سایر نقاط دنیا و همچنین افراد سن بالایی که در مستعمره‌های قدیم ژاپن مثل کره و تایوان بودند هم، صحبت می‌شه.

آموزش زبان ژاپنی
زبان ژاپنی نهمین زبان پر گویشور دنیاست.

جالبه بدونین ژاپن یکی از بالاترین نرخ های باسوادی رو بین کشورهای دنیا داره و بیشتر از 10 درصد از کاربران اینترنت ژاپنی هستن. ژاپنی در دنیای اینترنت بعد از زبان های انگلیسی، روسی و آلمانی بیشترین استفاده رو داره. همه این حرف ها به این معنیه که در حالت کلی این زبان کاربرد های زیادی در دنیای امروز داره.

یادگرفتن زبان ژاپنی سخته؟

اگه بخوام باهات صادق باشم، باید بگم که جوابم به سوال بالا مثبته. در واقع این زبان یکی از پیچیده ترین زبان های دنیا به شمار میره. اما هیچ کاری نشدنی و غیرممکن نیست. مخصوصا که این زبان ویژگی های مخصوصی داره که تا حدی پیچیدگی های اون رو برای آموزش کم میکنه. اگه دوست داری چندمورد از این ویژگی ها رو بدونی، این مطلب رو تا انتها بخون.

با یک تیر، دو نشان بزنید.

حتما شنیدی که میگن ریشه زبان های کره ای، چینی و ژاپنی با هم مشترکه. در واقع همینطوره اما این سه زبان تفاوت هایی هم باهم دارن. حالا از این موضوع میتونی برای آموزش سریع تر استفاده کنی. اغلب کلمات در زبان ژاپنی دو نوع تلفظ دارن که یکی از اون ها ژاپنی و دیگری چینی هستش و هر کدام تلفظ متفاوتی دارن. به خاطر همین آموزش این زبان، به معنای یادگرفتن لغات دو زبان مجزا به طور همزمان هستش. خب چی از این بهتر؟

سریع صحبت کن.

طی تحقیقاتی که انجام شده افراد بومی ژاپن ، بیشترین سرعت حرف زدن رو بین بقیه زبان ها دارن. افراد هنگام صحبت کردن به این زبان 7.84 هجا رو در هر ثانیه ادا میکنن. این در حالیه که در زبان انگلیسی 6.19 هجا در هر ثانیه تلفظ میشه. این یعنی تفاوتی چشمگیر.

باید مودب باشی.

همونطوری که میدونی مردم ژاپن بسیار مودب هستن به طوری که این ادب و نزاکتشون به صحبت کردن و زبان کشورشون هم منتقل شده. در زبان ژاپنی از وجه های گرامری و کلمات خاصی برای ادای احترام استفاده میشه. مواقعی که طرفین از موقعیت و شأن اجتماعی یکسانی برخوردار نیستن باید حتما از کلمات دارای بار معنایی احترام آمیز استفاده بشه. در این نوع صحبت کردن باید فاکتورهای زیادی رو مثل سن، شغل، تجربه و ... برای ادای احترام در نظر بگیری.

زبان ژاپنی
برای صحبت کردن با یه شخص ژاپنی باید خیلی با ادب باشی.

چند زبان رو با هم یاد بگیر.

مردم کشورهای ایالات متحده و انگلستان علاقه زیادی به فرهنگ و زبان ژاپنی دارن. در سال های گذشته به خاطر رخ دادن یک سری از اتفاق ها، بعضی از کلمات ژاپنی وارد زبان انگلیسی شده. واژه هایی مثل tofu (نوعی غذای ژاپنی که با استفاده از لوبیا تهیه می شود)، anime (انیمیشن)، origami (تا کردن کاغذ برای درست کردن اشکال کاغذی) و خیلی لغات دیگه.

علاوه بر این موقع آموزش این زبان هم متوجه میشی که یک سری از کلمات برات جدید به نظر نمیان و صدای آشنایی دارن. این کلمات در واقع لغاتی هستن که از زبان های دیگه مثل پرتغالی، انگلیسی و آلمانی وارد زبان چینی شده ان.

از صرف فعل و حرف تعریف ها خبری نیست.

در این زبان صرف فعل‌هایی مانند "من می‌بینم"، "تو می‌بینی" و "آنها دیده‌اند" احتیاجی نیست و بدون هیچ مشکلی میتونی این جملات رو ادا کنی. همچنین در این زبان بین حروف تعریف an ،a و the هیچ تفاوتی وجود نداره. همین موضوع، یادگیری زبان ژاپنی رو برای خارجی‌ها آسون‌تر می‌کنه اما یادگرفتن رو برای انگلیسی زبان ها، سخت تر میکنه.

برای گفتن «من » چندتا روش وجود داره؟

افراد خارجی که به زبان ژاپنی صحبت میکنن از کلمه "واتاشی (Watashi)" برای اشاره به ضمیر من بهره میگیرن. اما بومی ها چندین رو مختلف برای انجام این کار دارن.

  • واتاشی (わたし/私): یک روش استاندارد برای گفتن من یا مرا هستش. در موارد رسمی یا هنگام صحبت با یک مافوق استفاده میشه.
  • واتاکوشی = Watakushi (わたくし/私): مودبانه‌تر از واتاشی است و در موارد رسمی‌تر استفاده میشه.
  • آتاشی = Atashi (あたし): نوع مونث ضمیر من است و موقع صحبت با یک دوست و یا یک فرد جوان به کار میره.
  • آتاکوشی = Atakushi (あたくし): این مورد هم نوعی واژه مونت برای من هستش اما مودبانه‌تر از آتاشی هست.
  • واشی = Washi (わし/儂): این کلمه در منطقه کانسای (Kansai) توسط زنان و مردان مسن مورد استفاده قرار می‌گیره.
  • بوکو = Boku (ぼく/僕): یک ضمیر شبه متواضعانه برای مردان جوان محسوب میشه.
  • واری = Ware (われ/我): خیلی رسمیه و معمولاً در سخنرانی‌‌ها و جلسات استفاده میشه. از این کلمه در حالت جمع به صورت Wareware (به معنی ما) استفاده میشه.

کجا زبان ژاپنی یاد بگیرم؟

وقتی تصیم به انجام کاری میگیری انگار چند قدم از مسیر رو طی کردی. ولی باید بدونی که راه زیادی تا مقصد مونده. قدم بعدی اینه که آموزشگاهی رو پیدا کنی که بتونه آموزش زبان ژاپنی رو بر عهده بگیره. اما این هم مشکل دیگه ای هستش. اما نگران نباش و برای یادگرفتن ژاپنی به آموزشگاه سپانو مراجعه کن.

سپانو کجاست؟

سپانو آموزشگاهی در شمال ایران یعنی شهر رشت هستش. تو توی سپانو میتونی علاوه بر زبان ژاپنی، زبان های دیگه ای مثل آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، ترکی استانبولی، کره ای و چینی …. رو آموزش ببینی و ازیادگرفتن زبان لذت ببری. پس هر زمان که تصمیم به ثبت نام گرفتی به سپانو مراجعه کن و یا با این شماره تماس بگیر. اگه سوالی هم درمورد کلاس ها داری، ما پاسخگو هستیم. 

 33330595_013

32330596-7_013

تو میتونی این شماره رو در تلفن همراه خودت ذخیره کنی و به واتس اپ سپانو پیام بدی. 09215231719 و یا با یه کلیک، با ما مسقیما در واتس اپ صحبت کن.

فراموش نکن که اینستاگرام،توییترو فیسبوک سپانو را هم دنبال کنی تا از اخبار ما مطلع بشی.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ما، وارد سایت سپانو بشو.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید